שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » הכרטיס השלישי בטיסת החלל של בזוס נמכר
ב-28 מיליון דולר
בין הנוסעים ג'ף בזוס ואחיו מארק, זהות הקונה עדיין לא נחשפה וצפוי קונה נוסף, הטיסה תתבצע ב-20 ביולי ואמורה להימשך כ-10 דקות
מודל החללית של בלו אוריג'ן | צילום: amiko georgia, שאטרסטוק

הכרטיס לטיסה הראשונה של חברת בלו אוריג'ן לחלל, לצידו של המייסד ג'ף בזוס ואחיו מארק, נמכר ב-28 מיליון דולר במכירה פומבית, זהות הקונה עדיין לא נחשפה, וזהותו של הנוסע הרביעי והאחרון תיחשף גם כן בהמשך. הטיסה תתבצע ב-20 ביולי ואמורה להימשך כ-10 דקות.

כזכור, האיש העשיר בעולם המילארדר ג'ף בזוס מייסד אמזון, הודיע כי ייקח חלק בטיסת הבכורה המאוישת של החללית ניו שפרד (New Shepard), שנבנתה על ידי חברת בלו אוריג'ין, שבבעלותו.

לא מדובר בטיסה ארוכה וגם הנוסעים בה לא יקיפו בכלל את כדור הארץ. החללית מסוגלת לשאת עד שישה נוסעים לגובה של כ-100 ק"מ, אל הגבול העליון של האטמוספרה – משם יהיה ניתן לראות את עקמומיות כדור הארץ בבירור דרך חלונות גדולים שמאפשרים לנוסעים ליהנות ממבט רחב על הנוף. החללית מסוגלת לשהות עד עשר דקות בכבידה נמוכה, ולאפשר בכך לנוסעים ליהנות מחוויית חוסר משקל. כלומר, הנוסע משלם כמעט 3 מיליון דולר לכל דקה.

לפי הודעת החברה, בתהליך המכירה שהחל כבר לפני חודש השתתפו מעל ל-7,000 נוסעים פוטנציאלים מ-159 מדינות. בתחילת היום ההצעה הגבוהה ביותר עמדה על 4.8 מיליון דולר, אך המחירים זינקו פי 5 במהלך שידור המכירה. "הסכום הזוכה ייתרם לעמותה של בלו אוריג'ן, ClubforFuture", הודיעו בחברה. העמותה מקדמת תוכניות לימוד בתחומי המדעים והמתמטיקה.

הטיסה תצא לדרך ב-20 ביולי – כשבועיים לאחר שבזוס מתוכנן לפרוש מתפקיד מנכ"ל אמזון – ויצטרף אליה גם אחיו הצעיר של ג'ף, מארק, כך לפי הודעה שפרסם בזוס בשבוע שעבר בחשבון האינסטגרם שלו. "ההרפתקה הטובה ביותר, עם חברי הטוב ביותר",  הצהיר. זהות הנוסע הרביעי והאחרון תיחשף גם כן בהמשך.

מערכת תיירות החלל של בלו אוריג'ין, ניו שפרד, היא טיל שנושא קפסולה לקצה החלל, וביצע עד היום יותר מ-12 טיסות ניסוי מוצלחות ללא נוסעים, כולל אחת באפריל ממתקן של החברה בטקסס. לקפסולה חלונות מסיביים שנותנים לנוסעים תצפית לנוף בזמן שהם מבלים מספר דקות ללא כוח משיכה, לפני שהקפסולה מתחילה לרדת חזרה לכדור הארץ. הטיל משוגר במצב מאונך, והרקטה שלו מתנתקת ממנו וחוזרת לנחיתה על מנחת בטון שנמצא בקרבת מקום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים