שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » רבבות בהלוויית גאב"ד קארלסבורג זצוק"ל
דַּרְכֵי ברוקלין אֲבֵלוֹת
הלילה השתתפו קהל אלפים בהלוויית הגאון רבי יחזקאל ראטה זצ"ל, שנסתלק בפתאומיות היום. היום המיטה צפויה להגיע לארה"ק ותיערך הלווייה בדרך לבית העלמין על הר מירון
הלוויית גאב"ד קארלסבורג זצוק"ל בניו יורק | צילום: באדיבות המצלם

הלילה נערכה הלווייתו של גאב"ד קארלסבורג, הגאון הגדול רבי יחזקאל ראטה זצ"ל, בהשתתפות המוני תושבי ניו יורק, שבאו לחלק כבוד אחרון לפוסק ההלכה ולמאור ההוראה של יהדות ארה"ב.

הלווייה יצאה מבית מדרשו שבבורו פארק, והועברה בשידור חי לכל הריכוזים החרדיים, בהם מתגוררים תלמידי וחסידי הגאב"ד זצ"ל.

בהלווייתו בבורו פארק השתתפו אלפים רבים, כאשר חלק מהקהל הענק נאלץ לעמוד מחוץ לביהמ"ד. הקהל הקשיב לדברי ההספד שנאמרו ע"י רבנים ואדמו"רים שקוננו על האובדן הגדול שהצדיק השאיר לעם ישראל.

במסע הלווייה השתתפו גדולי האדמו"רים והרבנים. ביניהם, מרן האדמו"ר מסאטמאר שהגיע במיוחד מקריית יואל, מרן האדמו"ר מסאטמאר שהגיע מוויליאמסבורג, והאדמו"ר ממונקאטש. שלושתם גם השמיעו דברי הספד בקול נהי בכי והפליגו בשבחו ובמעלותיו של הגאב"ד זצ"ל.

מדובר באחת הלוויות הגדולות שברוקלין ידעה. עשרות אלפים הגיעו מכל חלקי ניו יורק, והשתתפו בהלווייה במשך שעות ארוכות, החל מדברי ההספד שנאמרו ועד לסיום מסע הלווייה

מחר המיטה תגיע לארה"ק, ותיערך הלווייה בהשתתפות תלמידי הרב, לעבר בית העלמין שבהר מירון, שם נמצאת חלקת הקבר של הצדיק, שייטמן לצד אשתו הרבנית ע"ה שנפטרה לפני כשלוש שנים.

בתוך כך, ל'בחזית' נודע כי מי שמסומן כיורש של הגאב"ד על כס הרבנות, הוא בנו הגדול הגאון רבי משה ראטה שליט"א, שכיהן עד כה כרב הצעיר של 'קהל יראי השם קארלסבורג'.

מקורבים לבית הגאב"ד זצ"ל אמרו ל'בחזית', כי הגאון רבי משה היה מקושר מאוד לאביו זצ"ל, וכי הוא "אהוב לשמיים ואהוב לבריות". כל מכריו מעידים כי הוא ראוי להנהגה וכי מדובר בתלמוד חכם מופלג, שידוע ביכולותיו התורניות בכל רחבי העיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים