שיתוף
תגובות
משפט » "שלחתי ראיון עם רה"מ לניר חפץ לעריכה"
עדות ישועה
במהלך הדיון הוצגה התכתבות בין לבין אלוביץ' על הריאיון שקיימו עם נתניהו: "הקודקוד צילצל ואמר שלא נתנו לו להשלים אף תשובה, הוא בהיסטריה"
בנימין נתניהו באולם בית המשפט עם עורכי דינו | צילום: רובי קסטרו - פול

13:16 – אחרי אישור עסקת בזק-יס, ישועה שלח הודעה לשאול אלוביץ': "מזל טוב". אלוביץ' השיב לו: "תודה, יש לך תרומה לעניין". תירוש שואלת את ישועה איזו תרומה הייתה לו בעסקת בזק יס. ישועה השיב לה: "שתי תרומות – א. הצגתי אותה לממונה על ההגבלים העסקיים. ב. הסיקור המוטה".

11:59 – מוצגת התכתבות בין אור ושאול אלוביץ' לישועה דקות אחרי הצגת המדגמים בבחירות 2015. אור אלוביץ': "הצלת את ביבי". ישועה: "אל תצחק, מה שחשוב זה שהוא יעריך וידע לומר תודה". שאול אלוביץ': "נקווה שכן". אור אלוביץ': "לא נקווה, נדרוש".

11:53 – לאחר שעו״ד בן צור ביקש להתנגד לשאלת התובעת תירוש, ולאחר שהתובעת תירוש נכנסה לדבריו, ולאחר שהשופטת פרידמן-פלדמן אמרה לתירוש ׳אם לא תפריעי אולי זה יהיה יותר קצר׳, התרעם עו״ד חן וזעם: ״למה ההתנגדויות שלנו צריכות להיות במונחים של קצר או ארוך ולא נכון או לא נכון?! גברתי כל הזמן, מהרגע הראשון, מאיצה באנו לצמצם, ולקצר, כשיש לנו התנגדויות מבוססות ורציניות! וגברתי כל הזמן דוחה את ההתנגדויות שלנו!״. פרידמן-פלדמן השיבה: ״אם אדוני נפגע אז אני מתנצלת, אבל לא שמעתי תיק שיש בו התנגדויות כאלה ארוכות״. חן השיב: ״מעולם לא מצאתי את עצמי בתיק עם כל כך הרבה עוולות חקירה והתנהלות בלתי חוקית״.

11:39 – אילן ישועה, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, התייחס במסגרת עדותו במסגרת שלב ההוכחות במשפט נתניהו לריאיון שהעניק ראש הממשלה למגיש וואלה דאז דב גילהר כמה ימים לפני בחירות 2015. "היה לחץ כבד מאוד בעניין הזה, הייתה דרישה לא להעלות את הריאיון הזה בשום אופן. היו יומיים של לחץ אינטנסיבי מאוד שנשנה או נערוך את הריאיון", סיפר ישועה.

11:33 – התובעת תירוש פונה לישועה לגבי התכתבות בינו לבין ניר חפץ ביום הבחירות ב-2015. חפץ העביר לו את הסרטון בו אמר נתניהו: "שלטון הימין בסכנה, הערבים נוהרים לקלפיות". כמה דקות לאחר מכן כתב חפץ לישועה כי הראה לנתניהו מה יש בידיעה הראשית באתר – והוא מבסוט.

11:23 – חלק ניכר מהדיון נסוב סביב השאלה האם רשאית הפרקליטות לשאול את ישועה שאלות שאין לגביהן תשובות שנתן בחקירתו במשטרה, או שכעת ישנה ציפייה של הפרקליטות לשמוע ממנו תשובות אחרות, משלימות או מדוייקות יותר משמסר במהלך הריענון בפרקליטות, ושאין עליהם תיעוד או שלא הועבר לסניגורים והוא בבחינת גרסה חדשה שלא הייתה ידועה, באופן שפוגע בזכויותיהם של הנאשמים ובניגוד לדין ולפסיקה. פרקליטתה של איריס אלוביץ׳, מיכל רוזן-עוזר אמרה: ״אנחנו לא מעייפים אף אחד. לא את התביעה ולא את בית המשפט. לא נולדנו אתמול. כשפעם אחר פעם אנחנו רואים שבחקירות המשטרה מהעד לא ניתנה תשובה חד-משמעית, ופה פתאום ניתנת תשובה חד משמעית – הדבר הזה איפשהו קרה. חמור שאנחנו שומעים על זה עכשיו לראשונה״.

פרקליטו של שאול אלוביץ׳, ז׳ק חן, מחה על התנהלות הפרקליטות בעניין עדותו של ישועה ואמר: ״לשיטת בית המשפט העליון, השופט עמית, יש מעבר בין שיח הראיות לבין שיח הזכויות. אבל ברגש שיש דיני ראיות, יש כללים, יש פרוצדורה – נשמרות הזכויות. אבל פה התבלבלו היוצרות. נקודת המוצא היא שלמשפט הפלילי יש כללים שנטועים בדיני הראיות, שנטועים בדיני הקבילות, שנטועים בפסיקת בית המשפט העליון, וכוחם מעצם קיומם עצמם. וברגע שפורמים אותם הרי שאז עומדים סניגורים שטוענים להפרות הדין והפרת הזכויות של הנאשמים. ואז בנוסף לכך יוצא שאנחנו מפריעים לכרכרת המשפט בדרכה. לא. נקפיד על דיני הראיות, נקפיד על דיני הקבילות, על פסיקת בית המשפט העליון, וטוענים שהוא מפריע לרצף החקירה הראשית. גם הזכויות נפגעות וגם אומרים לנו שהכרכרה כבר בדרכה ואנחנו תוקעים מקלות בגלגלים. יש כללים ועל כללים צריך להקפיד״.

עו״ד חן הדגים את התנגדותו באמצעות שאלה ששאלה התובעת תירוש את ישועה בעניין התכתבות מסויימת עם שאול אלוביץ׳. תירוש שאלה את ישועה האם דבריו במשטרה תואמים את ההתכתבות עם אלוביץ׳. כאשר החל ישועה לענות ואמר ״זה תואם, במובן של״, קם עו״ד חן, התנגד לשאלה והסביר: ״הנה יש לנו דוגמה מצויינת. הנה העד התחיל להשיב ׳זה תואם׳, אבל המשיך ב׳במובן של..׳. דוגמה מצויינת. הוא אמר ‘זה תואם׳, אבל מוסיף ׳במובן של..׳, והנה – יש לנו גרסה חדשה״.

השופטים דחו את ההתנגדות לשאלה וכן התנגדויות נוספות לגבי שאלות אחרות של התובעת, אולם הבהירו כי יתכן ויהיה לכך השפעה על משקל עדותו של ישועה.

10:32 – התובעת הציגה מייל ששלח ישועה לאלוביץ', עם לינק לכתבה של פוקס נגד אובמה, והוסיף כי יידע את אלוביץ' שזה "ליטוף" לראש הממשלה. הוא הוסיף כי "לאורך הדרך רציתי לשכנע שאפשר גם ידיעות שליליות. שרה"מ לא יחשוב שאנחנו בכיס.

10:30 – פרקליטו של אלוביץ׳, ז׳ק חן, מחה על התנהלות הפרקליטות בעניין הבאת הראיות לעדותו של ישועה, ואמר: "לשיטתו של בית המשפט העליון, יש מעבר בין שיח הראיות לבין שיח הזכויות. ברגע שיש דיני ראיות, יש כללים, יש פרוצדורה – נשמרות הזכויות. אבל פה התבלבלו היוצרות!".

9:50 – תירוש מראה התכתבות בין ישועה לאבי אלקלעי, לאחר שאלקלעי לא ענה לו: "תודה שאתה לא עונה לי, אתה מבין איך הורסים חברה".

9:48 – בפתח הדיון, הפרקליטה התובעת יהודית תירוש-גרוס הציגה התכתבות בין אלוביץ' לישועה. "הודעה שנייה בתאריך 7 בינואר 2018: 'מספיק עם הרצוג. יש לי קשיים עם הגדול בעניין שלי'", הקריאה, ושאלה את ישועה: "מה זאת אומרת קשיים עם הגדול בעניין שלי? זה קשור לענייני וואלה?". הוא השיב: "לא. זה קשור לעניינים שלו מול ראש הממשלה בענייני בזק".

09:46 – אילן ישועה נחקר שוב על ידי נציגת הפרקליטות עו"ד יהודית תירוש ונשאל לגבי הודעות וואסטאפ שלו. סנגורי הנאשמים מתנגדים וטוענים כי מדובר בחומר חדש שלא היה בחומרי החקירה שהועברו אליהם. השופט עודד שחם דוחה את הטענות ומבקש מעו"ד תירוש שתמשיך בחקירה ותשלים את שאלותיה.

9:22 – אילן ישועה נכנס כשהוא מלווה ב-5 שוטרים, חריג ביחס לדיונים הקודמים.

9:00 – החל היום הרביעי בדיון ההוכחות במשפט נתניהו. השופטים נכנסו לאולם.

עדותו של אילן ישועה, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, נמשכת הבוקר (שני) במסגרת שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר ביום הרביעי לעדותו של ישועה, שמוסר עדות ראשית מטעם התביעה בנוגע לתיק 4000. גם הפעם חוקרת אותו ראש צוות התביעה, הפרקליטה יהודית תירוש, ומציגה התכתבויות בינו לבין המעורבים האחרים בפרשה. ישועה המשיך להסביר כיצד הופעל עליו לחץ.

בשבוע שעבר, ישועה עלה לדוכן העדים תרגם את המונחים המקצועיים בהם השתמשו באתר, והסביר כיצד, הזוג שאול ואיריס אלוביץ', בעלי וואלה לשעבר, הפעילו עליו לחץ לכאורה לדאוג לסיקור חיובי של נתניהו. שלב ההוכחות החל נאום שנשאה התובעת הראשית בתיקי האלפים, ליאת בן ארי, בו פרסה את הדרך בה התביעה רואה את התיק, וכיצד היא מתכוונת להוכיח אותו – על פי התנאים של עבירות השוחד והמרמה והפרת האמונים בחוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים