שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הלייזר שישמיד רקטות, פצמ"רים ורחפנים
הפילה 10 כלים
מערכת הביטחון סיימה סדרת ניסויים במערכת שמסוגלת ליירט מהאוויר גם רקטות וטילים עוד בשלב העלייה • הפיתוח יושלם בעוד כמה שנים, ויאפשר להגן על כל המדינה
סדרת יירוט ראשונה באמצעות לייזר אווירי | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

מפא"ת במשרד הביטחון, יחד עם חברת "אלביט מערכות" בשיתוף חיל האוויר, יירטו כטב"מים בטווחים ובגובהי טיסה שונים באמצעות מערכת לייזר אווירית שהותקנה על מטוס

סדרת הניסויים נערכה בהובלת יחידת המחקר והפיתוח (מו"פ) במפא"ת. מטוס שעליו הותקן מדגים של מערכת לייזר יירט והשמיד – במספר תרחישים שונים – כטב"מים בטווחים וגבהי טיסה שונים. היכולת להשמיד מהאוויר איומים אוויריים ובהם מל"טים היא יכולת חדשנית ובעלת פוטנציאל לשינוי אסטרטגי ביכולת ההגנה האווירית של מדינת ישראל.

הניסויים פורצי הדרך אשר טרם בוצעו כדוגמתם במדינת ישראל, בוצעו בשדה ניסוי במרכז הארץ בשת"פ הדוק עם חיל האוויר ויחידת ינ"ט.

ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם שהצליחו להבשיל את טכנולוגיית הלייזר לכדי מערכת מוטסת ולהדגים יירוט בתרחיש מבצעי. סדרת הניסויים הזו היא השלב הראשון בתוכנית ניסויים רב-שנתית של מפא"ת וחברת "אלביט מערכות" לפיתוח מערכת לייזר מוטסת להתמודדות עם איומים אוויריים ואיומים של תלולי מסלול לטווחים ארוכים בהספקים גבוהים.

ליירוט באמצעות לייזר רב עוצמה אווירי ישנם יתרונות רבים, בהם עלות של דולרים בודדים לכל יירוט, יכולת ליירט איומים מטווחים ארוכים מאוד תוך פעולה בגובה רב וללא מגבלות מזג אוויר, וכן מתן מעטפת הגנה על מרחבים גדולים. מערכת הלייזר האווירית תשלים את מערך ההגנה הרב שכבתי של ישראל, הכולל את "כיפת ברזל", "שרביט קסמים" ומערכות ה"חץ". המערכת תגביר את אפקטיביות ההגנה מול האיומים הקיימים והצפויים בזירה.

ראש מו"פ במפא"ת, תא"ל יניב רותם: "מפא"ת ואלביט בשיתוף חיל האוויר מסיימים בימים אלה סדרה של ניסויי פיתוח בלייזר מוטס. הצלחנו ליירט אווירית מספר כטב"מים בטווח של מעל לקילומטר. זהו הישג טכנולוגי פורץ דרך, שמהווה נדבך קריטי להמשך הפיתוח".

מנכ"ל אלביט מערכות מודיעין, אורן סבג: "אנחנו גאים להוביל, יחד עם מפא"ת וחיל האוויר, את פיתוח היכולת האסטרטגית הזו. פריצת הדרך הטכנולוגית שהוכחה בסדרת הניסויים מתבססת על נכסים טכנולוגיים ייחודיים בקנה מידה עולמי בתחומי האלקטרואופטיקה, ומערכות משולבות לייזר קרקעיות ואוויריות, דוגמת מגן רקיע ואחרות.״

שר הביטחון, בני גנץ: "אני מברך את מפא"ת במשרד הביטחון, את אלביט מערכות וחיל האוויר על פריצת הדרך הטכנולוגית. אתם מקרבים אותנו היום לעוד יעד חשוב למערך ההגנה הרב שכבתי של מדינת ישראל. היעד הזה הוא להביא ביטחון וחיסכון.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. החיזבאללה ועוד שונאים , בונים על התקשורת הישראלית , שתספק לו עוד מידע בנושא הלייזר הביטחוני .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים