שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » הליכה ברגליים יחפות מסייעת לכאבי דורבן
מחקר
ההליכה היחפה גם מביאה לשיפור בתפקוד היומיומי, ביכולת לעלות ולרדת במדרגות, לסחוב קניות מהסופר לבית, ללכת לאירועים משפחתיים ואפילו לרוץ למרחקים קצרים
כאבי דורבן ברגל | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

מחקר ישראלי חדש מצא כי הליכה של 10 דקות ברגליים יחפות עשויה לסייע לסובלים מכאבי דורבן ברגלים.

החוקרים ליוו במשך חודש ימים כ-50 מטופלים שסבלו תקופה ממושכת מכאבי דורבן. כאשר המטופלים מחולקים לשתי קבוצות: בקבוצה הראשונה, חברי הקבוצה צעדו יחפים על הליכון, פעמיים בשבוע, תחילה במשך 10 דקות ובהמשך עד ל-30 דקות ברצף. כאשר חברי הקבוצה השנייה, צעדו על הליכון כשנעליים לרגליהם.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שהליכה ברגליים יחפות הפחיתה משמעותית את עוצמת הכאב ברגל, ביחס לקבוצה שנעלה נעליים, והיא אף הביאה לשיפור גבוה יותר בתפקודם היומיומי של המטופלים. השיפור המשמעותי בא לידי ביטוי ביכולת לעלות ולרדת במדרגות, לסחוב קניות מהסופר לביתם, ללכת לאירועים משפחתיים וחלקם אף החל לרוץ ריצות למרחקים קצרים.

בנוסף, אמרו הנבדקים כי ההליכה ברגליים יחפות שיפרה אף את איכות חייהם גם בתחומים שאינם קשורים ישירות לכאב ולתפקוד הפיזי. בין היתר, דיווחו חברי הקבוצה שהלכו יחפים על כך שהרגישו נמרצים יותר, שלווים ומלאי אנרגיה יותר, פחות עייפים ויותר מאושרים.

המחקר נערך בהובלת ד"ר יוסף משהראוי מהחוג לפיזיותרפיה בבית הספר למקצועות הבריאות בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובשיתוף הסטודנטית מרים ריינשטיין וקופ"ח מאוחדת.

"הדורבן מתאפיין בכאבים עזים בכף רגל שמקשים על המטופלים בשגרת החיים הרגילה", מסביר החוקר הראשי ד"ר יוסף משהראוי. "המחקר הראה שהקפדה על הליכה בכלל ועל הליכה ברגלים יחפות בפרט מסייעת מאוד בהקלה של הכאב ומאפשרת לבצע פעולות פשוטות כמו ירידה במדרגות והליכה לסופר שאחרת לא ניתן היה לבצע. אנו מעריכים שבהליכה ברגל יחפה העומס מועבר בעיקר לחלק הקדמי של כף הרגל ולכן הלחץ הממוקד על העקב פוחת וקיימת הפחתה גבוהה יותר בכאב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים