שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הליכוד והציונות הדתית חתמו הסכם עודפים
אחדות בימין
ההסכם, שמגיע במטרה לנסות ולצמצם את האפשרות לאיבוד קולות בגוש הימין, נחתם לאחר שנתניהו דחף לאיחוד בין מפלגתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לבין איתמר בן גביר
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים צח, לע"מ / באדיבות המצלם

מפלגת הציונות הדתית והליכוד חתמו הסכם עודפים לבחירות לכנסת ה-24. ההסכם, שמגיע במטרה לנסות ולצמצם את האפשרות לאיבוד קולות בגוש הימין, נחתם לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו דחף במשך תקופה לאיחוד בין מפלגתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לבין איתמר בן גביר.

מטעמו של סמוטריץ נמסר כי "הציונות הדתית עמדה על כך שנתניהו יתחייב בהסכם להקים ממשלת ימין עם הציונות הדתית שקווי היסוד שלה יכללו שמירה על ארץ ישראל, חיזוק זהותה היהודית של המדינה, הגברת המשילות וקידום הכלכלה והרווחה של החברה הישראלית".

עוד נקבע בהסכם כי "הצדדים יקדישו את מרצם להצלחת שתי המפלגות בכנסת". מהציונות הדתית: ״כפי שאמרנו כל העת. בצד הטיפול במשבר הקורונה והכלכלה לא נאפשר להקים ממשלת מרכז-שמאל ולהניח את ערכי הציונות הדתית והימין בצד בשנים הקרובות. יש לנו דרך ונעשה הכל להקמת ממשלת ימין בישראל".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, בתגובה לחתימת ההסכם: "אחרי שעשה כל שביכולתו כדי לאחד בין הקיצונים והגזענים ביותר, נתניהו לוקח צעד קדימה ודואג גם להכשיר אותם לממשלה. הוא נותן מקום של כבוד לממשיכי דרכו של כהנא, שיצחק שמיר נהג להחרים את נאומיו במליאה, רק בשביל חסינות ממשפט. זו עדות לשפל המוסרי של הליכוד".

בשבוע שעבר הודיעה מפלגת הציונות הדתית כי חתמה על הסכם לריצה משותפת עם מפלגת עוצמה יהודית-נעם בראשות בן גביר, שבמסגרתו היא תשלב נציגים מטעמה ברשימתה. "במהלך זה אנו מביאים למקסימום את הסיכוי שלאחר הבחירות תקום ממשלת ימין בישראל", נמסר מטעם המפלגה. "בל ניתן אפילו לפרומיל מקולות הימין לרדת לטמיון ולסיכון הקמת ממשלת שמאל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים