שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ימינה, הציונות הדתית ורע"ם הצביעו יחד
הדיל הושלם
הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' קיבלה מהליכוד נציגות בוועדת הכספים בתמורה לכך שתצביע עם רע"ם בעד הקמת הוועדה לענייני ערבים
חברי הכנסת ווליד טאהא ומנסור עבאס | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) אישרה ברוב קולות את הקמת שלושת הוועדות כהצעת יו"ר הוועדה. עפ"י ההצעה שאושרה, תוקם ועדת זמנית לענייני כספים בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וועדה זמנית לעניני חוץ וביטחון בראשות ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד). וכן ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית בראשות ח"כ מנסור עבאס (רעמ).

ההצעה להקמת הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית תובא היום לאישור מליאת הכנסת. הקמת ועדת כספים וועדת חוץ וביטחון זמניות, טעונה הודעה למליאת הכנסת בלבד.

ההצעה להקמת ועדת כספים זמנית אושרה בתמיכתם של 18 ח"כים מול התנגדתם של 14 ח"כים ונמנע אחד. ההצעה להקמת ועדת חוץ וביטחון זמנית אושרה בתמיכתם של 29 ח"כים ללא מתנגדים ונמנע אחד. ההצעה להקמת הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית אושרה בתמיכתם של 17 ח"כים ללא מתנגדים ו-16 נמנעים.

בנוסף, הוועדה המסדרת אישרה להמליץ למליאת הכנסת לבחור בחברי הכנסת יעקב מרגי (ש"ס), מתן כהנא (ימינה), ומנסור עבאס (רעמ) כסגני יו"ר הכנסת והם יהוו יחד ען יו"ר הכנסת, את נשיאות הכנסת. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ביקש מיו"ר הוועדה שלא להצביע על ההמלצה לבחור בו לתפקיד סגן יו"ר הכנסת. ההצעה להמליץ למליאת הכנסת לבחור בסגני יו"ר הכנסת אושרה בתמיכתם של 17 ח"כים מול התנגדתם של 16 ח"כים.

ועדת הכספים הזמנית תתכנס בתום ישיבת המליאה לדיון בנושא בחירת ח"כ משה גפני לתפקיד יושב ראש הוועדה. ועדת החוץ והביטחון הזמנית תתכנס כחצי שעה לאחר תום ישיבת מליאת הכנסת לדיון והצבעה על המלצת הוועדה המסדרת למנות את ח"כ אורנה ברביבאי ליו"ר הוועדה הזמנית.

האלופה במיל', ח"כ אורנה ברביבאי אמרה לאחר ההצבעה בוועדה המסדרת : "ביטחון לאומי הוא לא רק היכולת להבטיח את בטחון המדינה, אלא שילוב של משילות, יחסי חוץ, כלכלה ולכידות חברתית. לנוכח הכאוס הפוליטי, עולה חשיבות ביצוע תהליכי בקרה ופיקוח תקינים של ועדת החוץ והביטחון. אני מתייחסת בכובד ראש לאתגרים איתם מתמודדת ישראל מדי יום ויש בכוונתי לפעול במלוא המרץ כדי לממש את האחריות הגדולה שהוטלה עליי. הוועדה תתכנס בהקדם לצורך הערכת מצב מקיפה ובהתאם לכך ייקבעו סדרי העדיפויות ומיקוד בנושאי הליבה הבוערים".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אני מברך וגאה באלופה (במיל') אורנה ברביבאי. הניסיון והאיכות שהיא מביאה לשולחן חשובים בימים אלה ואין לי ספק שבהובלתה ועדת החוץ והביטחון תפעל באופן מקצועי ואחראי למען ביטחון תושבי ישראל".

נציגי הליכוד, המפלגות החרדיות, הציונות הדתית, ימינה ורע"ם בוועדה המסדרת הצביעו על מינויים של שלושה סגנים ליו"ר הכנסת. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' קיבלה מהליכוד נציגות בוועדת הכספים בתמורה לכך שתצביע עם רע"ם בעד הקמת הוועדה לענייני ערבים.

סמוטריץ' אמר על חלקו בדיל בין הליכוד לרע"ם בכנסת כי "אין דיל. יש ניסיון שהכנסת תתחיל לתפקד, יש חוסר אחראיות בצד השני עם דרישות מופרכות. היו ניסיונות להגיע להבנה בין הגושים. היו הצעות סופר הוגנות אבל לצערי הרב הצד השני של המפה סרב. בהעדר הסכמות, נתפרו הסכמות עם ימינה ורע"ם".

לדבריו, "מדינת ישראל מחויבת מתוקף ריבונותה לטפל בענייניה האזרחיים של החברה הערבית, אני לא רואה כל פסול להקים ועדה שתעסוק בעניינים כאלה ולא רואה פסול בשיתוף פעולה עם נציגיה הערבים, אבל לא מוכן שיהפכו לשותפים לגיטימים בממשלה, כי הם חותרים למדינה אסלאמית גדולה על חורבות מדינה יהודית. מי שחושב שתהיה כאן מכירת חיסול, טועה. אנחנו נעמוד בפרץ".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הגיע הזמן לשתף גם את אחינו הערבים לנהל מדינה שפוייה חשוב שגם להם יהיה בטחון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים