שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הליכוד מקדם את החוק לבחירה ישירה
בוועדה המסדרת
זוהר מנסה כעת לזרז הצבעה על שורת חוקים שהליכוד החליט לקדם: ביטול ממשלת החליפים, פסקת התגברות, עונש מוות למחבלים, הסדרת מאחזים ומינוי שופטים לעליון
שר התקשורת מיקי זוהר | צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר יכנס היום את הועדה לדון בקידום מהיר של שורת חוקים שהונחו אתמול על שולחן הכנסת על מנת שיובאו להצבעה במליאת הכנסת כבר מחר. הועדה צפויה להתכנס בשעה 17:30 בחדר ועדת הכנסת.

במסגרת הדיון יוצע מתן פטור מחובת הנחה לחוקים הבאים: חוק בחירות ישירות לראשות הממשלה, חוק ביטול תכנית ההתנתקות, חוק עונש מוות למחבלים, חוק איסור כניסת מסתננים, חוק הגבלת זכות העמידה, חוק מינוי שופטים לעליון, חוק התובע הכללי, חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, חוק פיסקת ההתגברות, חוק פסילת ראיה, חוק ביטול ממשלת חילופים.

לפי שעה, לא נראה שיש לחוק לבחירה ישירה רוב בכנסת. הפטור מחובת הנחה שאותו מנסה לקדם ח"כ מיקי זוהר, נועד לקצר את טווחי הזמנים שבהם ניתן לאשר את החוק בכנסת. עקרונית, מהרגע שהחוק הונח על שולחן הכנסת, יש להמתין 45 יום לפחות כדי להצביע עליו בקריאה שנייה ושלישית. פטור מחובת הנחה מאפשר להצביע על החוק בקריאה שנייה ושלישית ביום שבו הונח על שולחן הכנסת.

נשיאות הכנסת, המורכבת מיו"ר הכנסת יריב לוין וסגניו, אישרה הבוקר להניח על שולחן הכנסת 402 הצעות חוק פרטיות, ובכלל זה את הצעת החוק לבחירה ישירה. בשפה הפרלמנטרית, ההצעות קיבלו "פ" ומספר סידורי, ומעתה ניתן לקדמן לאחר תקופת המתנה של 45 יום, אך אם מבקשים לקדמן בהליך מזורז ניתן לבקש מוועדת הכנסת פטור מחובת הנחה.

יצוין שראשות הועדה המסדרת עוברת לידי המפלגה שעליה הוטלה המשימה להרכיב את הממשלה. המהלך עשוי להביא לשינויים במינויים של ראשי הוועדות, שליטה בחקיקה במליאת הכנסת ובין השאר השפעה בחוקים הפרסונליים נגד נתניהו והחוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה, שעדיין לא הוסר לחלוטין מסדר היום.

יו"ר סיעת ש"ס, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי וח"כ משה ארבל הגישו לאחרונה למזכירות הכנסת את הצעת החוק לבחירה ישירה של ראש ממשלה בתוך 30 יום בניסיון לפתור את הפלונטר הפוליטי. בגוש מתנגדי נתניהו הביעו הבוקר התנגדות להצעה השנויה במחלוקת.

הצעת החוק קובעת שכל חבר כנסת שנבחר לכנסת ה-24 יוכל להתמודד לתפקיד ובתנאי שיביא 20 ממליצים של ח"כים מכהנים, רק בוחרים שהשתתפו בבחירות האחרונות יוכלו להשתתף בהצבעה ביום הבחירות. המועמד המנצח צריך לפחות 40% תמיכה ואם אף אחד מהמועמדים לא קיבל שיעור תמיכה כזה, או הגיעו שני מועמדים לתוצאה שווה, יתקיים סיבוב שני של בחירות ישירות תוך 14 ימים.

על פי ההצעה תוצאות הבחירה הישירה יפורסמו תוך שמונה ימים, ומרגע התוצאה כל סמכויות ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יועברו למועמד המנצח. בנוסף, המועמד שזכה בבחירה הישירה יוכל להרכיב ממשלה בתוך 90 ימים ועליו להודיע על כך ליו"ר הכנסת, ללא מעורבות של הנשיא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים