שיתוף
תגובות
יהדות » הלימוד שמחבר בין יהודים: "גל אדיר בעולם היהודי ללימוד הלכה"
הדף היומי בהלכה
לקראת סיום המחזור השני בדף היומי בהלכה, נרשם זינוק בכמות המבקשים לפתוח שיעורים ולהיבחן במסלולי דרשו * הרב נתן וינגרטן מנהל מחלקת שיעורי הדף היומי בהלכה של ד
כנס מגידי שיעור של הדף היומי בהלכה בלונדון

העולם היהודי נרגש לקראת התחלת המחזור השלישי ב'דף היומי בהלכה' שיחול בע"ה בי"ט אדר, ובנציגויות דרשו ב-26 מדינות ברחבי תבל מתקבלות בשבועות האחרונים פניות רבות של יהודים המבקשים להקים שיעורי הלכה יומיים קבועים.

גם ערב הסיום במחזור השני בדף היומי בהלכה לפני שש שנים בארגון דרשו קיבלו פניות רבות לפתיחת עוד ועוד שיעורים, אולם הפעם בארגון דרשו מדווחים על עליה משמעותית שמבשרת על הצימאון האדיר של הציבור להתחבר ללימוד היומי. בהתבטאויות רבות קבעו גדולי ישראל כי הלימוד הזה הוא ההבטחה לכך שיהודי יוכל לאמץ באופן מלא אורחות חיים מלאות כפי שיהודי צריך לחיות בעולם הזה לטוב לו כל הימים.

בעקבות הצפי להיקפים נרחבים של מצטרפים ללימוד הקבוע בדף היומי בהלכה, והצטרפות של רבבות למבחנים, בדרשו יפתחו בימים הקרובים מוקד מיוחד להרשמה למצטרפים ללימוד הקבוע, וזאת על מנת לאפשר הערכות מתאימה לעריכת המבחנים באופן מסודר ובצורה שתכיל את כלל המגיעים להיבחן.

למותר לציין שמטרת הרישום היא לשם הערכות פנימית, כאשר כל יהודי בכל העולם יכול להצטרף ללימוד ולהגיע למבחנים ללא כל תיאום. ההערכות בימים אלו, היא תוצר ישיר של מסקנות הסיום הקודם בדף היומי בהלכה, כאשר בתקופת התחלת המחזור החדש נוספו כ-30 אלף נבחנים. 

בדרשו אומרים כי המטרה היא להימנע ממצב שבו מקום המבחן לא מכיל את ציבור הנבחנים, או שאין מספיק דפי בחינה לכל הפונים. בתחילת המחזור השני נראו מראות של מאות אברכים ובחורי ישיבות שנאלצו למלא את המבחנים במבואות, בחדרי הספרים, במסדרונות, בצורה שאינה נוחה ואינה מתאימה לכבוד התורה ולומדיה.

"גם אתה יכול להיות מגיד שיעור"

בדרשו נערכים לקראת גל המצטרפים הגדול, ונרגשים לקראת החיזוק הגדול בלימוד ההלכה שיקיף את העולם היהודי כולו. "יש כאן התרחשות שמקיפה את העולם היהודי כולו, וככל שאנחנו מסיימים עוד מחזור, התופעה רק מתגברת" אומר הרב נתן וינגרטן מנהל מחלקת שיעור הדף היומי בהלכה של דרשו. "החיבור של הציבור ללימוד הלכה הולך ומתחזק. אם בעבר היה מקובל בעם ישראל רק סדר הלימוד של הדף היומי בבלי שאותו למדו בעיקר בעלי הבתים, כיום ה'דף היומי בהלכה' מקיף את כלל עם ישראל, מציבור האברכים והבחורים, ועד בעלי הבתים וכו', מה שממחיש את הצימאון הגדול לחיבור קבוע ללימוד הלכה".

"התופעה הזו חוצת יבשות. אנחנו רואים את כמות הלומדים והמבקשים להצטרף ללימוד בכל מקום בעולם היהודי, וזאת בנוסף לריכוזים היהודיים הגדולים בעולם. אם זה במדינות דרום אמריקה, במרוקו, וגם במדינות עם נוכחות יהודית דלה במזרח אירופה. מבחינת יהודים רבים, זה הדרך שלהם להיות מחוברים ליידשקייט. להיות מחוברים ליהדות באמת. ההבנה היא שהלימוד כיצד יהודי צריך להתנהג, היא הבסיס לכל היתר".

"גם בפעם שעברה, לקראת התחלת המחזור השני ראינו עליה בכמות המצטרפים והמבקשים למסור שיעורים, אבל הפעם זה מעל ומעבר לכל מה שציפינו" מוסיף הרב וינגרטן. "מדובר בהתעוררות מרגשת מאוד שמלמדת על עומק החיבור בעולם היהודי כולו ל'דף היומי בהלכה', כאשר ההבנה שיהודי ירא שמיים חייב שיהיו לו ידיעות מבוססות באורחות חיים.

המשנ"ב של דרשו עם ההוספות והביאורים, מהווה ספר בסיס ללומדים משנ"ב בעולם היהודי כולו, וללא כל ספק הוא חלק מהסיבה שיהודים רבים שמחים כ"כ להצטרף ללימוד בקביעות".

כזכור, רק בשבוע שעבר נחשפו הנתונים של דרשו המלמדים על זינוק דרמטי בכמות הנבחנים במסלולים השונים של הארגון. לפי הנתונים שנחשפו, בין היתר נוספו יותר מ-700 נבחנים נוספים בדף היומי בבלי, 2,100 נבחנים חדשים ונוספים בדף היומי בהלכה, ולא פחות מ-3,000 נבחנים חדשים בתכנית 'קנין שביעית' תוכנית הדגל בסוגיות השמיטה מבית מדרשו של מרן שר התורה ע"י מכון 'שיח אמונה' ללימוד הלכות שמיטה.

"אנו פונים לאברכים ואומרים "גם אתה יכול להיות מגיד שיעור בדף היומי בהלכה, דרשו ילווה את הקמת השיעור ויתמוך בפרסום השיעור, במילגה לפתיחת השיעור, ובספרי לימוד לשיעור החדש" למסור שיעור במשנה ברורה בדף היומי בהלכה זו משימה שיש בה גם חיזוק גדול למוסר השיעור מבחינת השינון והחזרה בעת הכנת השיעור, וגם זיכוי הרבים שאין כמותו לגרום ליותר יהודים לחיות על פי ההלכה ולדעת את המשנה ברורה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים