שיתוף
תגובות
מוזיקה » חדשות המוזיקה » "הלל נרצה" – פסח, מוזיקה וזיכרונות • חלק ב'
אמנים מדברים מוזיקה
רגע אחרי שהם יצאו לחופש בעקבות סיום עונת החתונות, ורגע לפני שהם מסתערים על פרוייקטים ווקאלים, עורך בחזית, דניאל אליה, בשיחה חגיגית עם בעלי המנגנים • פרק ב'

כשמופיעים בהרבה אירועים כנראה שיש גם הרבה מה להגיד על זה, אבל לפעמים יותר נחמד לתמצת, סיכום בקצרה הוא הרבה פעמים פיקנטי וממצא. אז בואו תקראו מה האומנים השיבו לשאלה:   "סיכום קצר של עונת החתונות שזה עתה הסתיימה? "

שימי יונייב: עמוס גדוש ושמח, תנופה גדולה החתה לתזמורת שלי, הודות לאמרגן שלי והעל בחסד ה'.

אבי דרור: נראה שחזרנו לעולם הרגיל של לפני הקורונה.. חתונות רגילות, מלאות ושמחות… שימשיך כך!

אלירן אלבז: עונה מלאה שמחה ורגש לאו דווקא בחתונות, בכל סוגי האירועים.

אריק דביר: אי אפשר לסכם את זה בכמה מילים בגדול זה מזמור לתודה אחד גדול לקב״ה שנותן לי את היכולת והכח כל יום לבוא מחדש עם שמחה ורעננות כאילו זה החתונה הראשונה – סייעתא דשמיא.

דני אבידני: עונה מדהימה הכי יפה ומגוונת שהייתה לי.

יוסי רוטנר: היה עונה מדהימה זה כיף וגם זכות לבא כל פעם מחדש. לשמח חתן וכלה ביום חופתם כל חתונה שאני מגיע לשמח אני מגיע בן אדם אחד ויוצא בן אדם אחר זה שמחה שסופחת. לקראת סוף עונת החתונות של החורף חתמתי עם האמרגן והמפיק  אביגדור מאיר שייצג אותי מהיום.

אליסף חפץ: אין מילים הייתה שמחה חדשה ואמיתית בכל אירוע מודה לה' על הזכות הזאת הנפלאה הזאת ועל הקהל הגדול שבוחר בי בשליחות הזאת ביום הכי חשוב להם..

אלי פרידמן: הייתה עונה יפה ומרגשת.

יהודה גלברמן: אנרגטית ושמחה במיוחד, עולם הישיבות משתדרג מיום ליום עם ריקודים ואנרגיות, כל ישיבה בדברים המיוחדים שלה , ופשוט מדהים לראות כל פעם מחדש איך כל בחור נותן מעצמו את כל כולו בשביל החבר שמתחתן לעשות את המקסימום לשמח אותו.

שמואל הררי: זה מקצוע שמחייב הרבה אמונה. ועל זה אפשר הרבה להאריך.

שלמה אשר: זה מקצוע ממש מיוחד, שצריך לשמח אנשים ולהדביק אותם בשמחה שלך. תמיד כיף לראות איך בחורי הישיבות רוקדים ושמחים בחתונת חברם וזה גורם לי להרגשה ענקית של סיפוק אדיר. מחכה כבר לתחילת עונת החתונות הבאה אחרי העומר בעז"ה.

מנדי גולדברג:  אני מודה לה' שאני זוכה לשמח חתנים וכלות ביום הכי מיוחד שלהם בחיים ואת כל האורחים והמשפחה. בעונה האחרונה התחדדה לי ההכרה שאני כל יום אני אוסף עוד חמישה קולות למאגר.

תעשיית המוסיקה היא תעשיה שמחברת בין יבשות ובין לבבות, בכוחה של המוסיקה לחבר בין אנשים ובכוח המוסיקה לרגש ולשמח. חתונות ואירועים זה דבר שמתקיים בכל העולם לא רק בארץ הקודש. יש כאלה אומנים שאוהבים את הבמות הזוהרות בחו"ל ויש את אלה שמעדיפים דווקא קרוב לבית או יותר נכון בארץ הקודש. יצאנו לבדוק מי מעדיף מה ולמה. ולשם כך שאלנו את האומנים "  מה עדיף מבחינתך ומדוע: חתונות בארץ או ברחבי העולם?"

מנדי גולדברג: אין אצלי עדיף כל חתונה אני מסתכל עליה כעל משהו מיוחד ועל קהל חדש וכביכול ראשון בחיי וזה לא תמיד קל. אבל, יש איזה שהוא משהו בחתונות בחו"ל שזה סוג של ריגוש לא משהו שיש לי כל יום ואני מאוד אוהב ריגושים וזה מהווה עבורי אחלה ריגוש.

אבי דרור: בארץ זה כיף כי אני מכיר כבר המון בחורים, הרבה משפחות, וזה בסוף קרוב לבית… בעולם, יש יותר ריגוש כי בסוף במדינה זרה יש תחושה אחרת, וגם בדרך כלל אנשים מאוד מתלהבים שהביאו אמנים מהארץ וזה מיוחד…לדעתי השילוב הנכון הוא בערך פעם בחודש אירוע בחו"ל זה עושה ריענון וכיף לחזור…

אלי פרידמן : חתונות בארץ הקודש עדיפות כמאמר הכתוב "עוד ישמע בהרי יהודה ובחוצות ירושלים".

דני אבידני: גם וגם אבל אין על הבית שלנו עיר הקודש.

אריק דביר: זה לא משנה איפה החתונה העיקר זה לשמח חתן וכלה, משפחה ואורחים. כמובן שחתונות בחול מצריך עבודה יותר קשה לפני האירוע כי הנגנים שונים בהרבה מקרים, חברת ההגברה שונה וצריך לבוא הרבה זמן קודם  ויש את הקטע של הטיסה שלא תמיד מוצאים זמן לישון טוב חוץ מהבעיות הטכניות שעלולות לצוץ, השמחה היא העיקר.

אלירן אלבז: אין כמו הארץ אבל אם זה חו"ל אני לוקח את זה בתור שליחות ולתת שמחה וקדושה של הארץ ומשיכה לעלות עוד יהודים לארץ הקודש כאשר הגאולה מגיעה היא לא מגיע בחו"ל והמבין יבין.

שימי יונייב : מזה ומזה אני נהנה.

אליסף חפץ: השאלה איזה צד אצלי יענה לך… צד אחד יאמר תן לי הכי קרוב בלי הטרטור של הטיסות וכו' (אני כבר לא מתלהב מזה כן…) גם זו הרי  ברכה שהפרנסה קרובה לעיר.. מצד שני בגלל שאני תמיד שם את החתן, כלה והמשפחה לנגד עיניי ואני רוצה שיהיה להם הכי מקצועי ושמח ביום החשוב שלהם אז כל הנוחות שלי מתגמדת עבור זה ואני יטוס עבורם גם עד קצה העולם. זו הרי השליחות שלי..

יוסי רוטנר: חתונות בחו"ל יש בזה משהו מגניב וסטייל וזה נחמד מידי פעם. אבל ביום יום כיף לעשות את זה בארץ דווקא בכל אופן אני גר כאן אז הקרירה שלי תהיה בארץ. בהמשך נצא בע"ה גם לחו"ל יותר.

יהודה גלברמן: אין כמו האנרגיות של החתונות בארץ, זה דבר שלא ראיתי בשום חתונה שעשיתי בחו"ל .

שמואל הררי: בתור אב לשבעה ילדים , בלי עין הרע . מעדיף חתונות בארץ , כי למחרת צריך לקום בשבע בבוקר ליום שגרתי מבורך . אבל מידי פעם אפשר לגוון, מבחינה כלכלית זה כמובן יותר משתלם.

שלמה אשר: לא פעם ולא פעמיים יצא לי להופיע בחתונות בחו"ל. והשמחה היא כמובן אותה שמחה. אבל כמובן יותר נחמד להופיע קרוב לבית ולחזור ישר לבית החמים שלי בסוף הערב..

כמעט לכל זמר או אומן יש את "חיידק" היצירה והעשייה, אבל כל אחד אוהב משהו אחר, יש מי שמתחבר לאנרגיות של החתונות ופחות לעבודה באולפן ויש שמעדיף דווקא איזה יצירה שעליה הוא יהיה חתום. סינגל אלבום או חתונות בואו ותקראו מה הם השיבו לשאלה: " סינגל / אלבום או חתונות למה אתה יותר מתחבר?"

אלירן אלבז: לאלבום כי זה מוצר מוגמר אבל היום זה באופנה להוציא סינגל אז אני נהנה גם מזה.

אלי פרידמן: פעם אנשים קנו אלבומים של מוזיקה והיו מקשיבים לכל השירים היום לצערנו אנשים מקשיבים רק לסינגלים כך שהם מפספסים הרבה שירים טובים ומכירים בעיקר את השירים הפחות יצירתיים.

אבי דרור: סינגל. חזק ומיוחד שנותן ביטוי מדויק לזמר.

יוסי רוטנר: אני הכי מתחבר לחתונות עצמם לאנרגיה, לשמחה ולהשראה שיש בחתונה שאתה בא לשמח. אני חושב שכיום סינגל זה דבר באמת חשוב כדי להתפרסם יותר ולהתמתג יותר, אבל בסופו של יום הכיף והמדד זה בחתונות ובאירועים בשטח.

דני אבידני:  גם וגם. כל מה שמשמח ומקרב את הגאולה.

שימי יונייב: כל דבר לגופו, בכל דבר יש יצירה.

יהודה גלברמן: חתונות, השמחה פורצת הגבולות שיש כל פעם מחדש , זה נותן אנרגיות וכוחות להמשיך ולשדרג כל הזמן בעשייה למען כלל ישראל .

מנדי גולדברג: מתחבר יותר לסינגל / קליפ בעדיפות לקליפ מתחבר לזה יותר.

אריק דביר: ברור שסינגל תמיד אוהב לשמוע דברים חדשים ומקוריים מרענן את המח והנפש.

אליסף חפץ: חתונות חתונות חתונות זה מה שאני אוהב ומעניין אותי בשלב הזה. זה האנרגיה שלי. תן לי לראות את השמחה וההתרגשות בעיניים שלהם…

שלמה אשר: ברוך השם אני נמצא בשני העולמות הללו.. הוצאתי ב"ה כמה סינגלים, וגם זוכה להופיע בחתונות מדי ערב. שניהם שייכים לעולם המוסיקאלי שלי. ולשני הנושאים הללו אני מתחבר במידה שווה.

שמואל הררי: אלבום ראשון זה חובה . לאחר מכן סינגלים עד שנהיה אלבום .

פסח כמו פסח הוא חג שיש בו לא מעט הופעות מגוונות חלקן פתוח לציבור וחלקן הופעות פרטיות, יש מי שלא מופיע בחג זה כי עד שיש סוף כל סוף "חופש" מהאירועים ובוחר להקדיש את זמנו להיות עם המשפחה, יש מי שמופיע בחו"ל ולוקח איתו את המשפחה ויש מי שמחפש מקום כי הבית בשיפוצים.. בואו וראו מה השיבו האומנים לשאלה: " משהו מעניין בפסח?  "

אריק דביר: הרבה הופעות / טיסות הלוך חזור הכנסת ס״ת גדולה בקפריסין  שזה אירוע מרגש מאוד לכשעצמו.

שימי יונייב: פסח אנחנו בסדרת הופעות בקפריסין, עם המשפחה שמצטרפת כמובן.

אליסף חפץ: בפסח אני בד"כ לא לוקח אירועים פשוט נטו עם המשפחה.

אבי דרור : בפסח הבעל"ט בע"ה אני אנגן בשתי מלונות בדובאי, באחד עם אוהד מושקוביץ ובשני באירוע אחד עם ישי לפידות ובאירוע שני עם המלךךךך שאין שני לו.. מרדכי בן דוד!

דני אבידני: מחפש מקום… הבית שלי בשיפוצים כבר חצי שנה 🤒😫

יוסי רוטנר: בחג אני יותר עם המשפחה לוקח קצת חופש ….

מנדי גולדברג: אין משהו מיוחד זה חג שקט אולי קצת קומזיצים בבתים זה חג חירות הרגשה של חופש.

אלירן אלבז: יש, רובם פרטיים. אם יהיו מרכזיים אעדכן.

יהודה גלברמן: מזה כמה שנים שאני נמצא בפסח בחו"ל , יחד עם גדול הזמר החסידי  אלי הרצליך , עם אנשים מכל רחבי העולם, השנה בעז"ה נהיה בקרואטיה, וזה מדהים לראות כל פעם מחדש את האחדות בעם ישראל , ואיך שכל שיר ושיר מגיע גם לקהילה הכי נידחת בעולם.

שלמה אשר: ברוך השם אני אמור להופיע בכמה מלונות  במהלך חול המועד פסח הקרוב. וגם יש הופעות בדימונה ובבאר שבע בעז"ה.

אלי פרידמן: בפסח אני מופיע בכמה מקומות נופש בעזרת השם.

שמואל הררי: טיולים משפחתיים מגוונים לכל הארץ .. 😊.

לפני סיום הריאיון, היה חשוב לנו לדעת מה מצפה לנו אחרי ספירת העומר, האם סינגל, או בכלל איזה נופשון, תכנון ותכנות לקראת עונת החתונות קיץ תשפ"ב הבעל"ט. בואו לקרוא את התשובות המסקרנות לשאלה: "תוכניות שלך ל"הפסקה" בספירת העומר? "

שמואל הררי: שיר חופה מדהים ללחן של אלחדד . עיבוד של שריקי . בד בבד, אני עובד על שיר עם איתמר שטיין זוכה בתחרות "הקלידנים" . וכן עם שמואל כהן המעבד המצליח . וכן סקופ , אלבום בשם רילקס עם שירים רגועים מכל הזמנים . 3 מחרוזות נפלאות בעיבוד ונגינה של שימי יונייב ותזמורתו , יראה אור בבין הזמנים אב בעז"ה .

אלי פרידמן: בהפסקה בספירת העומר אני משתדל לרענן ולהוסיף מקצבים ודגימות לאורגן ולרענן לקראת העונה הבאה.

שימי יונייב: וואו, אין זמן לנשום…,סקופ: סינגל מיוחד שהולחן ועובד לפני כ12 יצא מיד אחרי העומר, רעיונות אחרונים יעשו בעומר.

אריק דביר: אמנם יש הפסקה מהחתונות אבל הולך לעבוד על כמה שירים חדשים שיראו אור בקרוב וכמובן עיבודים חדשים לעונת החתונות הבאה.

יוסי רוטנר: מקווה מאד בספירת העומר להתחיל לעבוד על סינגל בכורה, דבר שאורך זמן לא מבוטל והשקעה אבל זה יקרה בעז"ה מחכה למשהו טוב.

דני אבידני: לסיים את הבית ולהיכנס😂 ולהכין הפתעות במוסיקה לעונה הבאה.

אבי דרור: קצת שקט באוזניים אחרי עונה ארוכה של שנה מעוברת.. כנראה אשמע מקרוב רעש של גלים רחוקים…

אליסף חפץ: ב"ה יש שיר שקט ושיר שמח שייצאו בחצי שנה הקרובה כולל עוד 2 ניגוני חב"ד.

שלמה אשר: אני מקבל כל הזמן המון המון לחנים ממלחינים מאד מוכשרים. בזמן העומר אתפנה לשמוע בריכוז טוב את כל הלחנים ואולי אחליט כבר לסגור על כמה שירים נוספים בע"ה..

אלירן אלבז: ההפסקות הם יותר למשפחה וגם הקלטות וחזרות לעונה הבאה.

מנדי גולדברג: לאגור כוחות. כמובן יש לי כמה שירים שלי שאני רוצה להוציא, לצלם אותם לקליפים. מתחילים דברים טובים.

יהודה גלברמן: לשבת ללמוד, לסיים מסכת, ולהשלים הספקים שהשגרה קצת גונבת מאיתנו, בסופו של דבר הכל זה סייעתא דשמייא.

שאלת סיום דווקא שהיא מילה או משפט מאומנים אליכם הקוראים היקרים שלנו, כל אחד והחשיבה שלו. בואו לקרוא את האקורד סיום של הריאיון עם האומנים ולשמוע איזה משפט או מילת סיכום. וזה מה שהאומנים ענו על השאלה: "מילה אישית  לקוראים של  בחזית?"

אלירן אלבז: שנזכה לחג הגאולה בניסן נגאלו ובניסן נגאל אמן.

שימי יונייב: תפרגנו לאומנים באשר הם כולם עובדים קשה. חג שמח.

אבי דרור : כיף שיש אנשים שמתעניינים, קוראים ומגיבים לחדשות של המוזיקה החסידית שהיא כל כך יפה על כל גווניה… שיהיה לכם פסח כשר, ומאוד שמח!!❤️

אלי פרידמן: פסח כשר ושמח.

יהודה גלברמן: להאמין שהכל לטובה, ולהמשיך עם האחדות בעם ישראל, ובעז"ה בניסן עתידין להיגאל במהרה בימינו!!

יוסי רוטנר: מילה אישית לקוראי בחזית : רוצה לאחל חג שמח לכולם ושנזכה ליצור הרבה מוזיקה טובה ונזכה לגאולה השלימה.

דני אבידני: זה זמן למשפחה נצלו את זה עכשיו זה המבחן האמיתי איך אתה מנצח(בתזמורת) בבית…  חג שמח ממני דני.

מנדי גולדברג: אני אוהב אתכם ומאחל לכם את כל הטוב שבעולם.

אריק דביר: מברך אותכם ומאחל לכם שיהיה לכם חג כשר ושמח, מלא בשמחה וטוב חג שמח!

אליסף חפץ: תהיו בשמחה ותבינו שזו עבודה. הרבה שואלים אותי מה קורה שהיה לך יום גרוע אתה חייב עכשיו לעלות על הבמה ולרקוד כאילו היה לך היום הכי טוב בשנה. אני אומר להם עבודת השמחה זו דרך בחיי אני כל הזמן עם זה וב"ה רואה תוצאות ותזכרו שמחה מביאה הצלחה ! נתראה בשמחות 😄

שמואל הררי:  מאחל לכולם רק בריאות . שמחה . ופרנסה טובה לכולם . ובשפע ..

שלמה אשר:  ציווי התורה של: "והיית אך שמח" מחייב אותנו להיות תמיד בשמחה גם במהלך כל השנה. והדלק לשמחה הזו מגיע מהמועדים הבעל"ט. מאחל לכולנו שנזכה תמיד להיות בשמחה אמיתית כל השנה ונזכה לבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן.

בנימה חגיגית זו גם אני רוצה לאחל לכם, הקוראים היקרים ולבני משפחותיכם חג פסח כשר ושמח.

דניאל אליה הינו מוזיקאי. לתגובות ניתן לשלוח מייל לכתובת:      [email protected]

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים