שיתוף
תגובות
חדשות » עליה ניכרת במדד המחירים לצרכן, מחירי הדיור ממשיכים לטפס
ההתייקרות נמשכת
על פי נתוני הלמ"ס בשנת 2021 נרשמו עליות מחירים דרמטיות, בעקבות עליה במדד המחירים לצרכן שחצה את הצפי. מחירי הנדל"ן ממשיכים לזנק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (שלישי) כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש ינואר בשיעור של 0.2%, זאת בניגוד לצפי שעמד על 0.1%. עוד פורסם כי בשנה האחרונה עלה מדד המחירים לצרכן בסך הכל ב-3.1%.

המשמעות היא כי מדד המחירים לצרכן בשנת 2022 חצה את היעד לאינפלציה שהציב בנק ישראל העומד על 1%-3% בשנה.

זינוק ניכר בעלויות נרשם גם במחיר הירקות והפירות הטריים שעלו ב-2.1%, מוצרי המזון עלו ב-1.3%, בגזרת הריהוט והציוד לבית נרשמה עליה של -0.7% ותעריפי התחבורה עלו ב-0.5%.

סעיף מעודד אחד נרדם בתחום הביגוד וההנעלה, בו חלו ירידות מחירים בולטות בשיעור של -5.0% וכן בענפי התרבות והבידור שם נרשמה ירידת מחירים בשיעור של -0.9%.

על פי הלמ"ס גם מחירי הדירות ממשיכים לעלות: מהשוואת מחירי העסקאות בחודשים נובמבר –דצמבר בשנת 2021 לעומת מחירי העסקאות בחודשים אוקטובר – נובמבר 2021, עולה כי מחירי הדיור עלו ב-1.5% ובכך השלימו עלייה שנתית משמעותית של 11.3% במחירי הנדל"ן.

ההסתדרות הלאומית מסרה בתגובה לפרסום מדד המחירים: "המחירים טסים והממשלה טומנת את הראש בחול, עם תוכניות כלכליות חסרות הגיון. רק העלאת שכר המינימום ל-7,000 שקלים כפי שדרשנו יהווה התחלת פתרון למצב הכלכלי הקשה שישראל נקלעה אליו וייתן סיכוי למליון וחצי שכירים להתקיים בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים