שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » המאבק נגד הקמת "מנחת אסיף" מגיע לכנסת
פגיעה באיכות החיים
הוועדה לפניות הציבור של הכנסת תדון בבקשת ראשי רשויות מהגליל המערבי למנוע את הקמת מנחת התעופה הפרטי "מנחת אסיף" בגליל המערבי
הדמיה של מנחת אסיף | צילום: קריסטל גרפיקס

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת בראשות חה"כ יעל רון בן משה תדון מחר בנושא שדה התעופה המוקם בגליל המערבי. הדיון יתקיים כדיון המשך לדיון קודם שהתקיים לפני שבועות אחדים, וזאת לבקשת ראשי רשויות בגליל המערבי שהחליטו להיאבק בתכנית בנימוק כי הקמת המנחת יפגע באיכות חייהם.

לטענת ראשי הרשויות, הם גילו למפרע כי יזם פרטי מתכנן להקים מנחת (ובהמשך אולי שדה תעופה קטן) באזור הגליל המערבי, מה שישפיע על איכות החיים של כל תושבי רצועת החוף: נהריה, עכו וישובי מטה אשר הערביים והיהודיים.

לדברי ראש המועצה האזורית מטה אשר וסגן יו"ר אשכול גליל מערבי משה דוידוביץ, "אנו כראשי רשויות לא ניתן לפגוע באיכות החיים של תושבי הגליל המערבי כולו על מנת שיזם פרטי ירוויח. מדובר בפגיעה בתיירות פגיעה באיכות הסביבה ופגיעה באיכות החיים של כולנו. אני מודה לחברת הכנסת רון בן משה על הטיפול בנושא ומצפה כי רת"א תחזור בה מהכוונה לאשר שדה תעופה כזה שאנו לא יודעים לאיזה גודל הוא יגיע ועד כמה הוא יפגע באיכות החיים של כולנו".

מנחת אסיף הוא מנחת תעופה כללית פרטי בגליל המערבי. המנחת שוכן שני קילומטרים מזרחית לקיבוץ שמרת וכארבעה קילומטרים מערבית לכפר יאסיף, מצפון מזרח למנחת נמצא היישוב נס עמים המרוחק כקילומטר וחצי.

במנחת מסלול טיסה בודד באורך של 484 מטרים וברוחב 18 מטרים. המנחת מורשה לטיסה לפי כללי ראייה מבוקרת בכל ימות השבוע ובשעות האור בלבד, למטוסים בעלי ביצועי המראה ונחיתה מתאימים לסוגו. מנחת אסיף הוא מנחת הדשא הראשון שהוקם וקיבל רישיון בישראל מרשות התעופה האזרחית.

בשל נתוניו, המנחת אינו מתאים לבתי ספר לטיסה וטיסות נוסעים, ויכול לשמש רק מטוסים ייעודיים שקיבלו אישור לפעילותם מראש, בהתאם לביצועי כלי הטיס. המנחת מתאים לפעילות מטוסי צניחה חופשית, כיבוי אש, ריסוס, עבודות חקלאיות, מסוקים, מטוסים זעירים לתעופה ספורטיבית וכלי רחיפה שונים.

תדר מנחת אסיף כפי שהוקצה על ידי משרד התקשורת הוא 118.675Mhz.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים