שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » המאבק שהכשיל מחקר להצלת חיי אדם
שעשוע של מחקר
מערכת 'בחזית' ביקשה להתחקות אחר הסיבות שהובילו לביטולו המפתיע של המחקר בהובלת הפרופ' אמנון שעשוע ביוזמת אנשי הייטק חרדים – במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, רגע לפני שזה יצא לדרך ונתקל בחומה של שתיקה • והאם תושבי בני ברק הם אלו שישלמו את המחיר?
אמנון שעשוע ומשה פרידמן | צילום: ישראל ברדוגו

תושבי בני ברק שכבר התרגלו בשבועות האחרונים לכך כי איבדו הפרטיות שלהם לאחר שהוצבו בעל כורחם בחזית המאבק בקורונה, לא ידעו כי בשקט בשקט, ללא שאף אחד ידע, 1500 מבני העיר ותושביה הפכו לבני ערובה במאבק בין ארגוני הרפואה הגדולים במדינה.

כזכור, לפני כשבועיים דווח על מיזם רפואי ניסיוני שמאחוריו עמדו אנשי הייטק חרדים יחד עם הפרופ' אמנון שעשוע שרתמו לענין את מכון ויצמן וארגון 'איחוד הצלה' וטורפד ברגע האחרון על ידי משרד הבריאות ומד"א.

המיזם הניסיוני שתוצאותיו אמורות היו לבשר על פריצת דרך בכל הקשור להחלמת חולי קורונה וזכה לאישורים הנדרשים, אמור היה להתבצע כמחקר על כ- 1500 מתושבי העיר בני ברק (ובעוד 2 ערים נוספות) ללא קשר להידבקותם בנגיף. אלא שבמפתיע, שעות ספורות לפני יציאת המבצע לדרך הודיע משרד הבריאות על ביטולו.

ככל ש'בחזית' ניסה לנבור ולברר מה בדיוק אירע שם, עולה תמונה מדאיגה של חשש לגניבת קרדיטים בין גופי הרפואה הגדולים במדינה. ביקשנו את תגובת המעורבים בדבר, אלא שנתקלנו בחומת שתיקה אדוקה כאשר כלל המעורבים בדבר בחרו למלא את פיהם מים.

בשיחה עם 'בחזית' טוען בכיר ב'איחוד הצלה', כי "על אף שהוציאו אותנו מהסיפור לדרישת משרד הבריאות ומד"א, החלטנו שאנחנו יושבים בשקט ואיננו נוקטים באף צעד שעלול יהיה להוות טריגר מבחינת גורם כזה או אחר לבטל את הפרויקט. שכן בסופו של דבר מדובר בהצלת חיי אדם". אותו גורם המשיך: "בסוף הפרויקט בוטל וחבל שכך".

ממכון ויצמן נמסר: "אין למכון ויצמן קשר לפרויקט המדובר".

משה פרידמן, אמנון שעשוע, מד"א, משרד הבריאות והדסה סירבו להגיב לכתבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים