שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » המאיץ שיקצר את טיפולי ההקרנה משמעותית
יום הסרטן
הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לבצע הדמיית MRI בזמן אמת ובמהלך הטיפול וההקרנה עוצרת באופן אוטומטי בכל פעם שהגידול יוצא מטווח הקרן
המאיץ הקווי החדש באסותא | צילום: יח"צ

טיפולי רדיותרפיה במאיץ קווי משולב מהווה פריצת דרך טיפולית לחולי סרטן, בפרט עבור מטופלים הסובלים מגידולים בחלל הבטן והאגן, לרבות סרטן לבלב, כבד, ערמונית וריאות. המאיץ הקווי החדש מעניק תקווה לחולי סרטן רבים, מקצר את משך הטיפולים עבור אחרים, ובמקרים מסוימים ההקרנה אף תהווה תחליף לניתוח.

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לבצע הדמיית MRI בזמן אמת ובמהלך הטיפול וההקרנה עוצרת באופן אוטומטי בכל פעם שהגידול יוצא מטווח הקרן.

המאיץ מבצע הקרנות ברמת דיוק גבוהה, מונע את רוב הסיכונים, ומתאים לחולי סרטן כבד, ערמונית, לבלב וריאות בגלל התנועתיות המתמדת של הגידול המוקרן ושל האיברים שמסביבו.

במילים אחרות: ניתן לראות בזמן אמת תזוזה של האיברים וההקרנה מופסקת ומתחדשת באופן אוטומטי בהתאם לתזוזת הגידול מחוץ לטווח ההקרנה. למשל – כאשר אנחנו רק נושמים, הדבר מקשה על מתן מנת קרינה גבוהה מדויקת בזמן אמת.

הטיפול במכון האונקולוגי באסותא הוא ציבורי ל כנגד טופס התחייבות (טופס 17) של קופת החולים וללא עלות למטופל

אסותא היה בית החולים ה-12 במספר להפעיל אותו, לאחר תקופת היערכות מורכבת שכללה הכשרה של הצוותים המטפלים והקמת בונקר תת-קרקעי ייעודי בו ממוקם המכשיר וניתנים הטיפולים. כעת הוא פועל וזמין למטופלים.

הדמיית ה-MRI מאפשרת לראות ביום הטיפול הנתון את מקום הגידול ביחס לאיברים הבריאים הסמוכים לו, ולייצר תכנית קרינה יומית הנותנת את מלוא המנה לגידול תוך שמירה על מנה נמוכה לאיברים הסמוכים.

הסיכון לפגיעה ברקמות בריאות פוחת באופן משמעותי ויכולת מתן מנות קרינה גבוהות בכל טיפול תפחית כמובן את מספר טיפולי הקרינה. כתוצאה מכך שמספר הטיפולים פוחת משמעותית, החזרה לשגרה של המטופלים מהירה בהרבה.

מכון הרדיותרפיה של בית החולים אסותא רמת החייל הוא אחד מ-20 המכונים היחידים בעולם המציע למטופליו טיפולי רדיותרפיה במאיץ קווי משולב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים