שיתוף
תגובות
חדשות » המדינה דוחה את הקיצוץ במעונות בשנה
המאבק באפליה
בעקבות עתירת 'אמת ליעקב' לביטול האפליה ללומדי דיינות ורבנות, מודיעה המדינה: גם בשנת הלימודים ה'תשפ"ג יקבלו ילדי אברכים סבסוד למעונות היום
מעונות יום | צילום: Aleksander Krsmanovic, שאטרסטוק

המאבק למען ביטול קיצוץ הסבסוד במימון מעונות היום לילדי אברכים נמשך: המדינה הגיבה לעתירה שהוגשה על ידי ארגון 'אמת ליעקב' באמצעות עוה"ד זלמן בלאק נגד אפלייתם של לומדי רבנות ודיינות, בהגשת בקשה למחיקת העתירה, היות ובכוונתה להמשיך את הסבסוד לכלל לומדי לימודים תורניים גם בשנת הלימודים הבאה.
לראשונה, אומרת המדינה באופן רשמי כי הקיצוץ המתוכנן שנועד להתנכל באופן נקודתי באברכי הכוללים ובנשותיהם וילדיהם, יידחה בשנה נוספת, זאת לאחר שבהכרעת בית המשפט הוא כבר נדחה עד סוף השנה הנוכחית.
כזכור, במסגרת הניסיון לקצץ לאברכים, נקבע כי רק מי שנמצאים בלימודים מוכווני תעסוקה יזכו לסבסוד למעונות היום לילדיהם. בנוסף, נקבעו קריטריונים מפלים לילדי אברכים הלומדים במסלולי רבנות ודיינות, תובעים מהם להוכיח הצלחה במבחן נקודתי, בניגוד לכל שאר לימודי המקצועות בהם לא נדרשת הוכחה כזו.
בארגון 'אמת ליעקב', שעתר גם נגד הקיצוץ עצמו, הגישו עתירה נוספת נגד הקריטריונים המפלים לרעה וטענו כי אין כל הצדקה להבחנה שכזו. המדינה, בתגובה שהוגשה היום על ידי עוה"ד נטע אורן ושרון הואש-איגר ממחלקת הבג"צים בפרקליטות, מציינת כי "המשיבים יבקשו לעדכן כי בימים האחרונים התקבלה החלטה על כוונת שר האוצר ושרת הכלכלה לקבוע כי במבחן התמיכה לשנה"ל תשפ"ג, תתווסף ההכרה בלימודים תורניים".
כאמור, זו הפעם הראשונה בו אומרת המדינה במפורש כי הקיצוץ המתוכנן יידחה לפחות לשנה נוספת. עם זאת, בארגון 'אמת ליעקב' מבהירים כי לא יסתפקו בכך, והםדורשים הודעה רשמית של המדינה על כך שהקיצוץ יבוטל בתקציב הקרוב.
עו"ד זלמן בלאק המייצג את הארגון מסר: "אני שמח שהמדינה מבינה – גם אם באיחור – שקיצוץ הסבסוד רק יפגע באלפי נשים חרדיות העובדות לפרנסתן. אנחנו נמשיך להיאבק בשם רבבות משפחות חרדיות וילדיהן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים