שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המדינה מפעילה קווים בשבת בשל "רצף שירות"
הוועדה חשפה
שרת התחבורה בתגובה לשאילתא בענין הפעלת קו בשבת ממשגב לכרמיאל, "בשל שיקולי רצף הבטחת שירות, המדינה מפעילה גם קווים מסוימים שאינם רווחיים"
אוטובוס אגד בירושלים | צילום: yosefus, שאטרסטוק

במהלך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת נחשף כי משרד התחבורה מפעיל קווי תחבורה ציבורית בשבת ללא ביקוש וללא רווחיות. הוועדה נדרשה לנושא לבקשת חברי הכנסת אופיר סופר ומשה ארבל.

ח"כ ארבל סיפר לחברי הוועדה, כי פנה לשרת התחבורה בעניין הפעלת קו 42 ממשגב לכרמיאל, קו שמספר הנוסעים בו נמדד בבודדים בלבד, אך המשרד ממשיך לתפעל את הקו על אף אי-היותו ריווחי. התשובה שקיבל היה, כי למרות שקיימת ירידה בביקוש לקווים מסוימים במגזר הכפרי בסופי שבוע, הרי שבשל שיקולים של הבטחת רצף שירות, נשמרת נסיעת יומית אחת או שתיים.

ח"כ ארבל הבהיר, כי לא ניתן להצדיק הפעלת קו תחבורה ציבורית ריק בשבת ולא ייתכן שמשרד התחבורה לא בוחן באופן רציף את הקווים אותם הוא מאפשר.

ח"כ אופיר סופר ציין, כי במסגרת הסטטוס קוו, מפעילה המדינה תחבורה ציבורית מוגבלת בשבת, אלא שלדבריו "הפעלת הקווים המדוברים מהווים זלזול בערכי השבת ובערך מדינת ישראל כמדינה יהודית".

ח"כ משה אבוטבול מש"ס: יש תלונות רבות על מחסור בקווים וראוי שהמשרד ייתן לכך מענה קודם להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ללא ביקוש.

ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה התריע, כי ללא השבת אין למדינת ישראל זכות קיום במזרח התיכון, וגם אם היה ביקוש לקו אין הצדקה להפעילו בשבת.

ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' אמר בוועדה, כי "השבת היא הסטארטאפ היהודי הראשון, הכי מוצלח, ויש לעשות הכל לשמרו. עם זאת, המציאות החברתית בישראל שונה ואמנת גביזון מדן מצאה פתרונות. גישתי היא שיש לאפשר תחבורה ציבורית בצורה מוגבלת ובהתאם לצרכים החברתיים והסוציאליים".

ח"כ עמית הלוי מהליכוד ציין, כי "ישנם קווים נוספים שנוסעים ריקים, והמדינה משלמת על כך 600 מיליון שקל בשנה. לדבריו, אפשר למצוא פתרון אחר לקו בו נוסעים שני אנשים".

מנגד, ח"כ תמר זנדברג מ'מרצ' טענה, כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית, אבל לא מדינת הלכה ואין חובת שמירת שבת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים