שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » 700 מיליון ₪ יוקצו להתמודדות עם הקורונה
משבר הקורונה
התוכנית כוללת סיוע בהיקף של 310 מלש"ח להשתתפות בעלות ביצוע התאמות בעסק לאור השפעת הקורונה, 255 מלש"ח לתוכניות ממוקדות בעסקים קטנים ובינוניים ויתרת הסכום בהיקף של 135 מלש"ח ישמש לעידוד ביצוע השקעות בתעשייה היצרנית ועידוד הייצוא
שטרות כסף | צילום: PalSand, שאטרסטוק

במטרה לסייע לתעשייה ולעסקים קטנים ובינוניים במסגרת משבר הקורונה, גיבשו משרדי הכלכלה והתעשייה והאוצר תכנית סיוע כלכלית הממוקדת בעידוד עסקים קטנים ובינוניים והתעשייה בהיקף של 700 מלש"ח.

הצעדים החדשים מתווספים לתוכנית הסיוע שהוצגה בשבועות האחרונים וכוללת בין היתר מענק השתתפות בהוצאות קבועות בהיקף של 5.2 מיליארד שקל, הפחתה בארנונה בהיקף של 2.6 מיליארד שקל, קרן הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של 14 מיליארד שקל, קרן הלוואות בערבות מדינה לעסקים גדולים בהיקף של 6 מיליארד שקל והקלות ברגולציה.

בין היתר כוללת התוכנית השתתפות בעלות ביצוע התאמות בעסק לאור השפעת הקורונה, כגון התאמות פיזיות, מעבר למסחר מקוון והטמעת ייצור מתקדם בתעשייה – 310 מלש"ח.

בנוסף, תשתתף המדינה בשיעור של 50% בהוצאות של עד 10,000 שקל שנועדו למעבר העסק למסחר מקוון, שילוח או התאמות פיזיות נדרשות לאור דרישות משרד הבריאות.

התוכנית כוללת עוד, מענקי סיוע לעסקים קטנים ובינוניים להטמעת טכנולוגיות סליקה בתקן EMV על מנת לקדם תשלומים מתקדמים בישראל. הטמעת הסליקה בתקן EMV תאפשר תשלומים ללא מגע ( Contactless) בכרטיסים תומכים ותשלום באמצעות אפליקציות תשלום מתקדמות.

כמו כן, כוללת התוכנית מענקי סיוע לעסקים קטנים ובינוניים לחיבור לתשתית אינטרנט מהירה בסיבים אופטיים. כמו גם מענקי סיוע ייעודיים להטמעת ייצור מתקדם בתעשייה – בדגש על השקעות במחשוב, סנסורים ורובוטיקה, שיקדמו את התעשייה לייצור מתקדם ויאפשרו עבודה יעילה בתקופת הקורונה. המסלול כולל הגשת בקשה מקוונת להשקעות מהירות בהיקף של עד 750 אלף ₪ וכן מסלול להשקעות אסטרטגיות גבוהות מסכום זה בהשתתפות המדינה.

סעיף נוסף בתוכנית עוסק בייעוץ מסובסד לתעשייה למעבר לייצור מתקדם ולהתייעלות במשאבים במטרה לייעל את העסק לאור משבר הקורונה באמצעות המכון לייצור מתקדם והמכון להתייעלות במשאבים.

בהודעת המשרד צוין עוד, כי יושקו גם תוכניות ממוקדות בעסקים קטנים ובינוניים כגון ייעוץ מסובסד ומיזמים מימוניים משותפים עם המגזר הפרטי בהיקף של 255 מלש"ח, שיכללו בין היתר את תקצוב פעילות מרכזי המעוף אשר מספקים שירותים ייעודיים מסובסדים לעצמאים ועסקים קטנים ובינוניים, בפריסה ארצית רחבה. בין השירותים שמערך המעוף מספק הינם סבסוד לייעוץ עסקי, קורסים והדרכות, וייעוץ למימון.

כמו כן, יפורסם קול קורא למיזמים משותפים עם המגזר הפרטי לצורך סיוע לעסקים קטנים ובינוניים. זאת בדגש על כלי אשראי ומיזמים עסקיים אחרים שמטרתם לסייע לעסקים אלה בתקופת הקורונה.

בנוסף, תעודד המדינה ביצוע השקעות בתעשייה היצרנית ועידוד הייצוא, כאשר סעיף זה יתוקצב בסך 135 מלש"ח, שישתמשו בהם לסיוע בהשקעות בתעשייה בדגש על התעשייה המסורתית לשיפור הפריון והתייעלות לצורך התמודדות עם תקופת הקורונה.

יוכרז על מסלול להשקעות אסטרטגיות וניצול הזדמנויות בתעשייה בשל תקופת הקורונה ויוקם רשת ביטחון לטיסות מטען לצורך סיוע ליצואנים ויבואנים בהמשך הסחר ליעדיהם בעולם.

מסלול נוסף בתוכנית יאפשר השתתפות בהוצאות שיווק לצורך ייצוא – תכנית סיוע ייעודית להתאמת אסטרטגיית השיווק הבינלאומית, לאור ביטול התערוכות בעולם וסגירת הטיסות לחו"ל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים