שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » עם ובלי בידוד: לאלו מדינות תוכלו לטוס השנה?
בין הזמנים בעידן הקורונה
אלו המדינות שאפשר לטוס אליהן גם היום, אלו יחייבו אותנו בבידוד ובאיזו מדינה יתנו את הכניסה בהתקנת אפליקציית מעקב? • יהודה כהן עושה סדר לנופשי 'בחזית מדיה'
חיטוי מטוס ישראייר מהנגיף קורונה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

על אף שנתוני ההדבקה הגבוהים במדינת ישראל גרמו למדינות רבות לאסור או להטיל מגבלות על כניסת ישראלים לשטחן, ישנן עדיין מספר מדינות שהכניסה אליהן מותרת לישראלים ללא כל הגבלה. לעומתן, יש כמה מדינות שמתירות את הכניסה אך מתנות זאת במספר מגבלות.

על אלו שאוסרות את הכניסה או מחייבות בבידוד מלא אנחנו לא נדבר היום. גם ככה אנחנו באווירת תשעה באב.

אז רגע לפני שנגלה לאן מותר לנו לטוס, כדאי שתזכרו שגם למדינות אלו נמנעים ישראלים רבים מלטוס, מאחר והם יודעים שלאחר חזרתם לישראל הם יחוייבו בבידוד. אם בכל זאת חשקה נפשכם בטיסה, השורות הבאות הן בדיוק בשבילכם.

יש לכם ויזה אמריקאית? איזה כיף! תוכלו לטוס לארצות הברית. לבעלי ויזה הכניסה לארצות הברית מותרת חופשי ללא הגבלות, אך יש לנסוע בטיסה ישירה מנתב"ג ולא בקונקשן מאירופה. אין לכם ויזה? לא נורא, גם במזרח התיכון יש מה לעשות. סעו לטורקיה. הכניסה לטורקיה מותרת לישראלים באופן חופשי ואין כל מגבלה עליהם, למעט מי שמראה סימני שיעול או חום (או שמחזיק קרח באופן חשוד באזור המצח) – שנבדק בשדה התעופה.

למקרה שהתחברתם דווקא לאוזבקיסטן, כדאי שתדעו שבאופן מפתיע ישראל מופיעה ברשימת המדינות הבודדות שנחשבות בטוחות לכניסה לאוזבקיסטן. ואם כבר טרק אוזבקיסטני, כדאי שתדעו שהממשלה האוזבקיסטנית תפצה אתכם ב-3,000 דולר לצורך טיפול רפואי אם חלילה תדבקו בקורונה במהלך השהות במדינה.

אם בכל זאת המענק המדובר לא מפתה אתכם, בואו נדבר על מקסיקו, שלמרות שנחפרו בה כבר עשרות אלפי קברי קורונה, גבולותיה עדיין פתוחים וניתן להיכנס אליה חופשי, ללא מגבלות מיוחדות.

אוהבים את אפריקה? טנזניה יכולה להיות עבורכם פתרון לא רע. אתרי התיירות, בהם איי זנזיבר, פסגת הקילימנג'רו ושמורות הטבע נגורונגורו וסרנגטי פתוחים אך יחסית ריקים מתיירים. עופו על זה.

אלו המדינות הקלילות שהכניסה אליהן חלקה יחסית. לעומתן יש את אלו הכבדות יותר, שנותנות להיכנס, אבל לא מסוגלות בלי קרעכצים.

אומן ראש השנה

קרואטיה, מונטנגרו ובולגריה, יאפשרו לכם להיכנס אליהן בתנאי שתציגו בנחיתה תוצאות בדיקת קורונה שנעשתה לכם ב-72 שעות האחרונות. אה, וכמובן שתהיו ללא סימפטומים. אגב, הקרואטים הם המחמירים שבחבורה וידרשו מכם גם חתימה על הצהרת בריאות כמו גם לדעת היכן ברצונכם לשהות במדינה ומה דרכי התקשורת איתכם.

טוב. אז לטייל אנחנו מבינים שאפשר, אבל מה עם קצת רוחניות? אביסלע קברי צדיקים? האם נסיעה לציונו של רבי נחמן נמצאת על הפרק? אוקי. אז עד ראש השנה יכולים עוד דברים רבים להשתנות, אבל בינתיים, נכון להיום, אוקראינה מאפשרת לישראלים להיכנס, אך מחייבת אותם בבדיקת קורונה בשדה התעופה ובבידוד ביתי עד להגעת התוצאה.

למי שלא ירצה לעשות בדיקת קורונה מחכים שבועיים מלאים של התבודדות באוקראינה (חלום מתוק בפני עצמו). בנוסף, נראה שהשלטון המקומי לא בדיוק סומך עלינו והכניסה למדינה מותנית בהתקנת אפליקציית מעקב לצורך אכיפת הבידוד.

לסיכום: גם אם אתם כאלה שהטיול המשמעותי ביותר שאליו תצאו בבין הזמנים יהיה בטווח ה-100 מטר שסמוכים לביתכם, תמיד טוב לדעת שיש גם כמה אופציות נוספות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים