שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "המדיניות שלנו לא תוגבל על ידי הסכם הגרעין"
הנשיא החדש
נשיא איראן הנבחר אמר במסיבת עיתונאים ראשונה מאז ניצחונו כי הוא לא יסכים להיפגש עם ביידן: "על ארה"ב ואירופה להחיות את הסכם הגרעין"
נשיא איראן, איברהים ראיסי | צילום: Armin2210

נשיא איראן הנבחר אברהים ראיסי כינס היום (שני) את מסיבת העיתונאים הרשמית הראשונה מאז בחירתו לתפקיד והדגיש כי יחסי החוץ של איראן לא יהיו תלויים בהחלטות שיתקבלו במסגרת הסכם הגרעין. "נהיה באינטראקציה עם כל העולם", הדגיש.

כאשר נשאל אם ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, השיב ראיסי בשלילה. בנוסף ציין ראיסי כי תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן איננה נושא לדיון במו"מ, למרות הדרישות מצד המערב ומדינות המפרץ לכלול את הסוגייה בשיחות בווינה.

ראיסי טען כי ארצות הברית פעלה בחוסר צדק כשהטילה סנקציות נגדו, כשהאשימו אותו בהפרת זכויות אדם, והסביר: "ביצעתי את עבודתי כשופט", והבהיר: "אני פעלתי לקידום זכויות אדם ולשמירה על ביטחון האנשים".

ראיסי אמר במסיבת העיתונאים כי ממשלתו תיתן עדיפות לשיפור היחסים עם מדינות שכנות במזרח התיכון, וקרא לסעודיה לחדול מיד מה"התערבות שלה", כדבריו, בתימן. ראיסי הבטיח להמשיך "להגן על הפלסטינים", שלדבריו הם "הבעלים האמיתיים של האדמה".

הנשיא האיראני אמר כי מדיניות הפנים של הרפובליקה האסלאמית בממשלתו תתרכז בשיפור מצב הפרנסה ועל המדינה ללכת ב"דרך השגת הצדק". לדבריו, לממשלתו יש תוכניות פיתוח והיא תפעל להחזרת אמון הציבור בממשלה.

נשיא איראן היוצא רוחאני אמר היום בנאום בטלוויזיה כי "העיצומים על ארצו יוסרו בקרוב". מנכ"ל הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית הדגיש כי ההסכם בין סבא"א לבין טהראן איננו פתרון קבע, וכי לסבא"א יש כרגע גישה מאוד מוגבלת למתקני הגרעין של איראן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים