שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המהלך שגרם לסילמן לאיים על הקואליציה
איום או ספין?
בוועדת הבריאות, התייחסה יו"ר הוועדה עידית סילמן, לאמירתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, בדבר הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים, תוך שיגור איום על קיומה של הקואליציה
ניצן הורביץ | צילום: משרד הבריאות

בפתח דיון בוועדת הבריאות על חיסוני פוליו לאור התפרצות המחלה, חיסוני שגרה וקורונה, התייחסה יו"ר הוועדה עידית סילמן, לאמירתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, בדבר הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים.

"ההוראה של שר הבריאות בנוגע לחמץ בבתי החולים, פגיעה וזלזול בחברי הקואליציה. כל המדינה בטלטלה ושר הבריאות מוצא לנכון לעסוק בדגלים של עם ישראל. יש דברים שקשורים לצביונה של מדינת ישראל והיא בעלת צביון מסורתי יהודי. לא נוכל לקחת חלק במקום שזו האמירה. קוראת לשר ולמשרד לחזור מהדברים".

בסביבת שר הבריאות מגיבים בכאן חדשות: "מה שעשה הורוביץ בפנייתו לבתי החולים זה לאזכר ולהקפיד על פסיקת בג"ץ בנושא הזה. בתי החולים מחויבים לעמוד בהוראת הפסיקה, ולכבד את כל הציבור בהקפדה על עקרונות חופש הדת, חופש מדת, שיווין וכבוד האדם. בלי פגיעה ובלי כפיה".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח״כ יעקב ליצמן: "מבקש לחזק את דברי יו"ר ועדת הבריאות ח״כ עידית סילמן בצורך למנוע הכנסת חמץ בחג הפסח בבתי החולים הממשלתיים. לצערנו, עמדת שר הבריאות הורביץ לאפשר הכנסת חמץ בפסח בבתי חולים היא חציית קו אדום ערכי ושינוי ממה שמקובל בישראל במשך כל השנים".

"מדובר בכפיה ממשית נגד רוב מוחלט של אזרחי ישראל, שאינם רוצים לפגוע ברגשות שומרי המצוות והמסורת, בהכשלת הבאים בשערי בתי החולים נגד דתם ואמונתם. מעבר לויכוח הפוליטי הנוקב, ברצוני לשבח את ח"כ סילמן על הבעת עמדה ראויה וחשובה, כפי שנדרש במדינה יהודית".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) בתגובה לאולטימטום של סילמן לשר הורוביץ: "מחזק את דבריה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן – לא ייתכן ששר הבריאות יתעסק מבוקר ועד ערב בפגיעה בצביונה היהודי של המדינה. אני קורא לחברת הכנסת סילמן: הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. הפילי את הממשלה, ועיצרי את ההידרדרות. יש לך הזדמנות להיכנס לדפי ההיסטוריה של עם ישראל בתור חברת כנסת שתעשה סוף לחתירה של הממשלה לפרק את המדינה היהודית ולהקים במקומה את מדינת כל אזרחיה".

כזכור, בשבוע שעבר שלח שר הבריאות ניצן הורוביץ, מכתב למנהלי בתי החולים בדרישה לקיים את קביעת בג"צ לפיה יש לאפשר הכנסת חמץ לשטחי בית החולים. הורוביץ דרש מהמנהלים לוודא שההוראה תקויים ולא יתבצע חיפוש בתיקי המבקרים לבדיקת חמץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים