שיתוף
תגובות
חדשות » המהלך שאולי יטרוף את הקלפים לפוטין
החששות של פוטין
אם יש דבר שפוטין עלול בהחלו לקחת בחשבון בכל הצעדים שהואר נוקט אלו הצעדים הכלכליים שינקטו מדינות המערב. חלקם כבר החלו
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: הקרמלין

אם יש דבר שפוטין עלול בהחלו לקחת בחשבון בכל הצעדים שהואר נוקט אלו הצעדים הכלכליים  שינקטו מדינות המערב. חלקם כבר החלו.

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הודיע היום כי קייב עשויה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם רוסיה, לאור ההחלטה אמש להכיר בעצמאות המחוזות שבמזרח המדינה, ובכדי להראות רצינות, גורם דיפלומטי בכיר הנמצא במוסקבה, זומן להיוועצות.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הודיע על עצירת קידום מיזם צינור הגז נורד סטרים 2 לאור צעדיה האחרונים של רוסיה. בנייתו של צינור הגז המשתרע לאורך כ-1,200 ק"מ בין רוסיה לגרמניה כבר הושלמה, אבל פרויקט הענק עדיין ממתין לאישור של רגולטור האנרגיה של גרמניה.

לאחר שרוסיה שלחה בתקופה האחרונה כוחות רבים לאזור גבולותיה של אוקראינה, הופעל על שולץ לחץ גדול בגרמניה ומחוצה לה לעצור את הפרויקט שאמור להוביל גז טבעי למערב אירופה. "עלינו להעריך מחדש את המצב, עם דגש על פרויקט נורד סטרים 2, אשר אישורו הסופי לא יוכל להינתן לאורך הפעולות האחרונות של רוסיה" אמר כאשר הסביר את צעדיו.

גם משרד החוץ הישראלי ממשיך בהערכת המצב. שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי וצוות השגרירות שהגיע לפני בשעות הבוקר לעיר לבוב.

השר לפיד הדגיש כי בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל עומדים השמירה על חייהם של שליחי המדינה ושל אזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה וכן לקהילה היהודית הגדולה במדינה.

השר לפיד הודה לשגריר ברודסקי ולכל צוות השגרירות ומטה משרד החוץ על הערכות וביצוע מדויק ובצורה חלקה של הליך הפינוי. צוות השגרירות הצטרף לצוות המשרד הקונסולרי הזמני, שהוקם בעיר לבוב בשבוע שעבר וימשיך להעניק סיוע לישראלים הזקוקים לעזרה.

בחיתוך מצב שנערך הבוקר במשרד החוץ בראשות השר לפיד, הביע לפיד את הערכתו לשכנותיה של אוקראינה, פולין, הונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה על ההיענות לבקשת ישראל לאפשר מעבר אזרחים ישראלים במקרה הצורך במעברי הגבול היבשתיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים