שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המודיע במסר לנתניהו: הגדלת הקנסות – פרישה
חריג ונוקב
בטאון אגודת ישראל תוקף הבוקר את רה"מ נתניהו במאמר חסר תקדים, הכולל איום מפורש לפרישתם של 15 חברי הכנסת החרדים מהממשלה והצבעה נגד האינטרסים שלו
בטאון אגודת ישראל "המודיע" | צילום: אקסיומה

בצל העברת ההצעה להגדלת קנסות אכיפת הקורונה בממשלה והעברתו לדיון בוועדת החוקה לקראת העלאתו במליאת הכנסת, יוצא הבוקר עיתון 'המודיע' במאמר מערכת נוקב נגד ראש הממשלה נתניהו ומתריע בפניו, כי אם ימשיך בצעדיו המכוונים נגד האוכלוסייה החרדית בכל הקשור להגדת הקנסות, הרי שכמנין טו"ב חברי כנסת יראו את עצמם חופשיים מהמחויבות שלהם כלפיו.

במאמר תחת הכותרת "קנס מוגדל על ראש ממשלה", מזהיר העיתון כי "אם ראש הממשלה יעמוד על דעתו להגדיל את קנסות הקורונה שכמובן וכידוע לכל הם יוטלו רק על המגזר החרדי, עליו לדעת שכמניין 'טו"ב' חברי הכנסת של המגזר החרדי לא יתמכו בו גם בנושאים אחרים, הרבה יותר מהותיים לגבי חייו הפוליטיים".

"אם אין לו רוב בבית הנבחרים הישראלי לא יעזרו גאונויות פוליטיות. זו דרכה של הדמוקרטיה", נכתב במאמר התוקפני.

"החשדנות של המגזר החרדי כלפי ראש הממשלה גדלה שבעתיים, עם מדיניות הקורונה שהשליט על הציבור הישראלי, אחרי שבגל הראשון של המגיפה היתה היהדות החרדית הראשונה במגוון החברה כולה אשר שמרה בחומרה ובחומרה רבתי על כללי 'קבינט' הקורונה".

העיתון ממשיך ובאופן מפתיע מביע עמדה לטובת ה'תזה' אותה הציגו קהילות מסוימות לפיהן מטרת ה'הגבלות' ו'הסגר' לסגור את האוכלוסיה החרדית בגטאות. "עם הזמן ועם חודשי הקיץ שעברו ללא 'חוקי קורונה', צדקו אלה שהביעו חששם שנתניהו מתכוון לסגור בחומות גטאות של הסגר, את היהדות החרדית בחודש החגיגי והמקודש ביותר של העם היהודי – חודש התשובה ושמחת התורה בו מעמדי התפילות והחגיגות בראש מעייניה של היהדות הנאמנה".

בהמשך נכתב, כי אכן אמון הציבור בראש הממשלה ירד פלאים ולא רק בקרב המגזר החרדי אלא אף בציבור הכללי, כאשר בתוך זמן קצר איבדה מפלגתו של נתניהו עשרה מנדטים בסקרים, אילו נערכו היום הבחירות.

בהמשך מתייחס העיתון להנחת היסוד של ראש הממשלה, המאפשרת לו לכאורה להתעמר במגזר החרדי, "אחת ההשערות היא שהוא בטוח שהח"כים החרדיים לא יוותרו על ישיבתם בקואליציה עם הליכוד שלו, גם כאשר מסכת העינויים – הרוחניים והכלכליים – שהטיל על הציבור החרדי עברו את גבול הסיבולת. וכאן הטעות שלו".

"ברגע שהוא מעלה את קנסות הקורונה שהם גבוהים כבר עכשיו, אזי כל הציבור החרדי על כל מוסדות החינוך התורני והישיבתי שלו, יעמוד כארזי שלהבת על זכותו לחיות את חייו החרדיים, מבלי שיכפו עליו למלאות את אוצר הכספים של המדינה באמצעות תשלום של קנסות".

"הציבור החרדי – ואפילו בתמיכת ציבור דתי ומסורתי שיביע הזדהות- לא יסלח לראש הממשלה נתניהו. חברי הכנסת, שליחיו הנאמנים של הציבור החרדי, יבטאו את כאב לב שולחיהם, ויתנגדו התנגדות נמרצת לראש הממשלה כופה קנסות וכפוי טובה".

גם ב'דגל התורה' תוקפים את ראש הממשלה על רקע יחסו כלפי החרדים בניהול משבר הקורונה, בראיון לרשת ב׳ התייחס גפני לשיח הציבורי על הלחץ כביכול מראשי המפלגות החרדיות על ראש הממשלה בענין הקנסות, והאשים את ראש הממשלה בכך שהוא פועל על פי שיקולים פוליטיים.

"נראה לי שהוא עושה את זה בכוונה", אמר גפני כשהוא מציג שורה של תמיהות על צעדיו, "למה הוא מביא החלטות חסרות היגיון? בגלל שמדובר בחרדים". גפני סבור כי ראש הממשלה ער שליח הציבורי העוין כלפי החרדים ועליו להוכיח שהוא אינו מתעלם מכך. "יש ניסיון להכפיש את הציבור החרדי בשעה שהוא אחד המגזרים הנשמעים ביותר", אמר גפני.

כזכור, רק אתמול יצאו גפני וליצמן בהודעה משותפת בה הזהירו כי אם הממשלה תעביר את ההצעה להגדיל את הקנסות הרי שיראו את עצמם משוחררים מכל משמעת קואליציונית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים