שיתוף
תגובות
מוזיקה » חדשות המוזיקה » "הלל נרצה" – פסח, מוזיקה וזיכרונות • חלק א'
אמנים מדברים מוזיקה
רגע אחרי שהם יצאו לחופש בעקבות סיום עונת החתונות, ורגע לפני שהם מסתערים על פרוייקטים ווקאלים, עורך בחזית, דניאל אליה, בשיחה חגיגית עם בעלי המנגנים • פרק א'

לכבוד חג הפסח חג שהוא חג מלא בשיר והודיה לקב"ה, הכנו לכם כתבה מגוונת ומעניינת על דברים שאולי לא ידעתם ולא שמעתם על אותם אנשים שעושים לנו שמח ערב ערב.

אז אחרי עונת חתונות גדושה, מגוונת ומעניינת, האנשים שעושים לנו את השמחה יושבים ומסכמים, קצת על מה שהיה ומה שיהיה, מהיכן הכל התחיל, על  חוויה יוצאת דופן בעונה שהייתה ועל התוכניות שלהם לספירת העומר. קריאה מהנה.

יש כל מיני דעות על מוסיקאים ועל מוסיקה זה דבר שנולדים איתו או נולדים לתוכו או בכלל דבר שבא לפתע פתאום באמצע החיים. בואו תקראו מאיפה זה התחיל אצלם. יצאנו ושאלנו את האומנים: "בוא נלך קצת אחורה, מאיפה האהבה שלך למוסיקה?

דני אבידני: מהמשפחה מגיל 0 בתוך הבטן.

אליסף חפץ: אני חושב שנולדים עם זה, אני בכל אופן נולדתי עם אהבה גדולה מאוד למוסיקה. והאמת אני מגיע עם רקע מוסיקאלי שורשי מסבא שלי שהיה אחד מגדולי נגני העוד הגדולים בארץ וגם כל משפחתי: אחיותיי שהן מורות לפסנתר, אח  אחד מנגן על גיטרה ואח שני מנגן על חליל. לדעתי אני חושב שבחיבור למוסיקה אין "באמצע" או שיש אחד ששומע מוסיקה מידי פעם (לדעתי אין מישהו שלא אוהב בכלל) והסוג השני שאוהב מאוד וכל היום עם מוסיקה באוזניים.  

אבי דרור:  גדלתי עם פסנתר בבית…לכן מטבע הדברים זה כמעט לא עניין אותי אבל כל פעם שאיזה חבר היה מגיע ומנגן משהו הייתי מנסה מיד לחקות אותו…

אלי פרידמן:  כבר כשנולדתי אמא הייתה מספרת שלא הייתי זז  ללכת לישון בלי לשמוע מוזיקה לכן אמא שלי נתנה לי ללמוד אורגן כבר בגיל 9 מסתבר שהיא כנראה ראתה רחוק.

אלירן אלבז: אהבה מלידה כבר מגיל 3 או 4 עליתי לבמות  ומשיכה לקסטות ותקליטים.

אריק דביר : נולדתי וגדלתי לבית שהמוזיקה היא המרכז בו, לאבי שיחיה הייתה תזמורת ערב ערב היה מנגן בחתונות אני כילד הייתי מתלווה אליו לפעמים זוכר עד היום שירים שהוא היה שר ומנגן, וכמובן בשלב יותר מאוחר הוא שילב את עמירן בלהקה והשאר היסטוריה.

שלמה אשר: מגיל ממש קטן, מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד הייתי עם אוזניות, ושומע שירים. עוד בזמן שהיה רק ווקמן וקלטות, אני תמיד חייתי את המוזיקה כחלק מהחיים שלי . וגם כילד תמיד הייתי שר בחתונות של המשפחה וגם כשגדלתי, חבריי שהתחתנו בישיבה תמיד היו מבקשים שאעלה לשיר.

יהודה גלברמן: האמת שמוזיקה בשבילי זה חלק מהחיים, השמחה האדירה שזה מביא, והכוחות האדירים שטמונים במוזיקה, שעל ידי זה אפשר לשנות כל מצב שהוא,  מטבעי אני טיפוס קצת ביישן.. וליד הקלידים פתאום הכל משתחרר וזורם, ואני זוכר שהפעם הראשונה שבו ניגנתי בציבור, היה בגיל 15 שהיה מסיבת פורים של הקהילה אצלינו ברמות, אצל הגאב"ד ר' אשר וייס שליט"א, ולא היה שם מוזיקה, ואז אבא שלי אמר לי להביא את האורגן הפשוט ממש שקנו לי לבר מצווה.. ולנגן שם, זה היה בעצם הפעם הראשונה שניגנתי בציבור .

שימי יונייב: מלידה, כפשוטו, לא משהו משפחתי.

מנדי גולדברג: זה הגיע פשוט מהשמיים, אף אחד במשפחה שלי אף אחד לא מתעסק עם מוסיקה ואני זוכר מגיל מאוד מאוד קטן  בגיל של חלאקה 3-4 בגיל הזה התחלתי לנגן פחות או יותר.

שמואל הררי: מגיל קטן בבית הכנסת, בתפילת שיר השירים הייתי מתעקש לקחת קטע.

יוסי רוטנר: לגבי האהבה שלי למוזיקה נולדתי כזה עם כשרון. המוזיקליות הגיעה האמת מאמא שלי וגם אבא שלי חזן ובעל תפילה בימים נוראים ובכל השנה תמיד מצאתי את עצמי נמשך לזה בהפסקות בחיידר ילדים היו יוצאים לשחק ואני הייתי נשאר עם עוד חבר לשיר ולנגן. וכן, שגדלתי הלאה והגעתי לישיבה הייתי קורא לעוד חברים וביחד היינו מרוממים את הסעודות עם שירה שלא מפסיקה.

כל אחד מאיתנו, מי שעוסק במוסיקה ומי שלא, יש לו סגנון מוסיקאלי שהוא מחובר אליו יותר או סגנון מוסיקאלי שהוא חלק מפס הקול של החיים. יצאנו ושאלנו את האומנים הנבחרים: "סגנון מוסיקאלי שאתה הכי אוהב לשמוע (ללא קשר לעשיה)?"

אריק דביר: אין לי סגנון ספציפי שאני אוהב. מה שעשוי טוב ונכון אני נהנה לשמוע, לחן טוב, עיבוד נכון ומדוייק, וכמובן זמר שמצליח להעביר את השיק בצורה נכונה ונעימה.

יוסי רוטנר: סגנון המוזיקה שאני הכי אוהב לשמוע האמת שכל שיר שהוא עם קצב טוב ועם תוכן מסוים או שיר שקט מרגש אני אוהב אני מאד אוהב שירים של אברהם פריד מבחינתי הוא לא רק זמר הוא גם דמות יש לו קול אדיר וכל שיר בצבע.

דני אבידני: כל מה שיש בו תווים לא משנה איזה סוג או גוון.

שמואל הררי: מתחבר מאוד לחזנות אשכנזית . ובמיוחד 'הלפגוט' . כל שישי זה חוק בל יעבור.

אלי פרידמן: אין סגנון מיוחד עלי אולי רוק יותר ומוזיקה אותנטית אבל אני אוהב בעיקר לשמוע דברים שיש בהם מן החידוש ומן העומק ולא דברים רדודים או דברים שמזכירים לי אלף שירים אחרים אלא יצירות בפני עצמם.

אבי דרור: ג'אז עדין.

שלמה אשר: אוהב לשמוע כל מוזיקה איכותית ומשובחת, מתחבר להרבה סגנונות שונים ומגוונים של מוזיקה.

מנדי גולדברג: מוסיקה חסידית יש בה את הפינה שגם עליה גדלתי ואיתה התחלתי, ברשימה אם יש רשימה למרות שאני שומע הכל מהכל ואני שמח על כל סגנון מוסיקה שנפתח בפני אבל המוסיקה החסידית היא הסגנון.

שימי יונייב: הכל, כפשוטו, מזרח ומערב, חסיד ומזרחי, בוכרי וטורקי ויווני, הודי, ג'אז, ו… עוד.

אליסף חפץ: ניגוני חב"ד השקטים. אני חושב שבמגזרים הכללים ואפילו מעט בחב"ד אין באמת היכרות עם הניגונים המיוחדים של החסידות. החלום שלי זה להפיק אותם בצורה מושקעת ומקצועית.

אלירן אלבז: הסגנון שאני אוהב לשמוע הוא מגוון אבל בעיקר זה  יוונית כי זה התחום שלי ושאני שר ומנגן.

יהודה גלברמן: רגש, זה שירה שמגיעה מהנשמה, ואני רואה את זה גם באירועים , השלב שלפעמים בסוף מכבים את האור וכל הבחורים יחד שרים שירי נשמה , ובפרט בסגנון השירים הישנים והטובים של קרליבך, זה עוצמות שאי אפשר לתאר.

כשהמוסיקה היא העיסוק המרכזי, העיסוק שבו עוסקים כל ערב, רק האורחים והמיקום זה מה שמשתנה בדרך כלל. כל תזמורת, כל מוסיקאי וכל אומן יש לו את הסגנון שלו, פחות או יותר את הקהל שלו והכי מעניין לדעת מה ומתי היה לכל אחד מהם אירוע שהוא באמת היה מיוחד. לכן, יצאנו לשאול "אירוע מיוחד ויוצא דופן מעונת החתונות האחרונה?"

אלירן אלבז: אירוע יוצא דופן שעברתי הוא שבאנו לשמח חולה סופני, שממש היה אירוע קשה, לאו מבחינת המקרה אלא הייתה שם גם שמחה וגם עצב ביחד, זאת אומרת שאתה רואה אנשים ששרים שמחים ובוכים בעת ובעונה אחת זה חוויה שלא תשכח לי.

מנדי גולדברג: החתונה של הבן זקונים של מאיר אדלר האבא של האורגניסטים החסידיים הוא הפורץ דרך שעשה את זה כמו שצריך.

דני אבידני: בלומפילד יום חמישי ערב שבת הגדול… עוצמה של 20 אלף איש שרים ביחד זה לא רגיל לי.

אלי פרידמן: ממש לפני שבוע הופעתי בחתונה ביחד עם קובי מירסקי. והאבא של הכלה סיפר לנו שאשתו יושבת שבעה והיא נמצאת בחדר כאן ליד האולם נכנסנו לבקשתו לחדרה ושרנו כמה שירי רגש. בכל 27 שנים בהם אני שר ומנגן בחתונות זו הייתה הפעם הראשונה של אירוע מסוג זה.

שמואל הררי: חתן מישיבה של בעלי תשובה, שהתלבט אם לקחת אותי או זמר אחר שגם מנגן בעצמו , לבסוף סגר אותו. אך משמים אותו זמר גילה בטעות שהיה לו כבר אירוע. הוא התקשר אליי 3 ימים לפני האירוע, והציע לי (בלי ידיעת החתן בינתיים). הסכמתי. ורק שהגעתי לחתונה הבנתי שזה החתן. סיפור הזוי. משמים רצו שאבוא במחיר זול יותר שהוא סגר איתו מלכתחילה.

אבי דרור: בקורונה הכל היה יוצא דופן… חדר ייחוד באמבולנס, חתונה שעברה פתאום לעיר אחרת כי הגיעו שוטרים כבר בחופה. חתונה ששוטרים החרימו לי את כל הציוד באמצע האירוע…

אריק דביר: חתונה שהתקבצו על הבמה המון אומנים ובראשם מרדכי בן דוד, שולי רנד, ישי לפידות, יונתן שיינפלד, יוסי שוורץ, משה ווינטרוב  (מקווה שלא שכחתי מישהו😂)

אליסף חפץ: ישיבה של מקורבים יצרה איתי קשר לעשות חתונה לאחד מהם. מהניסיון שלי "המקורב" הוא כבר חצי חבדניק וגם יש מעט קהל שמכיר את הניגונים ומעט חסידי. כשהגעתי לחתונה ראיתי רק חברה שאינם שומרי תורה ומצוות לעת עתה. אמרתי מה אני הולך לשיר להם…? בסוף עשיתי להם שילוב מעניין של עממי, מזרחי, חסידי, חב"ד, עברי וכל הקהל התחבר ושמח מאד. חייבים להבין תמיד אפשר לעשות שירים שמחים והקהל ממילא ירקוד אבל לחבר את הקהל לקרוא אותם און ליין ולשנות כשצריך היה פשוט סייעתא דשמיא מטורפת.

שימי יונייב: דווקא אירוע 7 ברכות המרכזי למו"ר מזכה הרבים הרב יגאל כהן שליט"א.

יוסי רוטנר: יצא לי לשיר בחתונה של אחיו של זקבך ז"ל שנהרג באסון מירון. זה היה חתונה שמחה ומרגשת במיוחד הרגשתי שיש תקומה למשפחה.

יהודה גלברמן: כל אירוע ואירוע הוא מיוחד בפני עצמו, בסופו של דבר כשמופיעים כל לילה בחתונה אחרת, אני משתדל לגשת לכל אירוע כאילו זה האירוע הראשון שלי ולתת את כל כולי כי אחרי הכל, אני מופקד פה ויש לי אחריות על אירוע של פעם בחיים של אותו זוג יקר שמתחתן. וכמובן שתקופת הקורונה הביאה לנו אתגרים מיוחדים. החל מהמיקום שבו נעשו חתונות ועד לווליום וכמות המשתתפים, היה חתונה בקורונה שהייתי איתם שם 8-9 שעות, כי היה באמצע הרבה זמן שברחו כשהגיעה משטרה ואז חידשו את החתונה שוב ושוב.

שלמה אשר: זכיתי לשמח לאחרונה חתן שבדיוק קם מהשלושים של אמו ז"ל, זו הייתה חתונה ממש מרגשת ובלתי נשכחת, כך שמאד מאד התאמצנו לשמח אותו במיוחד. היית צריך לראות איך כל החברים והמשפחה רוקדים וממש משמחים אותו ואת אביו שיחיה מכל הלב. ובסוף הערב היה לנו ממש  סיפוק אדיר של שמחת חתן כלה. ממש משהו לא רגיל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים