שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המו"מ בין השרה שקד לח"כ רוטמן התפוצץ
חוק יסוד ההגירה
שקד: "המו"מ היה טוב אך רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה"
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

אחרי הדיווחים על משא ומתן בין שרת הפנים איילת שקד וחבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) לגבי העלאת חוק יסוד ההגירה, הצדדים הודיעו על פיצוץ במגעים.

כזכור הארכת תוקף חוק האזרחות נפל בחודש יולי האחרון לאחר שלא הושג רוב למרות שבאופוזיציה יש רבים שמזוהים עם כוונותיו של החוק, אבל מאז נפילתו, החוק טרם עלה שוב לאישור מחדש.

ח"כ רוטמן: "הסכמתי לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק יסוד ההגירה לאחר שראיתי נכונות מצד סביבתה של שקד להגיע להבנות בנושא. ביקשתי בסך הכל בקשה אחת. שתחזור בה מהכניעה המבישה לרע"מ ולמרצ".

"שקד ושאר החברים בקואליציה חייבים להחליט אם הם רוצים לקדם חוק ציוני ולאומי, ואז ניתן לזה גב, או לקדם חוק שמנסור עבאס יהיה שלם איתו, כי הוא מאפשר לו לקבל, 'ברשות ובסמכות', משאיות של אישורים ו'זכות שיבה' שקטה. שקד בחרה להישאר מחויבת לרע"מ ולמרצ, למרות שנתנו את כל הצ'אנס שבעולם וניסינו להגיע להסכמות."

מנגד אומרת שרת הפנים, איילת שקד, שדווקא התקיים משא ומתן טוב מול רוטמן ואך הושגו הסכמות אך הוא לא הצליח לממש אותם: "רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים ובטחוניים."

לדבריה הוצע שחברי הכנסת שמחה רוטמן ושרן השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית.

שמחה רוטמן הגיב לדבריה של השרה שקד: "נכנסנו למו"מ תוך אמירה ברורה, שתנאי בסיסי יהיה חזרה מההתחייבויות לרע"מ ולמרצ. רק כשדובר על נכונות לעשות את זה, נכנסנו למו"מ."

"בסופו של דבר, כל ההסכמות והדיבורים האחרים הותנו בזה, וכשהתברר שהיא לא מוכנה לתת את ההתחייבות הזאת, כל שאר הפרטים לא היו רלוונטיים. כעת שקד משקרת במצח נחושה. מאכזב מאוד שבמקום לדאוג לבטחון ישראל היא עסוקה שוב בניסיון פתטי לשווק את השקר שלה. חבל."

רוטמן הודיע כי יעלה ביום רביעי להצבעה את חוק יסוד ההגירה שלטענתו יקבע בחוק איסור על איחוד משפחות, איסור מתן אזרחות למחבלים וכניסת פעילי BDS וימנע דה-פקטו זכות שיבה שקטה. החוק יעלה למרות התנגדות הקואליציה וצפוי ליפול.

שרת הפנים, איילת שקד שיתפה לאחר מכן בפוסט בפייסבוק: "לצערי ההיסטוריה חוזרת. התלמוד האשים האשמה חמורה מאד כלפי רבי זכריה בן אבקולס, וקבע שטהרנותו הביאה לחורבן בית המקדש.

הפלת חוק האזרחות משמעה פגיעה ישירה בביטחון המדינה ובצביונה היהודי.

לפני כשלושה חודשים האופוזיציה נהגה בחוסר אחריות לאומית והפילה חוק ציוני וביטחוני מהמעלה הראשונה, אך ורק בשל שיקולים פוליטיים קטנוניים. בדיוק אותם חברי כנסת שהצביע בעד נוסח זהה של הצעה שבועות לפני כן כשישבו בקואליציה.

ח"כ רוטמן ואני שוחחנו על הנושא בחודש האחרון. ייאמר לזכותו של שמחה רוטמן ושל חברי כנסת נוספים ואחראים מהאופוזיציה, שהבינו את הטעות החמורה שעשו בהפלת חוק האזרחות וביקשו לתקנה.

הגעתי עם רוטמן להבנות לפיה הוא יגיש יחד עם ח"כ השכל הצעת החוק פרטית שתוצמד להצעת החוק הממשלתית שהנחתי. אגב, חוק יסוד ההגירה שהאופוזיציה נושאת על כפיים הוא חוק הצהרתי שלא היה נותן כל מענה לסוגיית איחוד משפחות.

רוטמן לא הצליח להביא את תמיכת האופוזציה "הלוחמנית" למהלך ונאלץ לומר לי בגילוי לב: לא הגענו להבנות, אצטרך "לעשות לך קמפיין על הראש".

ככה זה עובד. פוליטיקה קטנה החליפה שיקולים לאומיים וביטחוניים. אני מקווה שמישהו באופוזיציה יתעשת ויתנהג כמבוגר האחראי. עוד לא מאוחר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים