שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מו"מ לתוך הלילה – הדיונים יימשכו הבוקר
התקדמות משמעותית
השיחות בין צוותי המו"מ של יש עתיד וימינה לצד תקווה חדשה וכחול לבן נמשכו עד ל-03:00. במקביל, עבד צוות של ישראל ביתנו מול אנשי המקצוע באוצר
תגיות:
בני גנץ, נפתלי בנט, גדעון סער | צילום: אתר הכנסת

צוותי המשא ומתן של יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן ישבו במהלך הלילה (בין ראשון לשני), כאשר השיחות נמשכו על לשעה שלוש לפנות בוקר ויתחדשו בשעות הבוקר. בנוסף לכך, עבד צוות של ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו מול אנשי המקצוע במשרד האוצר על נושאים תקציביים.

המשא ומתן בין ימינה ליש עתיד חודש אמש מיד לאחר ההצהרה של יו"ר המפלגה נפתלי בנט, ונותרו עוד קצוות לא מעטים לסגור עם יתר המפלגות בדרך לממשלה, כשביום רביעי הקרוב בחצות יפקע רשמית המנדט שניתן ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד. השאיפה של לפיד היא להכריז עוד היום "עלה בידי להקים ממשלה".

דיונים בין צוותי המו"מ של יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן צפויים להתחדש הבוקר, לאחר שהדיונים בין הצדדים נמשכו הלילה עד השעה 03:00. לדברי גורמים בגוש מתנגדי נתניהו, השיחות בשלב מתקדם של המו"מ.

אחת המחלוקת נעוצה בייצוג בוועדה לבחירת שופטים. בימין דורשים רוב בוועדה, ואולם מאחר שייצוג אחד כבר הובטח ליו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי ושני הנציגים האחרים של הכנסת אמורים להיבחר באופן חשאי – בגוש הימין מבקשים לוודא שיוקם מנגנון לפיו אם ייבחרו בהצבעה החשאית נציגי שמאל, מיכאלי תוותר על מקומה בוועדה.

מחלוקות נוספות קשורות בנוגע לגורם שבידיו יופקד תיק התפוצות. בנוסף, בכירת ימינה ח"כ איילת שקד דורשת שתיק הנגב והגליל יסופח למשרד הפנים שמיועד עבורה. הבעיה היא שהתיק כבר נמסר למפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

ב'כאן חדשות' דווח כי על חילופי האשמות בין ימינה ותקווה חדשה סביב השאלה מי אשם שלא הוקמה ממשלת ימין. גורמים בתקווה חדשה טוענים שהדבר נמנע בגלל בנט. גורמים בימינה טוענים שסער, אלקין והנדל נהגו בפחדנות כשלא הסכימו לקבל את ההצעה מנתניהו.

מתקווה חדשה נמסר כי "הדברים אינם משקפים את עמדת המפלגה". ח"כ קארה מימינה הגיב כי היחסים בין המפלגות טובים והוא לא מכיר חילופי האשמות. במסגרת ההצעה לממשלת ימין שבה גדעון סער יהיה ראשון ברוטציה ביקשו במפלגתו לבחון את רצינות ההצעה ודרשו שנתניהו יתפטר מראשות הממשלה, אך בליכוד סרבו לדרישה.

ב'חדשות 12' דוח כי במקביל להתפתחויות הפוליטיות, בליכוד פתחו בקמפיין חדש, עם הכיתוב "שני עשורים השמאל לא הצליח לחזור לשלטון, מאז 2005 הימין לא חווה כזאת הונאה, 73 שנה המדינה לא היתה תלויה בתומכי טרור" – כאשר למטה כתוב "ואז הגיע סער/בנט/שקד" ו"הימין לא יסלח לך", עם תמונותיהם של שלושת הפוליטיקאים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים