שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » המונים ליוו את הרוגי 'אסון הפרנצ'עס' בקרלין
נֶהְפַּךְ לְאֵבֶל מְחֹלֵנוּ
מאות השתתפו במסע הלווייתם של הבה"ח מאיר גלויברמן ז"ל והאברך הר"ר מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל, שנהרגו בחצר הקודש קרלין סטולין בערב חג השבועות
תגיות:
מסע הלוויית ההרוגים בקרלין | צילום: דוברות זק"א תל אביב
צילום: דוברות זק"א תל אביב

מאות אנשים השתתפו הלילה (בין שני לשלישי) במסע הלווייתם של הבה"ח מאיר גלויברמן ז"ל (13) והאברך הר"ר מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל (23), שנהרגו במהלך קריסת הטריבונות בחצר הקודש קרלין סטולין בערב חג השבועות.

תחילה נערכה הלוויה בגבעת זאב, שם נמצא מרכז החסידות וההיכל בו התרחש האסון הנורא, ולאחר מכן יצאה הלוויה מבית הלוויות ברחוב שמגר בירושלים.

כ"ק האדמו"ר מקרלין השתתף במסע הלוויה בגבעת זאב, יחד עם מאות חסידים, תושבי גבעת זאב ובני משפחה אשר הגיעו ללוות את שני ההרוגים למנוחת עולמים.

בלוויה בירושלים השתתפו מאות מתושבי האזור, והרחוב הושחר מהמוני בית ישראל אשר הגיעו להשתתף ולהביע את כאבם המשותף עם משפחות הנספים. תחילה יצאה מיטתו של הבה"ח מאיר גלויברמן ז"ל. ולאחר מכן מיטתו של האברך הר"ר מרדכי בנימין רובינשטיין  ז"ל. הושמעו דברי מספד והמוני האנשים שגדשו את הרחוב התייפחו בכאב ובבכי.

באותה עת שהו מאות בני המשפחות של פצועי האסון בבתי החולים השונים, בהם מאושפזים מעל 100 פצועים, מרביתם בחורי ישיבות – כדי להיות לצידם, לעודדם ולחזקם לאחר האסון הנורא בו הם היו חלק ובמהלכו היו עדים למחזות הנוראים.

מסע הלוויית ההרוגים בקרלין | צילום: דוברות זק"א תל אביב
מסע הלוויית ההרוגים בקרלין | צילום: דוברות זק"א תל אביב
מסע הלוויית ההרוגים בקרלין | צילום: באדיבות המצלם
מסע הלוויית ההרוגים בקרלין | צילום: באדיבות המצלם

הר"ר מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל בן ה-23 התגורר בעיר ביתר עילית והגיע לחגוג את החג בצל מורו ורבו כ"ק מרן האדמו"ר מקרלין סטולין בהיכל הגדול בגבעת זאב, וקיפד את חייו באסון הנורא.

במהלך 24 השעות שאחרי האסון הנורא נאסר שמו לפרסום, ולפי ההודעות של גופי ההצלה נמסר כי מדובר בגבר כבן 40, אך בשעה האחרונה הוא זוהה במכון באבו כביר על ידי בני משפחתו, ושמו הותר לפרסום.

אביו של המנוח הוא הר"ר יוחנן רובינשטיין הי"ו מביתר עילית, בנו של הר"ר נחום הי"ו שיבלחט"א מירושלים. חמיו הוא הר"ר דוד בריזל הי"ו מירושלים. המנוח ז"ל חבק בת רק לפני מספר חודשים וכעת השאיר אחריו אלמנה ויתומה קטנה, ל"ע.

אחד הנוכחים בשיחה סיפר ל'בחזית' על הבחור מאיר גלויברמן ז"ל: "הבחור הצעיר עמד מתחת לטריבונות ומצא לעצמו פינה רגועה להתפלל בלי להידחף, אך למרבה הצער דווקא הוא נהרג כשמאות המצטופפים נפלו על ראשו עם קריסת הטריבונות, והוא נקבר מתחתיהם כשהוא מחזיר את נשמתו לבוראה, כשהוא בתוך היכלה של מלכות".

הבחור הוא בנו של הר"ר יהודה לייב גלויברמן הי"ו, והוא הגיע לגיל קבלת עול התורה והמצוות בחג הפסח האחרון.

מכריו של הילד סיפרו ל'בחזית' כי מדובר באסון שני במשפחה בתוך פחות מחודש כאשר סבו של הבחור מצד אמו, הר"ר יוחנן רוזנטל שיכל את נכדו הילד מרדכי אהרן ברנשטיין ז"ל שנפטר בטבריה ימים ספורים אחרי ל"ג בעומר האחרון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים