שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » המועמד של גמזו להחליפו: ד"ר נחמן אש
היום שאחרי
במערכת הבריאות נערכים לאפשרות שרוני גמזו לא יאריך את כהונתו כפרוייקטור להורדת התחלואה ובורסת השמות מתחילה להתעורר
פרופ' נחמן אש ורוני גמזו | צילום: ויקיפדיה,מירי גטניו

בשבוע הבא צפוי פרופ' רוני גמזו, 'הפרויקטור' שמונה על ידי ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין והוסמך על ידם להוביל את המאבק בנגיף הקורונה מתוך מטרה להתגבר על התחלואה ועל הנגיף, לסיים את תפקידו.

בשבועות האחרונים נרשמו שלל ביטויים בקרב מקבלי ההחלטות, שדנו בשאלה האם לבקש מגמזו שיאות להאריך את כהונתו בעוד מספר חודשים עד להשלמת המבצע, או להתחיל לתור ולחפש אחר מועמד חלופי.

יצוין, כי ההתייחסות לגמזו בקרב מקבלי ההחלטות השתנתה לאורך התקופה כאשר בימים בהם התחלואה נסקה כלפי מעלה נשמעו בסביבת ראש הממשלה תדרוכים נגד התנהלותו, ואילו בימים אלו השיח מפויס יותר.

מנגד, היה זה שר הבריאות שלאורך התקופה השתדל לשמור על דממה בכל הקשור להתנהלותו של גמזו, ובכלל זה בימים בהם מספר הנדבקים עמד על 7,000 ליום. אדלשטיין גם רמז כי לא יתנגד להמשך כהונתו עם סיום המועד שנקבע כאשר מונה לתפקיד.

הבוקר חשף 'ידיעות' כי בבורסת השמות להחליף את רוני גמזו, שכאמור יסיים את תפקידו בתחילת השבוע הבא, מופיע שם חדש שזוכה להערכה רבה במעגל מקבלי ההחלטות, מדובר בפרופ׳ נחמן אש ששימש כראש חטיבת הבריאות בקופת חולים מכבי ולפני כן כקצין רפואה ראשי בצה"ל.

מדובר בשם שהוצנח לרשימת המועמדים הפוטנציאליים על ידי גמזו בעצמו שאף שוחח על כך עם ראש הממשלה.

לאורך השבועות האחרונים עלו וירדו כמה וכמה שמות של מועמדים לתפקיד הפרויקטור, בהם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומי שעמד בחזית המאבק בקורונה בעיצומו של הגל הראשון משה בר סימן טוב, שנוטה לכאורה שלא לקבל את המשרה. גם פרופ' גבי ברבש, אשר כיהן גם הוא בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, מועמד לתפקיד. עם זאת, ההערכות הן שהסבירות למינויו של פרופ' ברבש לתפקיד נמוכה.

באשר לבר סימן טוב, בשבועות האחרונים דווח על התקרבות בינו לבין ראש הממשלה נתניהו, שאף מרבה לשוחח עמו ולהיוועץ בו בכל הקשור לניהול המאבק בנגיף. נתניהו זוכר ומוקיר את תקופתו של בר סימן טוב במשרד הבריאות ואת הדרך בה ניהל את הגל הראשון של הקורונה שהוכתר כזכור בהצלחה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים