שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המועצות הדתיות הכריזו על סכסוך עבודה
הרפורמה בכשרות
הסכסוך יחול על כ-4,000 עובדים, וזאת לאור הרפורמה הצפויה במערך הכשרות שעתידה לפגוע גם בשכרם וגם בתנאי עבודתם של המשגיחים
ראשי המועצות הדתיות בכינוס ההסתדרות | צילום: באדיבות המצלם

ההסתדרות הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה במועצות הדתיות, זאת על רקע הפיטורים ההמוניים הצפויים במסגרת הרפורמה במערך הכשרות. מדובר על כ-4,000 עובדים במועצות בכל רחבי הארץ.

בין העילות הנוספות לסכסוך העבודה: התנהלות בחוסר תום לב והתעלמות מהצורך להבטיח המשך העסקה וניוד של עובדים; נקיטה בהליך מתוכנן של צמצום ללא הבטחת תעסוקה חלופית; היעדר אפשרות להיקלט במבנה החדש או הימצאות הסכם על תנאי סיום העסקה.

נציגות העובדים וההסתדרות דורשים לנהל מו"מ להסכם קיבוצי בנוגע להשלכות הישירות שיש לרפורמה הצפויה על זכויות העובדים, מעמדם וביטחונם התעסוקתי. יובהר כי ההסתדרות אינה מתנגדת לרפורמות, אולם מהלך רחב שכזה נחוץ שייעשה בהידברות ולא במהלכים חד-צדדים. באם לא ינוהל מו"מ בתום לב בנוגע לעתידם של העובדים בשבועיים הקרובים עם סוף ימי הצינון, צפויות פעולות ארגוניות שעשויות לגרום לשיבושים באספקת המזון.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל אמר: "הרפורמה בענף משגיחי הכשרות לא הבשילה. מדובר על משרות שיקוצצו, על הפחתות בשכר ועל קליטת עובדים במקום אלה שכבר ממלאים את התפקיד. את מחיר הכישלון ירגישו הן הציבור, אשר ישלם יותר, והן העובדים, אשר ישלמו באובדן מטה לחמם. אנחנו מבקשים להימנע מטעויות ודורשים שינוהל מו"מ להסדרת זכויות העובדים. תאגיד חדש עם כשלים זהים לא יפתור את הבעיה".

יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות, עו"ד רפי מלאכי: "אפעל ללא לאות על מנת למנוע פיטורים של אלפי עובדים עם הפעלת הרפורמה של שר הדתות. אנחנו בעד רפורמה, אך לאחר 73 שנה מהקמת המדינה לא ניתן לבצע מהלכים חד-צדדיים שיגרמו בוודאות לפיטורי עובדים – ללא התייעצות ומו"מ עם ההסתדרות.

אתמול קיימנו כנס חירום בנתניה שבו השתתפו מאות עובדים ומשגיחים. הגיעו לתמוך רבני ערים ורבנים ממועצת הרבנות הראשית לישראל. אני מקבל מכך רוח גבית להמשיך במאבקנו הצודק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים