שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "המועצות ייצאו נגד מי שישתף איתם פעולה"
ראשי המפלגות החרדיות
דרעי, גפני וליצמן: "תקפנו את בנט, כי הוא זה שביצע את מעשה הנוכלות הגדול מכולם, בכל אחד מהשלבים, הוא דאג לכך שלא תוקם ממשלת ימין וזרה חול בעיניים"
יהדות התורה וש"ס בישיבה משותפת | צילום: נדב אלימלך, ערוץ כנסת

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני ויו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן התייחסו בראיון לאבי בלום בעיתון 'משפחה' לישיבת הסיעות המשותפת שנערכה השבוע בה תקפו את ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט באופן חסר תקדים.

"תקפנו את בנט, כי הוא זה שביצע את מעשה הנוכלות הגדול מכולם, בכל אחד מהשלבים, הוא דאג לכך שלא תוקם ממשלת ימין וזרה חול בעיניים", הסבירו. לטענתם, "בנט לא רצה להיות ראש ממשלה לצד נתניהו. הוא דרש להיות ראשון ברוטציה כי לא האמין שנתניהו יסכים, ברגע שביבי הפתיע אותו והסכים, הוא היה חייב למסמס את ההבנות. כך בנט סחב עוד יום ועוד יום וחיפש מוצא, ואז הוא נתלה באותה ׳ישיבת צעקות׳ שבמהלכה מונה אקוניס לשר משפטים".

ראשי המפלגות החרדיות אמרו עוד כי "שוחחנו עם השר המיועד אלקין, הוא הופתע לשמוע כי החרדים לא מתכוונים להיכנס בשלב השני לקואליציה. גילינו שבנט ושקד מכרו להם שרגע אחרי הדחת נתניהו, הם יוכלו לעשות איתנו עסקים והחרדים מצטרפים".

"הם חשבו שאנחנו נהיה התחליף לרע״מ, אז יש לנו חדשות בשבילם, זה לא יקרה", הם קובעים בנחרצות, "לא נוריד את הראש ולא נחניף להם. לא נשכח את ההונאה הגדולה ומועצות גדולי וחכמי התורה יביעו את דעתם בצורה הברורה ביותר נגד מי שישתף איתם פעולה".

בכירים חרדים שהיו בקשר עם בנט בתקופת מבצע 'שומר החומות' סיפרו כי "כבר באותו ערב שהתחילו הפרעות בנט אמר: זה נכון, עכשיו קשה מאוד וצריך להוריד את הראש אבל אם זה ייגמר מהר – אפשר להרים את הראש בחזרה ולחבור ללפיד". הבכיר החרדי מוסיף: "כיום אנו מבינים שהכל היה מתואם ומתוכנן עם שקד, היא אדריכלית המהלך יחד עם בנט".

הבכירים החרדים הוסיפו כי "אין לנו טענות לגדעון סער, הוא היה איתנו במו״מ ובדיאלוג, אבל הבין שבנט שורף כל אופציה להקמת ממשלת ימין יחד איתו. בשישי, בנט דאג להדליף לעמית סגל שחודשו המגעים עם לפיד. הכל היה מכוון, כדי לסנדל ולמנוע כל היתכנות לממשלת ימין. הוא היה מוכוון מטרה, לקבל את ראשות הממשלה לשנתיים הראשונות ולפנות את נתניהו מהזירה. בנט ושקד עשו מעשה הונאה, פעלו לטרפד את אופציית סער וניהלו במקביל מו״מ עם לפיד".

בכיר חרדי שהיה מעורב בכל המגעים עם נתניהו ובנט חשף אצל יעקב ריבלין ב'בקהילה' כי "מהיום הראשון שלאחר הבחירות, תכננו בנט ושקד להקים ממשלת רוטציה עם לפיד וליברמן. כל מה שעשו מאז היה לשרוף את זמן המנדט של נתניהו ואז לחתום במהירות על ההסכם עם לפיד. מבצע ׳שומרי החומות׳ עיכב אותם לחתום על ההסכם עם לפיד, אך סיומו המהיר יחסית נתן להם את הזמן הדרוש להשלים את המלאכה".

עוד אמר הבכיר כי "התחלנו להבין שבנט מתחמן אותנו בהצהרה שלו יומיים לאחר הבחירות, הוא הכריז אמנם שהוא רוצה ממשלת ימין אך סירב להתחייב להקמתה בלבד. הוא גם התחייב שלא יהיו בחירות חמישיות. מי שהבין ראשון שבנט חותר לממשלת שמאל, היה נתניהו. הוא אמר לנו את זה כבר מההתחלה. חשבנו שזה חלק מהפארנויה שלו, כי שמענו כל הזמן מבנט שאם יהיו שניים נוספים מתקווה חדשה הוא מיד בא איתנו. במבט לאחור נתניהו צדק. בנט בהתנהלותו גרם שתקווה חדשה לא תחשוב לרגע להצטרף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים