שיתוף
תגובות
כלכלה » הכלכלה החרדית » מוקד קורונה עם עובדות חרדיות
בבני ברק
מוקד קורונה של בזק און ליין עבור משרד הבריאות ומטרתו להעביר מידע באופן מסודר לציבור, נפתח בחודש האחרון בבני ברק וכל העובדות הן נשים חרדיות מהעיר וסביבותיה
מוקד טלפוני | צילום: New Africa, שאטרסטוק

חברת בזק און ליין, מהמובילות בתחום ניהול מוקדים טלפונים, פתחה מוקד טלפוני חדש עבור משרד הבריאות. אך באופן מפתיע, המוקד ממוקם בעיר בני ברק ונותן מענה עבור נשים ובנות סמינר שמחפשות עבודה בייחוד בתקופה זו, כשרבות מהן פוטרו או הוצאו לחל"ת.

במוקד עובדות נכון להיום כ-50 נשים ובחורות, כאשר המשמרות מחולקות בצורה נוחה לכל אחת. "יש לנו בצוות אימהות ולכן הן מקבלות אישור מיוחד לעבודה במשמרת בוקר בלבד", מסבירה יערה אפטר, מנהלת צוות במוקד. "מלכתחילה המשמרות נוחות מאוד וכל משמרת היא של 6 שעות בלבד. כמובן שהמוקד עובד בימים א'-ה' ללא סופי שבוע".

התנאים ההלכתיים ודעת תורה מהווים בסיס לקיום כל המוקד התעסוקתי החדש. "יש מטבח כשר עם מיקרוגל בשרי ומיקרוגל חלבי", מסבירה איילת גויטע, אף היא מנהלת צוות במוקד. "אנחנו לפני הכל רוצים לתת תנאים בסיסיים שיאפשרו לאישה חרדית להרגיש בנוח להגיע לעבודה ולא חלילה שמישהו עשה לה טובה. כך גם התאמנו חסימות באינטרנט והשארנו רק מה שהכרחי עבור העבודה. הלמידה של אורח החיים והאידיאלים החשובים לאישה החרדית, מאפשרים לנו לבנות עבורה חממה איכותית כדי שהיא תוכל לעבוד בלב שקט ולהרוויח את כספה. נוצרו ביננו יחסים אישיים מדהימים ואנחנו כאן זו למען זו גם מעבר למה שהעבודה מחייבת".

המוקד, שהוא למעשה 'קול הבריאות', מעניק מידע בנוגע לנגיף הקורונה, לחיסונים, בידודים, חשיפות לחולה ועוד. "היתה לנו מטרה ייחודית לאפשר גם לנשים חרדיות להשתלב בשוק התעסוקה שכל כך נפגע בתקופה הזו ולאפשר דיבור בשפה מוכרת וכמה שיותר קרובה לחיים המוכרים לציבור", אומרת יערה אפטר. "זו גם הסיבה שהמוקד ממוקם בבני ברק, כי ברור לנו שגם לדרך ההגעה לעבודה יש השפעה, בעיקר כשמדובר באמא לילדים שאין לה זמן מיותר או משאבים להתחיל לצאת מחוץ לעיר ולהגיע למקומות רחוקים".

האם לדעתכן לעובדות החרדיות יש השפעה על סיוע לשמירת הכללים?

"לדעתי האישית ואני רואה את זה גם ממוקדים אחרים", אומרת יערה, "ברגע שאדם עובד במקום כזה, הוא הרבה יותר מודע לחוק ומעביר אותו הלאה כי הוא מתעסק בזה וחי את זה. זו מציאות שכולנו חיים בה. במוקד עצמו מקפידים על כללי ריחוק ומסיכות, זה מוטמע אוטומטית בעובדות ובזכות השמירה על כל הכללים, ראינו שגם אם היו מקרים בודדים של עובדות חולות, הן לא הדביקו אחרות".

לדברי איילת, עניין נוסף הוא הבנה של מהות הנגיף: "אני חושבת שהעבודה כאן שינתה לעובדות את המבט על הנגיף. הן נתקלות במקרים קיצוניים, כי בסופו של דבר כולם מגיעים אלינו. כך למשל התקשר בן אדם למוקד, מספר למוקדנית שהרגע קיבל הודעה שהוא חולה מאומת, הוא ברחוב ואינו יודע מה לעשות. אותה מוקדנית צריכה להנחות אותו, להסביר לו את הסכנה הכרוכה בהישארותו ברחוב, מה המשמעות, וככל שהן נחשפות ליותר מקרים וליותר חומרים מקצועיים על הנגיף ומה צריכים לעשות כדי להימנע מהידבקות, זה פשוט מובן להן באופן בהיר וכך הן יכולות להשפיע גם בחוץ, עם מידע הכי מוצק והכי חשוב".

דוד שטרן, מנהל קשרי מעסיקים בהכוון תעסוקתי בני ברק, שניהל את מערך הגיוס למוקד, מספר כי בעיניו המיזם הזה יצר שיתוף פעולה מועיל לכל עם ישראל. "הוא חיבר בין צורך לאומי לבין הון אנושי איכותי במגזר החרדי. אני בטוח שזה קצה הקרחון ושיתוף הפעולה הזה יגדל ויתפשט לתחומים נוספים. בתקופה מאתגרת זו של עובדים רבים שיצאו לחל"ת, מרכז הכוון פועל לשילוב עובדים בשוק התעסוקה. העובדת החרדית מביאה אתה איכויות רבות ואני מודה לחברת בזק על שיתוף הפעולה עם מרכז ההכוון שהרימו את הכפפה לגיוס עובדות מהמגזר החרדי בבני ברק תוך שמירה הדוקה על סביבת עבודה מותאמת.

גם אבי אטיאס, מנכ"ל בזק און ליין, התייחס לפתיחת המוקד החדש: "המאבק בנגיף הקורונה הוא משותף לכולנו וחובה עלינו לשלב את כל המגזרים להתמודד בצורה טובה ביותר עם המגפה. אני מברך על הקמת המוקד החדש שיעזור למשפחות חרדיות רבות לעבור את התקופה הלא פשוטה הזאת תוך כדי סיוע ומתן שירות חיוני לכלל האזרחים. כל הנשים אשר עובדות במוקד ראויות להערצה שכן הן בחרו לבוא ולפעול למען סיוע לאחר. אני בטוח כי בשבועות הקרובים נקלוט עוד ועוד נשים למוקד כך שנוכל לתת מענה לכל אחד ואחת מהמגזר החרדי שירצו לעבוד במוקדים שלנו".

אין ספק כי העובדות החרדיות הן תרומה אדירה לשוק התעסוקה. גם יערה וגם איילת, מנהלות הצוות במוקד מספרות כי נחשפו לראשונה לעובדות חרדיות. "הן פשוט עובדות מצוינות, בעלות מוסר עבודה גבוה, יש להן הרבה רצון ללמוד ולהצליח וההשתלבות שלהן במעגל העבודה חשובה ויעילה".

ומה לגבי ההמשך?

בבזק און ליין אומרים כי אין ספק שהמוקד הוקם למען הקורונה, אם כי ימשיך בהחלט לפעול גם לאחר שתיעצר המגיפה. המטרה היא לספק עבודה לנשים חרדיות ויתירה מכך, לקדם אותן בעתיד להיות מנהלות צוות ומוקדים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים