שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המחבלים היו בדרך לפיגוע המוני במרכז הארץ
גורם בטחוני
המחבלים נסעו באוטובוס שהסיע שוהים בלתי חוקיים לישראל. כוח של מג"ב עצר את האוטובוס והעביר את אותם לתחקור במוצב סאלם, שם פתחו המחבלים באש
תגיות:
מפקד פיקוד מרכז, אלוף תמיר ידעי, בביקור בזירת האירוע | צילום: דובר צה"ל

צה"ל מעריך כי שלושת המחבלים אשר ביצעו את הירי במוצב סאלם מוקדם יותר היום (שישי) תכננו לבצע פיגוע המוני. שלושת המפגעים, בני 21 לערך, עלו על אוטובוס שמטרתו הייתה להסיע שוהים בלתי חוקיים לשטח הארץ. כמו כן, לא היה בידי הצבא מידע מודיעיני מקדים לאירוע.

במערכת הביטחון סבורים כי שלושת המחבלים היו בדרכם לישראל על מנת לבצע פיגוע ירי בתוך הקו הירוק באחד מישובי קו התפר במרכז. השלושה הגיעו לאזור הגבול בצפון השומרון, בסמוך לגדר ההפרדה, ועלו שם על מיניבוס של ערבים ישראלים שהמתין כדי להעביר את השהים הלא חוקיים לישראל.

לוחמי החטיבה עצרו שני מיניבוסים עם שב"חים והם הובלו למוצב סאלם. בעודם יושבים סמוך לש"ג, כאשר התקרבו אליהם הבודקים, פתחו המחבלים באש. כוח מג"ב הגיב באש, חיסל שניים ופצע אחד באורח אנוש. ההערכה היא כאמור שהיו בדרך למרכז הארץ.

צה"ל ומג"ב נמצאים בהיערכות מיוחדת בתקופה של החגים ועל כן המוכנות גבוהה. לא היה מידע מודיעני על האוטובוס, שהיה בעל לוחית רישוי ישראלית. הנהג ככל הנראה לא ידע שמסיע מפגעים. כוחות הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים. גורם ביטחוני אמר כי "ייתכן שנמנע פיגוע 'שרונה 2'".

מפקדת הכוח במג"ב שניטרל את המחבלים סמ"ש ש', לוחמת בשירות סדיר אמרה: "במהלך הפעילות מחוץ לשער הבסיס זיהיתי שלושה מחבלים חמושים רצים לעברנו ופותחים באש, דרכנו את הנשקים ותפסנו מחסות תוך שאנחנו משיבים לעברם באש, במהלך הקרב יריות אנחנו שומעים כדורים שורקים לנו מעל הראש. מנענו את האירוע הבא שהיה יכול להיות הרבה יותר חמור – לשם כך התגייסנו".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שהגיע לזירת הפיגוע ושוחח עם הלוחמים שניטרלו את המחבלים: "פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, חתרתם למגע והבאתם לסיום מהיר של האירוע, כל זאת ללא  נפגעים לכוחותינו. זה מסוג האירועים שהיו יכולים להיגמר באסון כבד ואתם אלו שמנעתם אותו. הצלתם חיי אדם וזה בדיוק מה שמצופה מלוחמי ולוחמות מג"ב. מעריך ומוקיר את פועלכם היום. יישר כוח".

מפקד פיקוד מרכז, אלוף תמיר ידעי לאחר ביקור בזירת האירוע: "נמנע פיגוע גדול הודות לפעילות חדה, נחושה ותפקוד קרבי ומקצועי של לוחמי מג״ב. פעילות זו הינה חלק ממבצע רחב במרחב התפר בחודשים האחרונים, ששיאו ברמאדן, בו כוחות החטיבה המרחבית ״מנשה״ סיכלו באמצעות מודיעין איכותי ותגבור כוחות חדירות רבות לשטח ישראל".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי הגיע למקום בו ניטרלו לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל את המחבלים שפתחו לעברם באש, שמע את שארע מהלוחמים ואמר להם: "לפי הערכות שיש בידנו הצלחתם למנוע מהמחבלים לבצע פיגוע בתוך שטח מדינת ישראל. פעילות המשטרה למניעת היסתננות שוהים בלתי חוקיים הוכיחה עצמה. גיליתם נחישות והגבתם בדיוק כפי שמצופה משוטרים ולוחמים".

מפכ"ל המשטרה הגיע היום לבסיס מג"ב בסאלם הסמוך לג'נין בכדי לעמוד מקרוב על קרב היריות שהתפתח בין 3 המחבלים החמושים בנשקים מסוג קרלו לבין לוחמי מג"ב. באירוע הצליחו כאמור הלוחמים לנטרל את המחבלים ובכך לסכל על פי הערכות את הניסיון שלהם לפגע בשטח ישראל.

במסגרת הערכת מצב שקיים המפכ"ל בשטח עם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ומפקד מג"ב איו"ש, תנ"צ ג'יהאד חסן וסגל הפיקוד של מג"ב הנחה את מג"ב ומחוזות המשטרה לתגבר את נוכחות המשטרה בריכוזי קהל ברחבי הארץ ולאורך התפר למניעת הסתננות של פלסטינים בניגוד לחוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים