שיתוף
תגובות
משפט » המחבל הדוקר ירצה 15 שנות מאסר בלבד
החלטה מקוממת
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "תחת שביהמ"ש ימלא את תפקידו במלחמה בטרור, אנו מקבלים החלשה של ההרתעה, דורשים ערעור"
אהרון הלר. פצוע הפיגוע | צילום: באדיבות המצולם

שופטי ביהמ"ש הצבאי יהודה גזרו על אחמד מסאלמה, שדקר את אהרון הלר בבית ג'אלא לפני כשנתיים וחצי, 15.5 שנות מאסר בלבד. זאת למרות בקשת הפרקליטות למתחם ענישה בין 19 ל-25 שנה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הלר מחה על ההחלטה.

בהחלטת השופטים נכתב העבירה בה הורשע מסאלמה היא ניסיון לגרימת מוות בכוונה, המקבילה לניסיון לרצח. "הערכים החברתיים העיקריים בהם פגע הנאשם הם קדושת החיים, שלמות הגוף והנפש, לצד השמירה על הסדר הציבור וביטחון האזור".

בנוסף, תואר כי "נסיבות ביצוע העבירה בהן הורשע הנאשם חמורות וקשות. הנאשם גמר אומר בליבו להביא למותו של נפגע העבירה. אך בשל היותו יהודי". בהמשך פורטו הנזקים שנגרמו להלר ולמשפחתו כתוצאה מהפיגוע.

אולם, למרות הנאמר לעיל מצא לנכון השופט להקל בעונשו של המחבל, היות ולא הצטייד בסכין מראש, בהתחשב בסוג הסכין ובתוצאות המעשה. השופטים התחשבו גם בגילו הצעיר של המחבל ובכך שהיה חודשם ספורים מעל גיל 18.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הלר תקף את ההחלטה "קיבלנו בתדהמה רבה את גזר הדין אשר מיקל, באופן קיצוני, עם מחבל טרוריסט שניסה ופעל בנחישות לרצוח יהודי אב לילדים רכים רק בשל היותו יהודי".

"תחת שבית המשפט של צה"ל ימלא את תפקידו במלחמה בטרור, אנו מקבלים החלשה של ההרתעה נגד המחבלים ותוספת סיכון לאזרחי ישראל. אנו פונים לפרקליטות הצבאית להודיע בהקדם על הגשת ערעור כנגד גזר הדין ומצפים מערכאת הערעור הצבאית לתקן את העיוות ולהשית על המחבל עונש של מעל לעשרים שנה כפי שמורה החוק", הוסיף.

תנועת אם תרצו מסרו: "הדבר היחיד שצריך להתחשב בו הוא ההרתעה וההגנה על אזרחי ישראל. במקום לשלוח אותו להינמק בכלא, השופט עמאר ממציא טיעונים מגוחכים כדי להקל בעונש. לא חסרים מקרים של מחבלים נתעבים שפעלו באבחה אחת, ברגע אחד של שנאה. ענישה כזו מייצרת פתח לעוד פיגועים רבים "במקרה". במקום שמערכת המשפט תתן רוח גבית להרתעה, היא מקלה על מחבלים ופוגעת בהרתעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים