שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המחבל חדר מפרצה בגדר שנוצרה מפצמ"ר
"תקלת אנוש"
דובר צה"ל עדכן כי ממצאי התחקיר הראשוני העלו ליקויים. החשוד, תושב רפיח, חצה לישראל במרחב בו הגדר נפגעה, והוא אף לא זוהה בתצפיות עקב תקלת אנוש
תגיות:
זירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

תחקיר מבצעי ראשוני של אירוע חציית הפלסטיני החשוד שהתרחש במהלך הלילה הסתיים היום. מהתחקיר עולה כי אתמול (ראשון) בשעות הערב, החשוד חצה את מרחב המכשול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל, התקדם לעבר יישוב במועצה האזורית אשכול, ניסה לדקור איש ביטחון סמוך ליישוב ונוטרל.

מהתחקיר עלה כי החשוד חצה במרחב בו גדר המערכת נפגעה מפצצות מרגמה במהלך מבצע ״שומר החומות״. עוד עלה, כי החשוד לא זוהה במהלך חצייתו בעקבות תקלת אנוש במערך התצפיות. מהתחקיר הראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור ביותר שמעגלי ההגנה השונים יכלו למנועו. מסקנות מן התחקיר הראשוני יופקו וילמדו באופן מיידי, תחקיר האירוע נמשך.

החשוד שנחקר כעת בשב״כ הינו עמאד צופי, יליד 1997, תושב רפיח, רווק.

בתוך כך, רבש"ץ מושב אבשלום אנדריי דוסטוב, שנדקר אתמול על ידי מחבל שחדר מרצועת עזה, פנה היום למשרד לביטחון פנים בבקשה לעיון מחדש בהחלטה על החרמת נשקו.

כזכור, כלי הנשק של רכזי הביטחון אנדריי דוסטוב וברט איזקסון, המשמשים כמתנדבים במשטרה במשך שנים ארוכות, נשלל מהם לפני כשנה בעקבות תלונת שווא של עבריינים מהפזורה הבדואית אותם עיכב צוות של שוטרים ומתנדבי משטרה בעקבות פעילות חשודה ליד בסיס צאלים.

לפני כשבוע דחה המשרד לבטחון פנים את הערר שהגישו דוסטוב ורבש"ץ נוסף באמצעות עורך הדין בועז ארזי מתנועת רגבים, בנימוק של "חשש לשלום הציבור". בשל כך, נאלץ דוסטוב להיאבק במחבל בידיים חשופות, ומנע בגופו פיגוע דקירה כנגד אזרחים.

הרבש"צים הופתעו לגלות היום בצהרים לראשונה, כי מתגובת המשטרה שפורסמה היום בתקשורת בנוגע להחרמת הנשק, עולה כי תיק החקירה שנוהל במח"ש, נסגר מחוסר אשמה. "אחרי כמעט שנה אני שומע לראשונה שהתיק נסגר מחוסר אשמה", אמר ברט איזקסון. "לא ידענו את זה, אמרו לנו שהתיק הועבר להמשך חקירה במשטרה. תמיד היתה לנו עננה מעל הראש שאנחנו הולכים למשפט".

בעקבות הפיגוע והצהרת המשטרה, שלח עו"ד ארזי בקשה לעיון חוזר בערר שנדחה. "העיון החוזר מתבקש נוכח הסיכון הכרוך בעבודה זו והצורך, האישי והציבורי, כי מרשיי יהיו חמושים בנשקם האישי – בכל שעות היממה. האירוע מאמש, אשר הסתיים בפציעה לא חמורה – ממחיש באופן הבולט ביותר את האבסורד שבשלילית רשיונו של מרשיי בעודם משרתים כאנשי ביטחון, מקבלים נשקים לשם ביצוע בפעילות התנדבותית במשטרה ובמסגרת שירות מילואים במרחב", כתב עו"ד ארזי.

"ברי לכל כי אם המחבל היה נתקל בנשים או בילדים – התוצאות היו הרות אסון. מרשי וחבריו מוכיחים בהתנהלותם, כי הינם דבקים במשימת ההגנה על חיי אזרחים והם השומרים על שלום הציבור- ולא "חשש לשלום הציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים