שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "המחבל ניסה לרצוח כמו שעשו באיתמר"
הרבש"צ שנדקר
המחבל הצליח לעבור את כל קווי ההגנה של צה"ל ולהגיע לישוביי חבל שלום בעוטף עזה. עירנותו של רבש"צ אחד היישובים מנעה אירוע גדול
תגיות:
זירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

גורם צבאי העריך היום (שני) כי החשוד שדקר אמש רבש"צ ופצע אותו באורח קל ביישוב באשכול חדר ככל הנראה דרך פרצה בגדר המערכת, ולא הסתתר במעבר כרם שלום, כפי שנחשד תחילה. בתוך כך, המשטרה והשב"כ פתחו בחקירת האירוע, בחשד לנסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור.

ניר שורמן, רבש"צ היישוב דקל שהיה במקום האירוע, יו"ר ארגון הרבש"צים מבית הסתדרות לאומית אמר: "אין לי ספק שיכולנו ח"ו לראות כאן פיגוע כמו הרצח המזוויע באיתמר. כל האינדיקציות מעידות שלכך הוא התכונן. העירנות של הרבש"צ הצילה פה חיים ומנעה אירוע גדול מאוד. הרבש"צים הם קו ההגנה האחרון של התושבים. נחישותם מקצוענותם ותגובתם המהירה לאירועים היא זו שעושה את ההבדל בין סיום אירוע מוצלח לבין משפחה שכולה ולחימה בעזה".

מטעמו נמסר כי "אמש בשעת לילה ניסה מחבל לבצע פיגוע כשנכנס מעזה במעבר כרם שלום. המפגע הצליח לעבור את כל קווי ההגנה של צה"ל ולהגיע לישוביי חבל שלום בעוטף עזה. עירנותו של רבש"צ אחד היישובים מנעה אירוע גדול".

"המחבל עורר את חשדו של הרבש"צ והאחרון בדק את כוונותיו. אז הסתער המחבל על הרבש"צ ובעזרת סכין שהייתה ברשותו ניסה לרצוח אותו. בפועל, הצליח לגרום לו לפציעה קלה בלבד וזאת בזכות פעולתו ונחישותו של הרבש"צ. לאחר מאבק בין השניים נוטרל המחבל".

"לאחר חיפש בכליו נמצא סכין נוסף, כוונתיו של המחבל היו ברורות. הצוות הראשוני שתפעל את האירוע הורכב מרבש"צים ביישובים הסמוכים למקום האירוע. שוב הוכח כי הרבש"צים הם מגיני היישובים ומצילים הלכה למעשה, דה פקטו, את חיי התושבים".

דוסטוב סיפר כי נשקו נלקח ממנו לפני חצי שנה ולכן נאלץ לבצע את עבודתו כשהוא אינו חמוש. הנשק נלקח לאחר שדוסטוב המתנדב גם במשטרה, ביחד עם בחור נוסף, ראו רכב שמסתובב בצאלים, עצרו אותו ונתנו לו דוח על הפרת מרחק בקורונה וגם על כך שהרכב לא היה תקין. הנהג שכעס התלונן במח"ש ובעקבות זאת נלקח מדוסטוב הנשק.

מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי "בהמשך לדיווח על נטרול חשוד סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול, מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר בפלסטיני תושב עזה שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. האירוע עודנו מתוחקר".

מהמשטרה נמסר הלילה כי "בתאריך 30.5 סמוך לשעה 09:30 התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות דקירת רבש"צ תוך כדי בידוק חשוד שהלך על כביש 2211 בין היישובים ייתד לאבשלום. החשוד נוטרל בירי בידי רבש"צ נוסף שהיה במקום. עפ"י גורמי רפואה הרבש"צ נפצע באורח קל והועבר לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה. החשוד אשר נוטרל בירי ונעצר הועבר לטיפול בבית החולים".

"למקום הוזעקו כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד תחנת אופקים סנ"צ נועם קייזר אשר פתחו בתחקור האירוע, באיסוף ממצאים בידי חוקרי זירת עבירה (מז"פ) ובסריקות בסיוע צה"ל. בתם הערכת מצב שערך בזירה מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר ובהשתתפות סגן מפקד מרחב נגב נצ"מ אייל אזולאי הועברה החקירה לידי שירות הביטחון הכללי בשיתוף מחלק פח"ע בימ"ר נגב".

ראש מועצה אזורית גדי ירקוני הלילה: "הערב התרחש אירוע חמור. חשוד שזוהה על ידי אזרחים עירניים באזור חבל שלום תקף בסכין את רבש״צ הישוב אבשלום, אנדרי, שהוזעק למקום. אנדרי נפצע קל ורבש״צ שדי אברהם, אריאל דוליצקי, ביצע ירי ונטרל אותו. בכך הם הצליחו להשתלט עליו ואין לי ספק שמנעו אירוע אחר".

"קשה לנו בשלב הזה לקבוע מהן נסיבות האירוע והוא מתוחקר על ידי צה״ל וגורמי הבטחון. שוחחתי הערב עם מפקד אוגדת עזה תא״ל נמרוד אלוני והובטח לי שמתבצע תחקיר מעמיק ויסודי לבירור הנסיבות. ככל שנדע פרטים, נעדכן".

"שוחחתי גם עם הרבש״צים הגיבורים שהגיבו לאירוע בצורה מקצועית ואחראית והודתי להם בשם כולנו על תגובתם המהירה ועל אומץ ליבם. אני סומך על אנשי הבטחון שלנו שעומדים על משמרתם בכל רגע ונכונים להקפצה. אנחנו בידיים טובות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים