שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » סקודה עוצרת את הייצור בשל המחסור בשבבים
צפי לעיכובים
הסיבה לעצירה של רוב קווי הייצור במפעל סקודה היא כעשרת אלפים מכוניות בלתי גמורות שהיצרנית חייבת להשלים, ואינה יכולה בשל החוסר הקריטי בשבבים כדי לשלוח ללקוחות
מפעל של סקודה | צילום: Nataliya Hora, שאטרסטוק

המחסור בשבבים בעיצומו: חברת סקודה הצ'כית עוצרת את רוב הייצור בצ'כיה – בעקבות המחסור. היצרנית הצ'כית הודיעה כי ההשבתה תימשך שבועיים, בגלל עשרת אלפים מכוניות שנתקעו בפס הייצור. הערכות אומרות כי הסבירות גבוהה שלא תהיה זו עצירת הייצור האחרונה של החברה בתקופה הקרובה.

כזכור, בסקודה התריעו לפני עשרה ימים כי היא נערכים להפסקת הייצור "ככל הנראה עד סוף השנה" – וייתכן בהחלט כי היצרנית הצ'כית תכריז על עצירת יצור נוספת.

הסיבה לעצירה של רוב קווי הייצור במפעל סקודה היא כעשרת אלפים מכוניות בלתי גמורות שהיצרנית חייבת להשלים, ואינה יכולה בשל החוסר הקריטי בשבבים כדי לשלוח ללקוחות ברחבי העולם.

לידיעה, חברת סקודה מייצרת מכוניות במספר מפעלים אסטרטגיים בעולם אשר שייכים ברובם לקונצרן פולקסווגן, אך המפעל העיקרי והחשוב מכל של סקודה נמצא במלאדה בולסלאב שבצ'כיה.

סקודה עצמה יצרה את המכוניות ברמת "הברזל" אך לא ברמת האלקטרוניקה, כלומר מדובר במכוניות שהושלמו על ידי היצרנית אבל חסרים בהן רכיבים אלקטרוניים חשובים אשר דורשים שבבים.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, סקודה ממוקמת במקום הרביעי בשוק הרכב הישראלי זה מספר שנים, מה שהופך אותה למותג הרכב האירופי הנמכר בישראל, וכעת ההשבתה עשויה להביא למחסור רכבים בשוק ולעיכובים בזמני המסירה ללקוחות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים