שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » המחקר שיפחית לכם את הלחץ מטיסות קורונה
יוצאים מהסגר
מחקר שערך משרד ההגנה האמריקני באמצעות שני מטוסי בואינג – בחן את הסיכוי להתפשטות הנגיף במהלך טיסה • התוצאות יפתיעו אתכם
חיטוי מטוס 'ישראייר' מנגיף הקורונה | צילום: גיל כהן מגן, שאטרסטוק

בעוד השמים במדינות רבות מתחילות להיפתח בהדרגה עבור הישראלים, במקביל להקלות בסגר החגים הארוך שסוף סוף הגיע לסיומו, ישנם לא מעט ישראלים המעוניינים לצאת ולהנות מאוויר חו"ל – אך חושש מכך שמטוס הנוסעים יהפוך למדגרת קורונה. מחקר חדש שהתפרסם אתמול עשוי להוביל אותם לנתב"ג.

בעוד החשש מכך שטיסות יהפכו לאירועי הדבקה המוניים אינו יורד מסדר יומם של מומחי התעופה ובכירי מערכת הבריאות ברחבי העולם, נראה כי אי הוודאות אליה נקלע מערך התעופה העולמי, הביא את חברות התעופה לעשות את המרב על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם הבריאותי של הנוסעים. גם אם מדובר בצעדים שבעבר נראו בלתי הגיוניים בעליל.

משרד ההגנה האמריקאי פרסם בסוף השבוע האחרון את תוצאותיו של מחקר שערך, לפיו הסיכוי להידבק בקורונה במהלך הטיסה נמוך לכאורה ממה שחשבנו. עם זאת, מדגישים עורכי המחקר שהתייחסותם בעריכת הסקר נובעת בעיקר כלפי מערכת האוורור של המטוס ואינו מתייחס כלל לאפשרויות הדבקה נוספות שאינן מופרכות בעליל, כגון הורדת מסיכה על ידי נוסע, שיעול במרחב הסגור, היגיינה בחדר השירותים ועוד.

"תוצאות המחקר שוללות מכל וכל את החשש מפני התפזרות הנגיף במטוס באמצעות מערכת האוורור", קובעים עורכי הדו"ח, שביצעו את המחקר בשני מטוסי בואינג 777–200 ו 767-300. לדבריהם, "מערכות האוורור במטוסים מסננות בצורה מיטבית את חלקיקי האוויר העלולים לכאורה לשאת נגיפים".

לצורך עריכת המחקר הועמסו המטוסים בחיישנים רבים שתפקידים היה לדמות טיסת נוסעים מלאה ולבחון את ההשפעה שלה, כאשר לצורך כך דימו החוקרים בובה עטוית מסכה ש'התעשתה' במהלך הטיסה וכביכול דמתה נוסע שנדבק בנגיף ומשתעל במהלך הטיסה ופולט רסיסי נגיפים מגופו העלולים להתפזר לכל עבר ולסכן את שלום הנוסעים.

לצורך בחינת נפיצות והתפזרות הרסיסים, השתמש הצוות במערכות עיקוב מתוחכמת שסייעו לזהות להיכן נעלמו חלקיקי 'הנגיף' שכאמור נפלטו מהנוסע שהשתעל ואלו גילו שהם נשאבו במהירות אל תוך מערכת האוורור.

מהירות השאיבה של החלקיקים ש'פלט' 'הנוסע המשתעל' אל תוך מערכת האוורור התזזיתי של המטוס הביאו את החוקרים למסקנה כי אין זה הגיוני שאותם חלקיקים נותרו על משטחים סמוכים או חפצים אחרים באזור ואשר עלולים לסכן את שלומם של נוסעים אחרים. בכך הפיגו אנשי המחקר את אחד החששות הנפוצים ביותר בקרב טסים בימים אלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים