שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המטיף מסית: "אלימות תיענה באלימות"
לא נעצר
תנועת אם תרצו וארגון לך ירושלים הגישו הבוקר תלונה למשטרת ישראל בדרישה לעצור את המטיף הראשי של מסגד אל אקצא, ראש המועצה האיסלאמית העליונה על הסתה לאלימות
השייח סברי | צילום: דוברות

תנועת אם תרצו וארגון לך ירושלים הגישו הבוקר תלונה למשטרת ישראל בדרישה לעצור את המטיף הראשי של מסגד אל אקצא, ראש המועצה האיסלאמית העליונה, לשעבר המופתי של ירושלים, ד"ר עכרימה סברי, אשר הסית באופן חמור בשבוע האחרון כשאמר: "לחץ מייצר פיצוץ. אל-אקצה הוא קו אדום. מי שיעשה או עשה עוול למסגד אל אקצא, ידע איזה מפלה הוא יקבל. אנו מזהירים, גם לנו יש גיבורים. אלימות תיענה באלימות".

יו"ר אם תרצו מתן פלג ויו"ר לך ירושלים, מאור צמח: "בשבועות האחרונים, גילו אנשי אם תרצו ולך ירושלים אחרי התבטאויות קשות מאוד של צברי, אשר שימש בעבר כמופתי של ירושלים וידוע כדרשן מוביל במסגד אל אקצא ובמזרח ירושלים. לאור כמויות ההסתה שנשמעות בשבועות האחרונים מפיו, ברור כי מטרתו היא לפוצץ את השטח ביום שישי הקרוב ולנצל את הפיגוע בתחילת השבוע כדי לייצר הסלמה נוספת סביב ירושלים. לא ברור כיצד הוא ממשיך להסתובב חופשי, אך דבר אחד כן ברור: כל עוד סברי ממשיך לקבל במה חופשית להסית, הסכנה מיידית".

דברים שאמר בשבועות האחרונים:

ב-22.11 יום לאחר הפיגוע בירושלים, איים צברי בטוויטר: "קבוצות יהודיות קיצוניות מנסות לתקוף את אל-אקצה. אנו מטילים את האחריות המלאה לכל אירוע שיתרחש על הכובש הישראלי. לחץ מייצר פיצוץ. אל-אקצה הוא קו אדום".

ב-23.11, השייח' צברי העלה שוב הצהרת איומים של המועצה האיסלאמית העליונה בירושלים: "מי שיעשה או עשה עוול למסגד אל אקצא, ידע איזה מפלה הוא יקבל. עלינו להגן על אל אקצא והמקומות הקדושים, בסופו של דבר אלימות תוביל רק לאלימות נגד".

"המועצה האסלאמית העליונה רואה בממשלת ישראל כאחראית מלאה לכל פגיעה באל אקצא ולכל התגרות והתנכלות בו. אנו עומדים בהבטחה לדבוק בזכויות הלגיטימיות שלנו. לא נוותר על טיפה מהמקומות האלה ונסרב לסיורים של בתי ספר ישראלים במסגד אל אקצא. אנו קוראים לעם הפלסטיני לעשות את דרכו אליו בכל עת ובכל יום".

ב-24.11 קרא שוב השייח' צברי: "אנו פותחים בפנייה לכל הפלסטנים לעשות את המסע לאל אקצא. מי שפתח את הדלת למתנחלים לשוטט ולהתפלל באל אקצא – לא ניתן לו".

ב-19.11 השתתף סברי בטקס זיכרון לציון 88 שנים להריגתו של הטרוריסט עז א-דין אל-קסאם בנשר. אל קסאם הוא מנושאי הדגל של האסלאם הקיצוני בראשית המאה ה-20. הוא הקים ארגוני טרור אשר תקפו ורצחו צרפתים, בריטים ויהודים. על שמו נקראים הפלג הצבאי של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, וכן רקטות הקסאם הנורות לעבר יישובים ישראליים סביב רצועת עזה.

השייח' צברי אמר בטקס: "הגענו כדי כדי לקרוא את אל-פתיחא (תפילה לזכרו של הניפטר) על נפשו הטהורה על הקורבנות שהקריב ולמענו. היסטוריה עשירה בג'יהאד"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים