שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "המטרה שלנו פה היא קידוש שם שמיים"
שר הדתות הנכנס
שר הדתות היוצא הרב יעקב אביטן בטקס חילופי השרים במשרד לשירותי דת: ״לשמור על הזהות היהודית לפי מסורת הרבנות הראשית״
תגיות:
מתן כהנא ויעקב אביטן | צילום: דוברות

בטקס צנוע שהתקיים היום במשרד לשירותי דת, נפרד השר הרב יעקב אביטן מעובדי המשרד ואיחל הצלחה לשר הנכנס מתן כהנא. בדבריו אמר השר אביטן בין השאר: ״שכרם של העובדים במועצות דתיות, עובדי המקוואות והרבנים הוא חרפה. התאמצתי רבות כדי לשפר זאת בשנת הקורונה וזו אחת המשימות החשובות שלך ואם תפעל תותיר חותם גדול".

עוד הוסיף השר הרב אביטן: ״אני מאחל לך שתפעל בתבונה לשמר את הזהות היהודית של המדינה ולשמור על מעמדם של הרבנים הראשיים. אני אני מודה למועצת החכמים ולידידי יו״ר ש״ס אריה דרעי על האימון הרב ולצוות לשכתי המוכשר בניצוחו של הרמ״ט אשר מדינה, ולכל עובדי המשרד לשירותי דת המסורים״.

לאחר מכן הגיע השר אביטן לביקור פרידה מהרבנים הראשיים לישראל, הראשל״צ הגר״י יוסף ונשיא ביה״ד הגדול הגר״ד לאו, שהודו לו בחום על פעילותו המסורה למען צרכי הדת ושמירת הזהות היהודית.

יעקב אביטן, מתן כהנו | צילום: דוברות
יעקב אביטן והגר"י יוסף | צילום: דוברות
יעקב אביטן והגר"י יוסף | צילום: דוברות
יעקב אביטן והגר"ד לאו | צילום: דוברות
מתן כהנא ויעקב אביטן | צילום: דוברות

השר לשירותי דת הנכנס, ח״כ מתן כהנא, בטקס חילופי השרים במשרד לשירותי דת: "אני נרגש לעמוד כאן לפניכם ואני רוצה לברך שהחיינו בשם מלכות. ראשית אני רוצה להודות לרב אביטן ידידי, אנו מכירים מעל שנה ושתפנו פעולה רבות בכנסת האחרונה בנושאים האלו. גם אם לא הסכמנו זה עם זה הדברים תמיד היו ברוח טובה ואני מודה לך על שיתוף הפעולה הזה שכולו היה לטובת שירותי הדת של מדינת ישראל".

"המשרד תחת הנהלתך פעל בצורה מעולה בתקופת בקרונה ואף על פי שהיית במשרד זה תקופה לא ארוכה הובלת מהלך חשוב – הטמעת אפליקציה בענייני כשרות. חשוב לי להגיד לכם עובדי המשרד, כל מי שמכיר אותי יודע שסוגיית דת מדינה תמיד העסיקה אותי. לכן תמיד רציתי להיות השר לשירותי דת".

"המתח בין דת ומדינה הפך להיות הסיבה המשמעותית ביותר לקיטוב בחברה הישראלית ואת זה אני רוצה לשנות. היהדות צריכה להפוך מגורם מפלג לגורם מאחד. אני רוצה שהמשרד הזה לא רק יהיה רק המשרד לשירותי דת אלא המשרד לענייני דת ומדינה. מתוך המשרד הזה אני מקווה לסייע בהפגת המתח בסוגיה נפיצה זו".

"לצערי לעיתים הממשק הראשון ואולי היחיד של רבים מאזרחי ישראל עם הדת הוא בשירותים שמעניק המשרד הזה. יש לנו יכולת להשפיע על האופן בו רבים מאזרחי ישראל ייפגשו עם הדת. ולכן אני מגדיר, המטרה שלנו פה היא קידוש שם שמיים. לפי הפרמטר הזה אבחן את עצמי וכך את כל העובדים. האם קדשנו שם שמיים או חלילה להפך".

"אני לא מתיימר לומר שאני מכיר את המשרד ולכן אני מקווה ללמוד ולהכיר אותו בתקופה הקרובה. נערוך שינויי מדיניות אבל נעשה זאת יחד. אני רוצה שוב להודות לרב אביטן ולאחל לך הצלחה בהמשך הדרך. אני בטוח שתהיה לי עוד לעזר בהמשך הדרך. אני קורא לכולנו לזכור. באנו לקדש שם שמיים", דברי כהנא.

השר לשירותי דת היוצא הרב יעקב אביטן והשר לשירותי דת הנכנס מתן כהנא הגיעו היום לרב הראשי לישראל הגר"ד לאו נשיא בי"ד הגדול התברך ולקבל ברכת הדרך.

יעקב אביטן והגר"ד לאו | צילום: דוברות
הגר"ד לאו ומתן כהנא | צילום: דוברות
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים