שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המטרה של בנט – הקמת ממשלה השבוע
המגעים נמשכים
בינתיים הסכימו בגוש מתנגדי נתניהו כי בשנה הראשונה לממשלה יעסקו בנושאים אזרחיים בלבד • מחר צפויים להמשיך הניסיונות להקמת ממשלת בנט-לפיד
יאיר לפיד, נפתלי בנט | צילום: אתר הכנסת

צוותי המו"מ של המפלגות החברות בגוש מתנגדי נתניהו צפויים לקיים מחר (ראשון) מרתון שיחות בניסיון להגיע להבנות על הקמת ממשלה כבר השבוע. את השיחות ינהלו נציגיהם של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט, שייפגשו ביחד עם נציגי כל המפלגות. בשני הצדדים הביעו שביעות רצון מההתקדמות בסוף השבוע, אחרי שבנט ולפיד נפגשו עם ראשי כל המפלגות.

לפי גורמים המעורים במו"מ שצוטטו ב'וואלה', המכשולים העיקריים הם בין היתר מול יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, על חלוקת התיקים. מיכאלי דורשת לקבל תיק בכיר כמו האוצר או המשפטים, ולא הסכימה להצעות עם תיקים פחות בכירים.

בנוסף, ישנה מחלוקת מהותית וקשה על הדרישה של ימינה לקבל את תיק המשפטים עבור איילת שקד, בעוד יו"ר תקווה חדשה גדעון סער מעוניין בו הוא. כמו כן, גם תיק החינוך נמצא עדיין בוויכוח בין יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ותקווה חדשה, שדורשת שיפעת שאשא ביטון תמונה לתפקיד. גם זהות יו"ר הכנסת טרם הוכרעה, בין מועמד יש עתיד מאיר כהן וזאב אלקין מתקווה חדשה.

רונן צור, מנהל המו"מ של מפלגת העבודה, כתב בטוויטר: "‏כדי למנוע הטעייה בנוגע למומ להקמת ממשלה: אין מחלוקת עם אף אחד, כי לא היו פגישות מו"מ מאז העברת המנדט. לא הונחה בפני ״העבודה״ הצעה דלה, כי טרם הונחה הצעה כלשהי. באופן חד משמעי העמדה העקרונית היתה ונשארה זהה: הביאו ממשלה להשבעה והיא תושבע. אף אחד לא ימנע את הקמתה".

ב'כאן חדשות' דווח בינתיים הסכימו בגוש מתנגדי נתניהו כי בשנה הראשונה לממשלה יעסקו בנושאים אזרחיים בלבד.

מחר יחל המו"מ מול רע"ם, כשההבנה היא שסירובה לתמוך בממשלת בנט-לפיד עלול להפיל את האפשרות להקימה. פגישה עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס תקבע ככל הנראה בתחילת השבוע. הדרישות של רע"מ בתמורה לתמיכה בממשלת לפיד-בנט: ראשות ועדת הפנים או ועדת הכלכלה, ביטול חוק קמיניץ, פתרון ליישובים הלא חוקיים של הבדואים בנגב, תוכנית חומש כלכלית לחברה הערבית, תוכנית למיגור הפשיעה, חתימה של בנט על ההסכם הקואליציוני, ועוד.

עשרות מצביעי ימינה הפגינו מול ביתה של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד בתל אביב, זאת על רקע המשא ומתן בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד. המפגינים קראו בין היתר: "הבטחתם שלא תתמכו בממשלת שמאל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים