שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » חוק המטרו יכניס למדינה 450 מיליארד ש"ח
פי 3 מהתקציב
עם התקדמות אישור חוק המטרו, נערך היום יום עיון מיוחד במשרדי חברת נת"ע לחברי הוועדה. בישיבה עלו כל התועלות הכלכליות הרבות בפרויקט המטרו
המטרו | צילום: מתוך דף הפייסבוק של נת"ע

עם התקדמות אישור חוק המטרו, נערך היום יום עיון מיוחד במשרדי חברת נת"ע לחברי הוועדה. בתום יום העיון, סיכמה יו"ר הוועדה ח"כ יוליה מלינובסקי עם נציגי החברה, אנשי מינהל התכנון ומשרד התחבורה כי המצגות ותוואי התכניות שהוצגו יעלו לאתר הוועדה ע"מ שגם הציבור ייחשף וידע לפרטים את פרטי המטרו המתוכנן.

מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, ראש מנהלת הערכות המטרו בנת"ע, מאיר שמרה, מנהל האגף לתכנון תחבורתי, שי קדם, יועץ כלכלי- תחבורתי, ד"ר ניר שרב, ס.מנהלת המטרו, קרן כץ, מנהל אגף המטרו במינהל התכנון, יעל סולמון, הציגו לפרטים בפני יו"ר הוועדה ח"כ יוליה מלינובסקי וחברי הכנסת יעקב אשר ומשה (קינלי) טור פז, את היערכות התכנית לקידום הפרויקט שישנה לחלוטין בעוד יותר מעשור את פני התחבורה בישראל.

בישיבה עלו כל התועלות הכלכליות הרבות בפרויקט המטרו בראי תחבורתי, חברתי, בריאותי ועוד. ע"פ הנתונים שהוצגו, הרווח הכלכלי יהיה פי 3 מהתקציב שהוקצה לכך – 150 מיליארד ש"ח.

יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי: "יום העיון במשרדי נת"ע היה פורה מאוד. כל אנשי המקצוע ממשרדי הממשלה והגופים הרלוונטים לפרויקט התגייסו. קיבלנו הסברים ותשובות לכל השאלות והקשיים שהעלנו. בנוסף דרשתי להעביר לוועדה את כל החומרים הרלוונטים כדי שיעלו לאתר הכנסת וכך ננגיש אותם לציבור הרחב והכל יהיה שקוף. הפרויקט נותן מענה לצרכים חברתיים וכלכליים ובנוסף פתרון לבעיות התחבורתיות הקיימות".

ח"כ משה (קינלי) טור פז: "יום העיון בחברת נת"ע עוסק בכל היבטי התכנון וההוצאה לפועל של תוכנית הסעת ההמונים בישראל ובעיקר תוכנית המטרו של גוש דן. אנו ניקח מכאן נקודות קריטיות לחשיבה לקראת ההחלטות בוועדת התשתיות הלאומיות בכנסת. תכנית המטרו – בקרוב גם פה בישראל".

מאיר שמרה, ראש מנהלת המטרו בנת"ע: "שמחנו להציג לפני הועדה מיוחדת והחשובה את פרויקט המטרו, שאין חולק כי הוא נדבך מרכזי במהפיכה התחבורתית הצפוייה בגוש דן. אנחנו בנת"ע מודעים לכובד האחריות, לבצע בלוחות זמנים ובתקציב את אחד הפרויקטים הגדולים ביותר מאז קום המדינה ומהמשפעים ביותר על חיי אזרחיה".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. יש כאן אחיזת עיני הציבור. אותי תקציב המטרו 150 מיליארד אבל העלות בפועל (בעלויות שנתין להראות אותן כבר היום) תהיה לפחות 300 מיליארד ואם יהיו חריגות יכול להגיע עד 400 450 מיליארד.
    עד שהמדינה תראה תועלות כלכליות מי ישלם את ההוצאה????

  2. עמירם סטרולוב, מהנדס בעל תואר שני מהטכניון,מומחה לניהול אסטרטגי דל מערכות תחבורה בתובנת תחבורה ציבורית תחילה הגיב:

    השקעת כל ביצי התקציב בסל אחד של מטרו מהווה טעות אסטרטגית מהותית. עלות עתק שתשתק פתרונות נדרשים כאן ועכשיו תחילה. המהירות והלהיטות מהשטן בהליך של שיתוף ציבור לא ראוי, לא מעמיק, לא אפוי שאינו רואה את המכלול.

  3. עולב, לדעתי. מטרו שיחפור מנהרות מתחת לבתים של אנשים ולמוסדות חינוך, וגם בחו"ל ידוע על אסונות חלילה.
    ובנוסף לא משרת את נכי בית לוינשטיין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים