שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "המיעוטים שחיים איתנו זכאים לשוויון אזרחי מלא"
יו"ר הכנסת
השרה זנדברג ממר"צ שעתרה נגד חוק הלאום: "זה א מקרה שהשופט ג'ורג' קרא, שופט הערבי היחידי בהרכב שדן בעתירות, הוא גם היחידי שהתנגד"
תגיות:
מיקי לוי | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי על פסיקת בג״צ: ״אני מברך על פסיקת בג״צ. על אף שמגילת העצמאות מגדירה את ישראל כמדינה יהודית אין פסול בחוק יסוד לאום שיקבע זאת. יחד עם זאת טוב היה אם הכנסת היתה מעגנת בחוק יסוד הלאום את רכיב השוויון. דבר לא היה נגרע ממעמדה של ישראל כמדינה יהודית ובמקביל היינו מקרבים ומחבקים את המיעוטים האחרים שחיים איתנו במדינה וזכאים לשוויון אזרחי מלא״.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שעתרה נגד חוק הלאום יחד עם עו"ד ערן לב, הגיבה לפסיקת בג"ץ: "מצער שחוק הלאום לא נפסל. זהו חוק כואב ופוגעני שממסד אפליה גזענית בין אזרחי המדינה, שאין לה מקום בדמוקרטיה. זה גם לא מקרה שהשופט ג'ורג' קרא, שופט הערבי היחידי בהרכב שדן בעתירות, הוא גם היחידי שהתנגד. ובכל זאת, האמירה לפיה החוק יפורש בכפוף לעיקרון השוויון היא חשובה ביותר. אין מקום לפגיעה בשוויון במדינה דמוקרטית".

חברת הכנסת גבי לסקי, מרצ על פסיקת בג"ץ בחוק הלאום: "לא חוק הלאום ולא החלטת בג"ץ יכולים לשנות את המציאות. המציאות היא שגרים פה גם יהודים וגם ערבים וללא שוויון בין כל אזרחי המדינה, ישראל אינה יכולה להיחשב לדמוקרטיה".

יו"ר ועדת חוק יסוד הלאום, שר המשפטים לשעבר חה"כ אמיר אוחנה מסר בתגובה לבג"צ חוק הלאום: "לביהמ"ש העליון אין ולא היתה סמכות לבטל או לשנות חוקי יסוד כלל (כדברי כב' הש' סולברג). זו האמירה שהייתי מצפה היום משר משפטים אמיץ לומר. כיו"ר הוועדה אני גאה על חלקי בהבאת חוק היסוד המעגן את הערכים הבסיסיים ביותר המגדירים את זהותה של מדינת ישראל, דבר המהווה אבן דרך בתולדות הציונות".

ח״כ יואב גלנט: "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של עם ישראל – זו מדינה יהודית, דמוקרטית ושוות זכויות לאזרחיה. ‏ברכות לבית המשפט על החלטתו לדחות את העתירות כנגד חוק הלאום – זו החלטה טבעית ונכונה".

ח"כ אוסאמה סעדי על דחיית עתירות חוק הלאום: "לא יעזור בית דין. חוק הלאום הוא לא חוקתי ולא מוסרי.
שוב בגץ מוכיח שהוא לא כתובת לשמירה על זכויות האזרחים הפלסטינים בישראל ולא של זכויות העם הפלסטיני בשטחים הכבושים, מחזק את הגזענות הממסדית ונותן לה "הכשר" בגץ. במקום לתת כרטיס אדום לחקיקה גזענית בג"ץ מנסה בכל דרך לתת לה פרשנות מקיימת".

ח״כ שמחה רוטמן: "בגלל שקראתי את פסק הדין בעניין חוק הלאום, לא הספקתי להתייחס לפסק הדין המטורלל שבית המשפט הוציא מוקדם יותר היום. ‏בית המשפט ביטל חוק ששולל קצבה מקטינים שהורשעו בעבירות ביטחון בטענה שהוא פוגע בשוויון. ‏מה נסגר איתם? ‏אנחנו צריכים לממן קצבאות לטרוריסטים?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים