שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » המירוץ לתרופה כחול-לבן לנגיף קורונה
הקשר הישראלי
בימים בהם הדיווחים על פריצות הדרך הבינלאומיים בדרך לאלתור התרופה המיוחלת מפני נגיף הקורונה כובשים את הכותרות, הכירו את הקשר הישראלי למה שאולי יהפוך בקרוב לאקזיט כחול לבן נוסף
מי יעשה את אקזיט חיסון הקורונה? | צילום: SamaraHeisz5, שאטרסטוק

אחת ליממה בממוצע ולעיתים אף יותר מכך, צדה את ענינו כותרת חדשה על פריצת הדרך של האנושות סטייל 2020 עם איתור התרופה המיוחלת למזור מנגיף הקורונה שהשתלט על העולם. אלא שלרוב את מקומם של חדשות אלו מחליפה בתוך זמן קצר כותרת אחרת המבשרת לציבור על חולה קורונה נוסף שנפטר מסיבוכי הנגיף באחד מבתי החולים.

אם אנחנו מחפשים את הקשר הישראלי, הרי שמעבר לכך שבמכון ויצמן שוקדים טובי המדענים הישראלים על אלתור התרופה המיוחלת וכבר דווח לא אחת על התקדמות משמעותית ופריצות דרך בענין, הרי שהפעם מדובר בחברת התרופות האמריקנית 'גיליאד' שכזכור רכשה בעבר את חברת הביומד 'קייט פארמה' מהוד השרון אותה ייסד אריה בלדגרין.

מניותיה של 'גיליאד' רשמו בשבוע האחרון זינוק חד לאחר שדווח, כי ניסוי שערכה בקרב מספר מצומצם של חולי קורונה בבית החולים בשיקגו, הפתיע מעבר למשוער והוכיח את עצמו באופן חד משמעי.

הכירו את "רמדסיביר", אחת התרופות הראשונות שזוהו כתרופה אפשרית לנגיף, שעל פי הדיווחים כבר הוכיחה בעבר יכולת ריפוי מסוימת במחלות ה-SARS וה-MERS, שנגרמות שתיהן ע"י נגיפים ממשפחת הקורונה.

במחקר שנערך בבית החולים האוניברסיטאי של שיקגו, נבדקו 125 חולי קורונה שקיבלו את התרופה הניסיונית במסגרת "טיפול חמלה" מצד צוות בית החולים, ולמרבה ההפתעה גילו סימני התאוששות. יצוין, כי התרופה אינה מאושרת באופן רשמי, והיא ניתנת רק לאחר שכל האופציות האחרות כבר נלקחו בחשבון.

עם זאת מבהירים גורמים במערכת הבריאות העולמית, כי השמחה עדיין מוקדמת וכי על פי הצהרה שנמסרה מבית החולים שערך את הניסוי "המסקנות אינן יציבות מדעית בשלב זה".

'גיליאד' עצמה מסרה לסוכנות הידיעות 'רויטרס', כי יש להמתין עד להתבהרות התמונה הכוללת, שכן לדבריה "יש לנתח את כלל המידע על מנת שיהיה אפשר להגיע למסקנות כלשהן מהניסוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים