שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » המכון הביולוגי עובר לשלב הניסויים בבני אדם
מתקרבים לחיסון
משרד הביטחון, המכון למחקר ביולוגי ומשרד הבריאות הכריזו על אישור לתחילת שלב הניסויים הקליניים בבני-אדם בחיסון לקורונה שיתבצע בהשתתפות 25,000 משתתפים
רופא חוקר על חיסון לקורונה | צילום: Morakot Kawinchan, שאטרסטוק

לאחר שבועות ארוכים של פיתוח, הודיעו אחר הצהריים משרד הביטחון, המכון למחקר ביולוגי ומשרד הבריאות על קבלת אישור לעבור לשלב נוסף בפיתוח הישראלי למציאת חיסון לקורונה, שיבוא לידי ביטוי בתחילת שלב הניסויים הקליניים בבני אדם.

מהמכון הביולוגי בנס ציונה נמסר כי "עם השלמת ההכנות, המחקר, הפיתוח וקבלת כלל האישורים ממשרד הבריאות ומועדת הלסינקי לניסויים רפואיים בבני אדם, המכון למחקר ביולוגי מודיע הערב על תחילת השלב החשוב והמכריע בפיתוח החיסון לנגיף הקורונה".

שלב הניסויים הקליניים יערוך מספר חודשים ויתבצע בשלושה שלבים.

בשלב הראשון יערכו בדיקות בטיחות ראשונות ל-80 מתנדבים בריאים בגילאי 18 עד 55, בבתי החולים שיבא והדסה. הניסוי יחל ב-1 בנובמבר, תחילה על שני מתנדבים ובהתאם לתגובותיהם לחיסון יורחב בהדרגה עד ל-80 איש (40 בכל מרכז רפואי) שיישלחו לבתיהם כעבור מספר שעות השגחה בבית החולים לאחר קבלת הזריקה.

בשלב השני ייערכו בדיקות בטיחות רחבות על 960 מתנדבים בריאים בגילאי 18 ומעלה. הניסוי צפוי להתחיל במהלך חודש דצמבר. הוא יתקיים במקביל במספר מרכזים רפואיים ברחבי הארץ ונועד להשלים את בדיקות הבטיחות בחיסון, לדייק את המינונים הנכונים ולהמשיך ולבחון מדדים ליעילותו.

השלב השלישי יכלול ניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות עד 30 אלף מתנדבים. הניסוי מתוכנן להתחיל בחודשים אפריל- מאי (בכפוף להצלחת שני השלבים הראשונים). מדובר בשלב האחרון, שלאחר סיומו המוצלח ניתן יהיה לאשר את החיסון ולחסן את כלל האוכלוסייה.

שר הביטחון בני גנץ בירך על האישור, ואמר כי "זהו יום של תקווה לאזרחי ישראל, וחוקרי המכון הביולוגי הם לוחמים של תקווה. רק לפני חודשיים זכיתי לקבל את הבקבוק הראשון של החיסון, והיום כבר יש לנו 25 אלף מנות חיסון, בדרך לשלב הבא של הניסוי".

עוד אמר גנץ: "אני מבקש להודות לעשרות החוקרים שעובדים יום וליל במשימה הלאומית הזו בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות בתקופה המורכבת הזו, אתם הסיירת שפורצת את הדרך עבור אזרחי ישראל. לקחתם על עצמכם משימה בקנה מידה בינלאומי והיסטורי, ועשיתם היום צעד משמעותי בדרך אל היעד. אני, מערכת הביטחון כולה, וממשלת ישראל כולה, נמשיך לתת לכם את הגיבוי והאמצעים הנדרשים בכדי שנגיע לחיסון בטוח ויעיל כחול לבן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים