שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » יבוטל המכס על מספר פירות וירקות
יצית את מחאת החקלאים?
הצו שפורסם הבוקר כולל ביטול מיידי של המכס על מספר פירות וירקות: אבוקדו, שום, פטריות אפונה, שעועית, תאנים, אננס ארטישוק ועוד
סל פירות וירקות | צילום: shutterstock

שר החקלאות עודד פורר ושר האוצר אביגדור ליברמן פרסמו הבוקר (ה') טיוטת צו בעניין הפחתות המכסים מיידית על פירות וירקות, זאת כחלק מהתוכנית הרוחבית שהציגו מוקדם יותר השנה לענף החקלאות. המהלך של השרים נעשה באופן חד צדדי וללא הסכמות בתוך הקואליציה, כאשר מרצ והעבודה צפויות להתנגד.

הצו שפורסם הבוקר כולל ביטול מיידי של המכס על מספר פירות וירקות: אבוקדו, שום, פטריות אפונה, שעועית, תאנים, אננס ארטישוק ועוד. יתר המכסים על כלל הפירות והירקות הטריים, הקפואים והמשומרים יופחתו באופן הדרגתי על פני 6 פעימות בתקופה של 5 שנים, כדי לאפשר לחקלאות המקומית להסתגל למצב החדש.

שר החקלאות פורר מסר הבוקר בתגובה: "מתווה פתיחת השוק לתחרות והוזלת מחירי הפירות לצרכן מקודם בהתאם להחלטת הממשלה ולצידו צעדי תמיכה ומענקים נדיבים לחקלאים בישראל. אנו עוברים מהגנה מכסית לתמיכה ישירה ומצפים להשלים את הדיונים מול נציגי החקלאים בשבועות הקרובים עד לחתימת הצו כחלק מהשימוע. פתיחת השווקים תוזיל את המחיר לצרכן, תרחיב את מגוון המוצרים ותאפשר את פיתוח החקלאות המקומית באמצעות תמיכות ישירות ומענקים לחקלאים".

עוד הוסיף לומר השר: "מצפה מארגוני החקלאים לשיח כדי לגבש את מתווה התמיכה הטוב ביותר בחקלאות המקומית".

כמו כן, גם תמיכה בחקלאות ישראלית נכללת בתוכנית, כולל תמיכה תקציבית ישירה לכל חקלאי פר דונם מעובד, תמיכה ייעודית לענף הביצים, הרחבת הטבות מס דרך חוק לעידוד השקעות הון ועוד. על פי לוח הזמנים המתווה יפעל בפעימות, ויתפרש על פני חמש שנים, תוך בחינה כל שנה האם יש ירידה בשטחים המעובדים.

כזכור, בחודש יולי האחרון, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, ירון בלחסן אמר כי "תכנית משרד האוצר עתידה להמית חורבן על החקלאות בישראל, אשר תיכחד לחלוטין באם רפורמה זו תאושר. הרי כבר הוכח כי הורדת מכסים על ייבוא תוצרת חקלאית, אינה מוזילה את המחיר הסופי לצרכן. אנו קוראים לכבוד שרי האוצר והחקלאות לא להיות אלו החתומים על גזר דין מוות למפעל הציוני החקלאי. חובת המדינה לעודד את חקלאיה במדינת ישראל – ולא את חקלאי טורקיה, או פולין. אנו רוצים רק לעבד את האדמות החקלאיות ולספק לתושבי המדינה תוצרת חקלאית בריאה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים