שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המכשול נחנך ברצועה – בני גנץ פרגן לנתניהו
"יצירתיות"
שר הביטחון, הרמטכ"ל ושרים חנכו היום מכשול בגבול הרצועה. מטרת המכשול היא למנוע חפירת מנהרות משטח הרצועה לשטח ישראל
שר הביטחון בני גנץ בחנוכת המכשול | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מעמד חנוכת 'המכשול' שנבנה מול רצועת עזה נחנך היום במעמד שר ביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל כוכבי. מטרת ה'מכשול' – כדי למנוע חפירת מנהרות משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהחדרת מחבלים דרכה לשטח ישראל.

בטקס השתתפו סגן שר הביטחון אלון שוסטר, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, ראש מנהלת גבולות ותפר תא"ל ערן אופיר, בכירים במשרד הביטחון ובצה"ל וראשי רשויות מעוטף עזה.

"למדינת ישראל אתגרים מבצעיים שהולכים ומשתנים עם השנים. אחת המשימות שלנו, היא להיות תמיד צעד לפני האויב – באוויר, בים, בסייבר, ביבשה ואם צריך – גם מתחת ליבשה. זה מה שהצלחנו בהובלת הרמטכ"ל לעשות במבצע שומר החומות, כשמנענו מחמאס הצלחות מבצעיות, ואת כל הפעולות שתכנן".

"מנענו ניסיונות להפעיל כלי שיט בלתי מאוישים מהים. לוחמי ההגנה האווירית של כיפת ברזל יירטו את רוב השיגורים לשטח בנוי בישראל. סיכלנו את ראשי המו"פ של החמאס – ופגענו קשות ביכולת ההתעצמות שלו. פגענו במערך המנהרות ההגנתיות שחמאס בנה מזה שנים. ומנענו כל ניסיון להשתמש במנהרות ההתקפיות על ידי כלים שפיתחנו, וביניהם גם המכשול התת קרקעי".

"המכשול המתקדם שהקמנו מתחת לאדמה ומעליה, הוא עוד דוגמה לחזון וליצירתיות של מערכת הביטחון. מאחר ואני חושב שצריך להפריד הפרדה מובהקת בין פוליטיקה ובין ביטחון, אני רוצה להזכיר לצד כל העוסקים במלאכה את הדחיפה והתמיכה החשובות של ראש הממשלה הקודם נתניהו, שהכיר בחשיבותם של כל הפרויקטים ושל זה במיוחד, לא רק בפן המבצעי – אלא גם בחשיבותו לחוסן הלאומי ולתושבי האזור. מגיע גם לו קרדיט רב על החלטה אסטרטגית מהמעלה הראשונה".

"היום, עם השלמת הפרויקט הזה שרובו אינו נראה, אנחנו שוללים מחמאס את אחת מהיכולות שאותן ניסה לפתח, ומציבים קיר ברזל, בטון וסנסורים, בינו לבין תושבי הדרום. אנחנו מעניקים חומת הגנה לתושבי הדרום, ולא פחות חשוב – תחושת ביטחון אישי שמתאפשרת ומאפשרת לאזור היפה הזה להמשיך לצמוח. שגרת החיים פה, היא הניצחון הגדול שלנו, והיא האויב הגדול ביותר של ארגוני הטרור, שאין להם את היכולת לנצח את ישראל בקרב. אנחנו, אתם, ראשי הרשויות והתושבים, מוכיחים יום-יום שאין להם יכולת לנצח אותנו גם ברוח".

"המכשול הזה הוא פרויקט טכנולוגי ומבצעי ראשון במעלה, הוא גם חלק בלתי נפרד מהחוסן האזרחי שנותן לנו גב בלחימה המורכבת הזו ומגדיל את מרחב התמרון שלנו ברמה האסטרטגית. לצידו, אנו ממשיכים בהרחבת המיגון ליישובים וביישובים, בחיזוק מרכזי החוסן, ובהחלטות ממשלה שמתגמלות ומעודדות את ההתיישבות באזור החשוב הזה".

גנץ, כוכבי ושוסטר בגבול הרצועה | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

"נמשיך להיערך כדי לנטרל כל יכולת של החמאס לפגוע באזרחי ישראל –בדגש על איום הרקטות שנמצא כרגע על הכוונת, מתוך שטח הרצועה. נעשה את הכל בכדי למנוע הזרמת ידע וטכנולוגיה איראנית לעזה, ונמשיך לשבש ולסכל כל ניסיון של חמאס להפעיל את שלוחותיו באיו"ש או בישראל".

"עכשיו שקט – וזה האינטרס העליון קודם כל של למעלה משני מיליון תושבי רצועת עזה, שמשמשים כמגן אנושי עבור חמאס. הבחירה של חמאס ותושבי עזה פשוטה: בין התעצמות צבאית – להתעצמות כלכלית. בין חיים בכבוד ובשקט לתושבים, לחיים תחת אבק ההפצצות".

"יש לנו קשת רחבה של פרויקטים אזרחיים שאפשר לקדם בטווח הזמן המידי – באזורי תעשייה משותפים, כמו היוזמה המבורכת שמובילים פה ראשי הרשויות בפארק ארזים, בתעסוקה בישראל, במתקני התפלה וחשמל ממקורות סולאריים. כדי לשנות את המציאות בעזה הדרישות שלנו פשוטות וברורות- הפסקה של הטרור, הפסקה של התעצמות של חמאס, שקט ארוך טווח, והשבת הבנים".

"לשם אנו חותרים, זו המחויבות שלנו לאזרחי ישראל, והמאמצים שלנו, ביחד עם ידידינו המצרים, עם קטאר שיש לה תפקיד חיובי באזור, ועם מדינות נוספות, מופנים לשם. אנחנו פועלים לשם כך לילה ויום, והפעולות כל הזמן מתרחשות מתחת ומעל לפני השטח. אני מציע לחמאס במקום לעסוק בהתעצמות ואיומי סרק שפוגעים בתושבי עזה – לקדם את המהלכים שיביאו לשקט ורגיעה".

"השקט הזה שמסביבנו, יכול להימשך, אבל עלול גם להיות השקט שלפני הסערה. נמשיך להיערך לכל תרחיש, ולעשות הכל כדי שהדרום ישגשג, וגם כדי שתושבי עזה יחיו במציאות טובה יותר. לקראת החורף, אני מקווה שענני הסערה יביאו את הגשם בעיתו, ושבאביב יתפזרו פה הפרחים. לצד התקווה הזו נמשיך להיערך גם לאתגרים ולתרחישים השונים".

"בהקשר של האתגרים והלחימה המורכבת מול הטרור שאנו מבצעים פה ובגזרות נוספות, אני מבקש להתייחס גם לפסק דין שפורסם לפני כשעה בהולנד, בנוגע לתביעה נגדי ונגד מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' אמיר אשל על פעולותינו בצוק איתן".

"מבלי להתייחס לגופם של דברים, אני מבקש לומר לכם פה היום משהו על הרוח – רוח צה"ל. בשומר החומות ביטלנו או שינינו פעולות מבצעיות, כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים – כך היה גם בצוק איתן כשהרמטכ"ל היה ראש אמ"ן ואלוף אמיר אשל היה מפקד חיה"א".

"אני גאה שזכיתי לפקד על צה"ל ולעמוד גם היום בראש המערכת, לא רק בגלל היכולות שלה, לא רק בגלל חשיבות תפקידה, אלא גם בגלל הערכים של צה"ל בלחימה ושלנו כמערכת ביטחונית, מערכת שחותרת למגע ולהכרעה, אך בו זמנית מקפידה על ערכים ועל זכויות אדם. כל זאת תוך כדי שמירה על החוק הבינלאומי, ומתוך מטרה אמתית להגן על אזרחי ישראל ולאפשר להם חיים בשקט ובשלום. זוהי מטרתנו העליונה".

"תודה לכל העוסקים במלאכה, לאנשי המנהלת, לאגפי משרד הביטחון, למנכ"ל משרד הביטחון, לפיקוד הדרום, לראשי הרשויות והתושבים ותודה לחיילי צה"ל שנמצאים פה בגשם ובשמש, בבוץ, ובאבק, ושומרים על הדרום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים