שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » המכשול שעלול למנוע הפצת חיסון לקורונה
דאגה בעולם הרפואה
חוקרים במעבדות ברחבי העולם העוסקים בפיתוח תרופה לנגיף הקורונה מתריעים מפני חוסרים בבקבוקוני זכוכית ומבחנות, העשויים למנוע את שיווק התרופה לכשפיתוחה תסתיים
תגיות: ,
מחסור בבקבוקוני זכוכית עשוי לדחות את החיסון לקורונה | צילום: Blue Planet Studio, שאטרסטוק

מכירים את זה שכבר קניתם את כל המוצרים, אתם אוחזים בידכם את השקיות הארוזות והמלאות כל טוב, ועליתם את גרם המדרגות בבניין בדרככם הביתה רק כדי לגלות שאין מקרר?

אז זה מה שכנראה עומד להתרחש בשבועות ובחודשים הקרובים עם החיסון שעומד לצאת לטיפול בנגיף הקורונה.

רשת ABC דיווחה בסוף השבוע, כי בעוד חלה התקדמות משמעותית של חברות התרופות בדרך למציאת תרופה למיגור הנגיף המאיים, הרי שבפועל קיים סיכוי לא מבוטל ששיווקו יתעכב רק בגלל שקיים חוסר גלובלי במבחנות ובקבוקוני הזכוכית בהם ממלאים ומאחסנים את החיסונים והתרופות.

בראיון לרשתABC  הסבירה הגב' פיליס ארתור, סגנית נשיא לענייני מחלות מדבקות בחברת BIO, כי "שוק הזכוכית הוא שוק בעל צמיחה איטית שמתאפיין במכסות ייצור יחסית קבועות ולכן טבעי שייווצר בו מחסור מעת לעת. בעולם קיימים יצרנים מועטים העוסקים ייצור זכוכית, במיוחד אלו העוסקים בייצור המבחנות הספציפיות המיועדות לתרופות וחיסונים".

לדבריה, "המחסור הקיים בימים אלו בשוק מובן, בשל העלייה החדה בביקוש לכלי הזכוכית הללו שנוצרה בעקבות הניסיונות הרבים של חברות וגופים מחקריים שונים ברחבי העולם שנעשים בימים אלה לפתח חיסון או טיפול למחלת Covid-19".

עם זאת, הד"ר ג'ון מסקולה העומד בראש מרכז מחקר החיסונים במכון הבריאות הלאומי (ארה"ב) ציין, כי הממשל בארה"ב כבר פועל מול כמה יצרניות זכוכית כדי להבטיח שהחיסונים המיוצרים בימים אלו יהיו זמינים ברגע האמת. "הממשל הזרים מאות מיליונים על מנת להבטיח שלא יתרחש מצב בו חוסר בזכוכית עשוי לעלות בחיי אדם", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים