שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המכתב ששלח ר"ע ביתר לשרים – הועתק
"טלו קורה"
בסוף המכתב גילה רובינשטיין לשרים כי את תוכן המכתב הוא העתיק מהם מהמכתב ששלחו השרים לפני כשבוע לחברות המזון בעניין עליית המחירים
מאיר רובינשטיין ראש העיר ביתר עילית | צילום: צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב צריך עיון

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין שלח מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי בעניין יוקר המחיה והעליה במחירים. בסוף המכתב גילה רובינשטיין לשרים כי את תוכן המכתב הוא העתיק מהם מהמכתב ששלחו השרים לפני כשבוע לחברות המזון בעניין עליית המחירים.

"מדינת ישראל, בדומה לשאר מדינות העולם, נמצאת בתקופה מורכבת של מאבק בנגיף הקורונה הפוגע בבריאותם של האזרחים, כמו גם בחוסנם הכלכלי ובוודאות התעסוקתית שלהם. במסגרת ההתמודדות עם המשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי – ממשלת ישראל נקטה בצעדים חסרי תקדים והייתה הראשונה לחסן את אזרחיה בחיסון השלישי, וכן ביטלה את מדיניות דמי האבטלה לעובדים בחל"ת וזאת על מנת להגדיל את היקף התעסוקה במשק ולשמור על פעילות כלכלית יציבה ככל הניתן".

"לראייה – המדדים הכלכליים של ישראל בהשוואה למדינות המפותחות טובים בהרבה – הן במונחי תעסוקה והן מבחינת היקף עליית המחירים. יחד עם זאת, המשבר לא תם. אזרחים ועסקים רבים טרם התאוששו ממשבר הקורונה וחלקם אף נפגעו בגל האומיקרון הפוקד את מדינתנו בימים אלו ממש. על פי הודעתכם, ממשלת ישראל תובעת מיתר השחקנים במשק לעשות כל שביכולתם על מנת לסייע בשעה זו, אך נדרש שיתוף פעולה גם מצד ממשלת ישראל".

"לנוכח כל האמור לעיל, הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה. נזכיר כי שיעורי הרווחיות של הממשלה גבוהים משיעור הרווחיות במדינות אחרות. לצורך זה נציין כי בשנת 2020 לבדה הודיעה הממשלה על חלוקת דיבידנד (כספים קואליציוניים) בסכומים של עשרות מיליארדי שקלים".

"לפיכך, בשעה מורכבת זו, מצופה מממשלת ישראל לגלות אחריות ולהודיע על ביטול העלאת המחירים המתוכננת, עליה הודיע משרד האוצר. אנו נמשיך לעקוב באחריות הלאומית הנדרשת אחר המחירים לצרכן הישראלי, ובמסגרת זו לא נהסס לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת תחבורה ציבורית הוגנת".

"מכובדיי, מכתב זה שוגר על ידכם, לפני כשבועיים, למנהלי החברות הגדולות במשק. אנא, טלו קורה מבין עיניכם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים