שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » המליונר שציפה למשיח וקנה מאות דירות בירושלים
ה'ציפית לישועה'
שיחה מיוחדת נמסרה מראב"ד מרוקו על חובת הציפייה לגאולה, וחשיבותה בימי בין המצרים, ועל חובת רכישת קרקע בארץ ישראל

קהל רב השתתף אמש השיעור של ראב"ד מרוקו בביתו שבקזבלנקה, השיעור המיוחד שעסק בנושאי עבודת הלב לימי בין המצרים שודר בכל רחבי תבל.

בשיעור עצמו השתתפו תלמידי ישיבת שובה ישראל בקזבלנקה, יהודים מקומיים ואורחים רבים שהגיעו מהארץ אירופה וארה"ב, בהם שליחו המיוחד והגבאי האישי של האדמו"ר מסקווערא שנועד ביחידות עם הרב פינטו לאחר השיעור.

במהלך השיעור התייחס הרב לחובת הימים, ימי בין המצרים, חובת הציפית לישועה ואף סיפר עובדות מדהימות בענינים אלו.

בדבריו אמר הרב: "כאשר נכנס אב ממעטין בשמחה ובמשא ומתן" את הסיבה ניתן לפרש כך, הגמרא אומרת שהעולם נברא לששת אלפים שנה, אלפיים שנה תוהו ובוהו, אלפיים שנה תורה, אלפיים שנה חבלי משיח.
בזמננו אנו נמצאים בתוך אלפיים שנה של חבלי משיח על זמנים אלו ידוע מה שהגמרא אומרת אם יבוא אליך אדם ויאמר לך קח מאה זהובים ותקנה לי אדמה שזה מחירה יאמר לך קח זהוב אחד ותמכור לי אל תקנה מכוון שכאשר המשיח יבוא לא יהיה לזה שום ערך.

על פי גמרא זו באלפיים שנה של שנות הגאולה כל עסק שאדם עושה לא משתלם לו לעשות כי יבוא המשיח ועסקו יהיה חסר ערך.

מכוון שאנו בימות המשיח משנכנס אב ממעטים במסחר שבזמן זה צריכים לחוש יותר צער, יותר מחשבה והתבוננות על החורבן "דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב בימיו" וכן גם דביקות בקב"ה."
כאן סיפר הרב פינטו עובדה מדהימה: אנחנו זוכרים לפני כמה שנים יהודי חשוב משוויץ ,ירא ה' גדול מכר חברת תרופות במאות מליונים, הוא בא להתייעץ איתנו על רעיון לעסק שרצה לעסוק במקום חברת התרופות שמכר. אמר אותו יהודי אנו נמצאים בימות המשיח ובע"ה עוד מעט יבוא המשיח וכל עם ישראל יצטרך לגור בירושלים ברצוני לקנות את כל הנדל"ן בירושלים שיהיה לי להשכיר לכל היהודים בתים. אמרנו איזו אמונה עצומה יש לאותו יהודי בקב"ה לבסוף זה העסק שאותו יהודי עשה קנה וקנה מאות בתים בירושלים.
לדברים אלו יש עומק, כמו שלכל יהודי יש אות בתורה הקדושה ממנו יונקת שורש נשמתו כך כל אות בתורה יש לה חלק בארץ ישראל. כמו שהגמרא אומרת כאשר הגיעו בני ישראל ויהושוע בן נון לכבוש את קריית ספר ניסו מספר פעמים לא הצליחו לכבוש אותה. אז הכריז יהושוע בן נון שמי שיצליח לכבוש את קריית ספר הוא יתן לו את עכסה ביתו לאישה. הגיע עתניאל בן קנז בלילה לפני שיצאו לכבוש את קריית ספר התפלפלו בתורה. בבוקר למחרת כבש את קריית ספר.

מדוע לא יכלו לכבוש את קריית ספר למרות חוזקם וקרבתם לקב"ה? אלא רבותינו הקדושים אומרים כאשר משה רבינו נפטר בז' באדר היה יום צער למשה רבינו ובאותו יום נשתכחו שלושת אלפים הלכות מעם ישראל.
אותם שלושת אלפים הלכות שנשתכחו ביום פטירת משה רבינו היו אותם הלכות כנגד החלק בארץ ישראל שבו נמצאת קריית ספר. וללא הלכות אלו לא היה ניתן לכבוש את קריית ספר. עתניאל בן קנז החזיר את אותם שלושת אלפים הלכות בפילפול וכך נכבשה קריית ספר.

אם כך הרבה אנשים מתפללים שרצונם בבית וכל בית או בניין בארץ ישראל יש כנגדו פסוק בתורה וכל רחוב יש כנגדו פרק בתורה וכאשר אדם לומד את הפסוק והפרק המסוים הזה האדם מחזק את ישובו בארץ הקודש.

ידוע ש"הדברי חיים משינווא" היה אומר שכל יהודי מצווה שיהיה לו חלק בארץ ישראל כגון אדמה או ארבע אמות. לכן אדם שרוצה לזכות בדבר מה בארץ ישראל אם יש לו ארבע אמות בארץ הקודש יכול לגבות חוב מסוים עקב כך.

לכן "הדברי חיים משינווא" היה מקפיד בכך לכן היה מחפש ישיבות בצפת והיה קונה שותפות באדמה בישיבה בצפת בכדי שיהיה לו אחיזה בחלק מארץ ישראל ואז מובטחות לו כל הברכות כמי שדר בארץ ישראל. הגמרא מכבירה בברכות ודברים גדולים להם זוכה מי שיש לו אחיזה בארץ ישראל." הוסיף ראב"ד מרוקו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים