שיתוף
תגובות
צרכנות » האם הפטור ממע"מ על רכישות בחו"ל יבוטל?
מכה לצרכנים
זמן רב שלוביסטים של רשתות המסחר בישראל מנסים לבטל את הפטור על המס מתחת ל75 דולר, כעת גם הועדה לקידום כלכלי של ענפי המסחר והשירותים ממליצה לבטל את הפטור
מיון חבילות מחו"ל | צילום: urfin, שאטרסטוק


אתמול הגישה הוועדה לקידום כלכלי של ענפי המסחר והשירותים את המלצותיה לשר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ כשהיא ממליצה, לבטל את הפטור ממע"מ ברכישות עד 75 דולר של יבוא אישי (חבילות מחו"ל), לפתוח את המשק לחברות בינלאומיות ולהוריד רגולציה.

זמן רב שלוביסטים של רשתות המסחר בישראל מנסים להילחם בתופעת הקניות ברשת המקוונת, כשהם פועלים כל העת בניסיון לבטל את הפטור ממס על יבוא אישי מתחת ל75 דולר, לטענתם הפטור פוגע בסוחרים המקומיים.

אחת הסיבות לכך שהרשתות המקומיות לא הצליחו לקדם את הביטול היא העובדה שהמדינה הלכה לבחירות בכל כמה חודשים, ואף פוליטיקאי לא רצה לקדם חוק שיפגע בצרכנים. כעת, בעקבות התחושה הציבורית שהמדינה כשלה במתן סיוע לעסקים, ובזמן שרבים מהם מתקשים לשרוד ואף קורסים – נוצר חלון הזדמנויות לבטל את הפטור בטענה של עזרה לעסקים מתוצרת כחול לבן.

כעת גם ועדה של משרד הכלכלה ממליצה לבטל את הפטור ממע"מ ברכישות עד 75 דולר של יבוא אישי (חבילות מחו"ל), לפתוח את המשק לחברות בינלאומיות ולהוריד רגולציה.

כאמור, אתמול הגישה הוועדה לקידום כלכלי של ענפי המסחר והשירותים את המלצותיה לשר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ. בראש הוועדה עומדים ראש מכון אהרן למדיניות כלכלית ודקאן בית ספר טיומקין לכלכלה במרכז הבינתחומי הרצליה, פרופ' צבי אקשטיין, וסמנכ"לית אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה, מיכל פינק.

על פי הוועדה, מטרת הביטול היא "איזון בתנאי התחרות בין היבוא האישי למסחר הקמעוני לצורך הגדלת התחרות. קרי – הוועדה ממליצה על ביטול הפטור הקיים מתשלום מע"מ ביבוא אישי, וזאת בהינתן קיומה של היערכות תפעולית מתאימה, ובכלל כך מערכת תשלומים נגישה ופשוטה לתשלום של חבות המס, בדומה למודל שיישמו מדינות מפותחות אחרות".

כזכור, מלחמתם של רשתות המסחר נחלה מפלה לאחר שבג"ץ החליט בסוף 2018 לא לבטל את הפטור ממע"מ על רכישות מאתרי קניות בינלאומיים בסכום של עד 75 דולר, זאת, בהמשך לעתירה שהגישו היבואנים באמצעות איגוד לשכות המסחר, הרשתות המקומיות באמצעות התאחדות התעשיינים והתאחדות בעלי המלאכה, שטענו כי הפטור מפלה אותם לרעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים