שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » המלצה להעלאת התעריף החודשי במשפחתונים
בכ-400 שקלים
לפי ההמלצות, התעריף החודשי במשפחתון מפוקח יעמוד על 2,432 ש"ח, לעומת כ-2,000 ש"ח כיום. בהתחשב בהמלצות הסופיות, יבוצעו גם התאמות בגובה הסבסוד הניתן להורים
מעונות יום | צילום: Aleksander Krsmanovic, שאטרסטוק

ועדת המחירים מפרסמת היום (ה') להערות הציבור טיוטת המלצות בנושא תעריפי המשפחתונים המפוקחים. עם השלמת תהליך השימוע הציבורי, הוועדה תגיש המלצות סופיות לשרים.

בתום עבודה מקצועית מעמיקה שארכה כשנה, ועדת המחירים הבין-משרדית המשותפת למשרד האוצר ולמשרד הכלכלה והתעשייה מפרסמת היום להערות הציבור טיוטת המלצות בעניין תעריפי המשפחתונים המפוקחים (משפחתוני "סמל").

משפחתוני "סמל" הם מסגרות טיפוליות חינוכיות בפיקוח זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, המיועדות לילדים בגילאי 3 חודשים עד 3 שנים. המשפחתונים פועלים מבית המטפל/ת, ומספקים שירות ל-5 ילדים לכל היותר. בישראל פועלים כיום כ-3,700 משפחתוני סמל, ושוהים בהם כ-18,300 ילדים. הפעוטות השוהים במשפחתונים זכאים לסבסוד מהמדינה, שגובהו נקבע בהתאם לדרגת הזכאות של משפחתם או לסבסוד על פי נהלי הרווחה.

לפי ההמלצות, התעריף החודשי במשפחתון מפוקח יעמוד על 2,432 ש"ח, לעומת כ-2,000 ש"ח כיום. התעריף ישמור על איזון בין רמת שכר נאותה למטפלות לבין מחיר סביר לשירות. לצד זאת, ובהתחשב בהמלצות הסופיות, יבוצעו גם התאמות בגובה הסבסוד הניתן להורים במשפחתונים.

בנוסף, הוועדה ממליצה לבטל את התעריף השונה לתינוק ולילד, ולקבוע תעריף אחיד לכלל הפעוטות השוהים במשפחתון.

במסגרת תהליך השימוע הציבורי תקבל הוועדה הערות מכלל הגורמים הרלוונטיים להמלצותיה, ולאחר השלמת התהליך תגיש המלצות סופיות לשרים.

טיוטת המלצות הוועדה גובשה לאחר עבודה מקצועית מעמיקה, במסגרתה ערכה הוועדה תמחור מלא לכלל ההוצאות הנדרשות להפעלת משפחתון, לרבות הוצאות התפעול החודשיות, אחוזי התפוסה, שעות הפעילות בפועל ובחינת שכר מנהלות המשפחתונים.

תגובת איגוד מטפלות המשפחתונים בכוח לעובדים להודעה על הגדלת הסבסוד למסגרות המשפחתונים: "איגוד מטפלות המשפחתונים, מברך על כוונת משרד הכלכלה להעלות את תעריפי המשפחתונים המפוקחים. מדובר בהעלאה הגבוהה ביותר ב-12 השנים האחרונות. עלאה זו היא תוצר ישיר של מאבקנו- מאבק מצטבר בשטח, בכנסת ולאחרונה גם בבג"ץ. יחד עם זאת, היקף העליה מחייב עדיין בדיקה שכן על פניו, העלאה עדיין לא מהווה מענה מלא למכלול ההוצאות הכרוכות בהפעלת המשפחתונים.

"בנוסף, עליית השכר מהווה מענה לבעיה הפרנסה הנמוכה מאוד של המטפלות.  נשוב ונזכיר כי 4000 המטפלות המפעילות את המשפחתונים, עדיין פועלות תחת מעמד שאין שני לו בשוק העבודה. הן אינן שכירות- ללא תלוש משכורת או פנסיה. והן אינן עצמאיות – המדינה מכתיבה את כל תנאי הפעילות לרבות גובה שכר הלימוד והיקף הילדים, ובנוסף במידה ומטפלת חולה  יושבת שבעה- עליה לממן מכיסה מחליפה ובלבד שבביתה ימשיך לתפקד המשפחתון.

"בנוסף, עולה השאלה, מהיכן יועברו התעריפים החדשים למטפלות המשפחתונים, מכספי הסבסוד או מתשלומי ההורים? אנחנו התראנו מראש שאין להשיט עלייה כזו על ההורים, ואנחנו מלאים תקווה שהמדינה היא מי שתשלם את עליות המחירים. יחד עם העלאת התעריף המבורכת, איגוד מטפלות המשפחתונים ימשיך להאבק להסדרת מעמדן התעסוקתי של מטפלות המשפחתונים כשכירות עם זכויות!"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים